Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjer stort lite egentlig. Har velta bilen på sia opp mot veggen lagt den på hjul seførgelig. For og reingjøre den under. På en måte glad for at jeg gjorde det og en annen måte ikke. MYE Rust. Som jeg har sagt før, og sier igjen. Jeg gir 10.000kr til han som finner han som har tatt rustjobben på denne bilen før. Bak ved innfestninga til bakakslen er det helt morkent. Og ser inn der og da ser man at det ligger en gammel kanal der. og han har ikke fjærnet den gamle innerkanalen heller, der har han bare lagt det flatt gjern, og pungsveisa.... Men får bare klappe meg noen ganger i trynet og få det gjort ordntlig. Har handlet endel deler. Har så og si alt av deler til Turbo maskin, alt av foringer og understells deler, bortsett fra coilovers. Kjøpt komplett servo. Så er egentlig bare og få blitt ferdig med karosseriet så begynner god jobben med montering. :) Har også kjøpt inn syregrunning og 2komponent lakk til underbilen.

• 2 months later...
  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skjer stort lite her om dagen. Altså oppdateringer. har da skjedd litt med bilen og begynner og nærme seg og montere understellet igjen :)

MEN jeg er på utkikk etter 535 dyser (eller noe lignende) og 535 LMM. Om noen har så spytt ut takk :)

Skal prøve og få lagt ut en ordentlig oppdate snart :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har skjedd litt i det siste. har oppgradert verksted litt, med og rydde og kaste jævlig mye dritt jeg hadde liggende. og har kjøpt inn en del mer verktøy, fått hengt ting ordentlig opp på tavler på veggen :) har også fått isolert ferdig porten så varmen holder seg inne i vinter som den overhode ikke har gjort det andre vinterne :) oppdatering med bilder og litt annen info kommer om ikke alt for lenge håper jeg :) Og til dere som har 535 dyser og LMM jeg har fått tak i :)

• 5 months later...
Skrevet

Dette prosjektet har vært død på lenge desværre :/ Tiden strekker ikke til og nå gjør ikke pengene det :S Selv om det meste er alt kjøpt inn :) Men ja, Kjæringa kjørte i stykker bilen sin og var nått til og bytte motor i den, fattern har knela motor på bilen sin og den står nå utfor et motorbytte. Kjøpt hus som også tar veldig mye tid og penger :/ MEN! Har satt meg som et mål og kanskje ( som jeg har sagt mange ganger før) få den kjørbar til September treffet på Rudskogen. Men dette blir da selvførgelig bare hvis alt klaffer ;) Ståa nå til dags dato er at bilen står på sånn her

qlcjlsl556i03xiptkoz.jpg

Snart ferdig under en helg igjen, og da skal det på syregrunning og en lakk jeg ikke husker navnet på, som skulle være veldig slitesterk med tanke på stein sprut og div slitasje. fargen under blir Volvo ramme grå. (I og med at jeg jobber som lastebil mekaniker på Volvo) :P

Kommer oppdatering fortløpende :)

Skrevet

MLS toppaking og ARP bolter til toppen er kjøpt inn :)

Noen her inne som har peiling på den beste og billigste måten og få til turbo på preface motor? Jeg tenkte bare på turbo chip eller et ferdig plug and play sprut. men finnes jo ikke til preface motorene? Er det da bedre og bygge om til facelift med trygger hjul og sensor foran på veiva og facelift ledningnett?

Har pørvd og lese meg fram til dette men hadde satt veldig pris på om noen med erfaring kunne svart meg på dette? Takk :)

Skrevet

Da har jeg vært i kontakt med trimchip.com og de hadde dyser og ferdig programert hjerne liggende til m20b25 preface. Så regner med at det blir dette, må bare lese av nr på orginal chipene i og nr på hjernen min for at de kan svare 100%

Sier bare en ting, farlig og være sykemeldt, ender bare opp med og bruke penger :/

Skrevet

Ja Bjørn skal prøve så hardt jeg kan.. :)

Har fått åpna hjernen og lest av chip nr og sendt det inn til trimchip.com så vi får bare krysse fingrene på at alt går i orden der :) Han snakka om rundt 3-3500kr for dyser og chip, da kontra x antall tusen datasprut koster. Han hadde selv brukt dette oppsettet på sin gamle e30 325 turbo med china turbo kit. og kjørte på 1bar i trykk :) Han sendte også med en video fra bilen, ser ut som det går greit friskt :)

http://www.streetfire.net/video/trimchi ... 116254.htm

Men ja, kan gi litt info om hva som gjenstår på bilen nå.

- Sveise et STOR hull som er bak i bagasje rommet.

- Sveise noen små hull i vær av innerskjermene bak.

- Sveise begge hjulbrønnene.

Også er det og legge på Epoxy grunning og lakk under så er det bare og begynne på understeller.

Her skal alt sandblåses og pulver lakkeres

Alt av foringer er kjøpt inn men mangler coilovers. så får se om det kanskje bare blir noe billig dritt av noe senk, ellers får noen skrike ut om noen har noen brukt til 51mm fjørbein :)

Og ha en god helg!

Skrevet
E30 og bra senk er stress, koster kroner! Var nede og fyra min idag. Deilig gass respons på S50 asså :D:D

Ja, blir bare 60/50 senk på meg. koster ikke alt for mye det. Skal bare ha det i og med at det er TUV på det og ikke for mye jobb med godkjenning også får vi se da etter vert :-)

Ja, S50 er rått, lurte på og kanskje få dreia ned og letta svinghjullet vertfall på m20'n. Har hørt at det skal hjelpe endel på gass responsen :)

• 2 months later...
Skrevet

Hei å hopp :-)

Da var enda en helg snart over og vill si at den har blitt brukt veldig fornuftig på e30'n (endelig) har egentlig veldig mye som skal pusses opp innvendig i huset men i og med at det er så fint vært syntes jeg det passer bedre og holde på med e30'n med verksted portene åpne :-)

Men Bilder sier mer en 1000ord :-)

Syregrunna og lakka bilen under på fredag ;-)

2zokw3upkhh5npp8s7wg.jpg

5k5ed3f7ijmpep0jks9t.jpg

Fikk snudd bilen på lørdag og rødda vekk mye dritt fra verksted

672c5ve8lorrzh7l3ekv.jpg

kjekt med pickup ;-)

syregunna og lakka bilen inni idag (søndag)

b0ztpgdrm54u97dggyiq.jpg

c63xubmjfvcbupf5ua7c.jpg

q9pf2x3lz5ri7mvnbjwe.jpg

det som står igjen nå er og ta bagasjerommet og innerskjermene bak :-)

Skal vell ikke se bort i fra at det blir tatt i løpet av uka :-) Så kommer nok update forløpene :-)

Også litt OT da. Bruks bilen aka gullet mitt <3

1bjdwako1lpypt22wi5t.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...