Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
som du har fått tak i en bedriten gammal E30 her ja...

ser ut som et dårlig eksemplar når det er rust på sånne steder :(

Men dette begynner å bli gamle biler ;)

Var selv på teknisk på biltilsynet med min egen e30 igår, og fikk ikke mangel på rust, originale kanaler ;). Fornøyd med den. Fikk mange andre mangler da :P

Les hva jeg skrev tidligere - om man har peiling og ikke minst vilje. Ergo, har du ti tommeltotter holder du deg langt unna slike ting.

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jaja, har ikke skjed så mye i det siste egentlig. har henta noe rieger styling som jeg fikk gratis av broren til en kamerat, og kjøpte to differ av han for 200kr. så idag åpna jeg den enne diffen på jobben. og den så grei ut, så blir nok til at jeg skal pusse opp huset og bruke den fram til nestevinter ;) bilder kommer, har kjøpt ny tlf så har ikke plundra meg til og laste inn bilder på datan, og har ikke digital kamera :P men til helga tenker jeg det skal skje mye.

Skrevet

jaja, da kommer det en liten oppdate :P

Har fått demontert den enne diffen jeg kjøpte, fant noen pitting skader i planet og sol hjula. Så med tanke på at bilen skal bare brukes en sommer før den skal inn på verksted for vinteren igjen så skal jeg bruke denne diffen. og alt av lagre så bra ut.

et par bilder:

m9knwpbn6um8ce1qt60o.jpg

fkc9mxyke8ja8zvpmo32.jpg

Også har jeg trekt om hattehylla, Og der syntes jeg resultatet blei veldig bra:

ij5slbgybijir6630my1.jpg

pxe2jmshd7x3eoyie01w.jpg

Også har jeg fått tatt et par bilder av det Mtec rattet da:

l8rw012htxywp5tlze11.jpg

vjxd79q97vsnxde9omvg.jpg

tm3jzjfd65okw5ohuhjp.jpg

Skrevet

Hei, er engrunn lite jeg har fått gjort i det siste, er FI.... kaldt ute og har fortsatt ikke fått plank til og gjøre ferdig verkste (kommer forhåpentligvis denne uka)

Jeg har fått gjort litt vertfall, har kappa vekk reservehjulsbrønnen. Begynner egentlig og bli litt rot i dette prosjektet siden det er masse som ikke passer seg og gjøre, i og med at bilen må være rull bar når den skal flyttes inn til verkste. Men vertfall neste prioritet nå bil og få verkste ferdig og flytte bilen og da MÅ jeg pelle ut alt av ledninger og rør, siden alt av gjenomganger osv er helt rustet opp. :( Og hvis det er plass til to bilen inne på verkste som jeg tror det er skal dele bilen også inn og få pelt ut motoren av den så jeg får begynt og ta deler fra motorommet ;)

Skrevet

Ønsker deg lykke til med prosjektet, men synes synd på deg som har lånt penger til en bil som ser ut til å egentlig være mer enn moden for skraphaugen. Skjelden har eg har sett rust baki der på e30.

Skrevet
Ønsker deg lykke til med prosjektet, men synes synd på deg som har lånt penger til en bil som ser ut til å egentlig være mer enn moden for skraphaugen. Skjelden har eg har sett rust baki der på e30.

Er ikke så sjeldent som du tror, tett taklukedrenering kan føre til dette ganske kjapt. Bare stå på, så blir alt verdt det til slutt!

Skrevet

Okei folkens :P Bruks bilen jeg har har nå knela fullstendig, og er ikke vits i og på koste den alt som trengs for og få den på veien igjen så jeg gikk til innkjøp av en Ford Sierra for 3000kr igår :P Denne er det litt småplokk på som varme register og et speil som er knekt. også et lite rust hull i kanalen som. Håper på og få den på veien innen neste uke. og da blir det full fart i e30 prosjektet igjen. E30'en skal ikke på veien før den er 100% ferdig i og med at jeg nå har kjøpt en bil jeg kan bruke i 2år ++

• 1 month later...
Skrevet

Okei, da er har prosjektet våknet til liv igjen, har gjort litt idag, desvære ingen bilder. Har demontert alt av bremser og bremse rør, tatt ut lednings mata.

Kommer nok til og skje litt framover nå, delebilen kommer til og bli måka og satt inn en helg for og skru ut motor og litt div. deler.

Skrevet

Har rydda garagen og fått skrudd litt idag ;P

Har demonter motoren ned til blokka, begynt og demontere dasjbordet for og ta ut alt av ledninger som får ut torpedoveggen. Har noen bilder fra dagens økt men rekker ikke legge dem ut nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

har skjed lit i det siste, lar bildene prate for seg selv ;)

Lednings nettet er ute:

263zd51tjtrabuj3cogp.jpg

Motoren er demontert:

93km5jz9fsrfn8au23em.jpg

28z6z5y2qgprqpdzpkds.jpg

Fått sveisa rusta der hvor sjafør stolen skal stå, var det jeg hadde nok plate til og sveise :P

spq4mmra5nlzym299tw8.jpg

dt19xbiwoqsd3d1xhyv8.jpg

Har også sveisa igjen antenne hellet.

z6g16izscs5bznwye01x.jpg

lit OT, skjedde noe veldig skjedelig i helga for en kompis av meg, ny bygget t5 motor i 850. På drag i 5.gir og bang. han fikk taua bilen til jobben og løfta den opp. 4nye veivhusventilasjons hull ;) kunne se rett mellom blokka. tok av bånnpanna for bare og se litt nærmere på skadene. da datt denne ut:

2xaav4inbuajhj7nomnf.jpg

Knekt råde på cylinder nr, 1 og 5. veiva er gåen. så ikke så veldig nøye på de andre rådene, men kan nok tenkes at de har fått en liten trøkk de også.

Planer fremover:

Snøen begynner og forsvinne, så håper på at delebilen blir tatt fram snart så blir motor og drivlinje skrudd ut av den. så begynner jeg med og sveise over deler i motor rommet. ;)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...