Joakim e30 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Skrevet Juni 2, 2013 Om noen har et helt varmeapparat til E30, komplett med styreboks og vifte osv så rop ut! Hadde et lite uhell når jeg sveiset gulvet når den sto på sia, datt ei sveiseperle ned i varmeapparatet og det tok full fyr (Bare flaks ikke verksted brant ned) Send meg gjerne en PM om du har et eller veit om noen som har Takk på forhånd
530dE39 Skrevet Juni 3, 2013 Skrevet Juni 3, 2013 Eg bremsa 301hk på hjula med chip fra han men eg montere inn justerbar tenning pga tenningsbank når eg kun hadde chip i.. Eg hadde også større dyser enn det som han hadde med i oppsette på chip. Justerbar besnsintrykk regulator og breibandslambda er og et must..
Joakim e30 Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 301 er gull da problemet jeg har finni er at det er vanskelig og få tak i chip / sprut til preface motorene. Og nå viser det seg jo at nr. På styreenheten min ikke stemte med det han kunne lage til. Virka som om jeg hadde en bytte styreenhet eller noe. Så veldig usikker på hva jeg ender opp med på motor sia egentlig. Eg bremsa 301hk på hjula med chip fra han men eg montere inn justerbar tenning pga tenningsbank når eg kun hadde chip i.. Eg hadde også større dyser enn det som han hadde med i oppsette på chip. Justerbar besnsintrykk regulator og breibandslambda er og et must..
Joakim e30 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Skrevet Juni 5, 2013 God kveld Bimmere! Har fått pusla litt med den gamle bilen da. men ikke sånn veldig mye. Har påbegynt tilpassing av fronten med tanke på intercooler. Og leverte masse deler til sandblåsing og glassblåsng idag. Alt av understellsdeler blir sandblåst. Og bkf å div andre små deler blir glassblåst
Joakim e30 Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Skrevet Juni 7, 2013 Da var delene ferdig sandblåst Var endel rust så bærearmene bak og traversen foran. Blei bare grunnet og sendt til sveising av forsterkninger og nye skåler til fjærene. Er egentlig veldig overasket hvor fort framover ting har gått i det siste egentlig Blir nok noe bilde update på søndag etter helgas innsats GOD HELG!
Joakim e30 Skrevet Juni 8, 2013 Forfatter Skrevet Juni 8, 2013 Da var Stab. stag kit 22/19mm og stålomspunede bremseslanger bestilt og på vei i posten fra iemotorsport.com Prøvde en god stund og få bestilt opp mye deler i koed fra igår kveld og kommer faen ikke igjennom innlogginga dems. Noe dritt. Menmen. Og coilover er bestilt Så nå skal jeg bort til M3 Yngve og pelle av noe deler på en delebil han har Fortsatt god helg i penværet!
Joakim e30 Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 Tid for en update ifra helga da Jeg har egneltig ikke fått gjort så veldig mye på bilen. Var bort hos M3 Yngve og demonterte et varmeapparat på lørdag. så da var det i boks og nytt dæsjbord. Etter det fikk jeg rydda i delelageret. to stk stall båser som var helt ute av kontroll. tok alt sammen ut og startet å stable ting og tang litt mer over siktlig. Jobber kveld denne uka så da får jeg prøve og få gjort litt på verksted før jeg drart på jobb også er det fri fredag Og understellsdelene er kanskje ferdig sveiset imårra Men noen som veit hva som feiler Koed? Får faen ikke logga inn! Må få bestilt deler! Så jeg kanksje har de før helga! Ha en fortsatt trivlig Søndags kveld!
Joakim e30 Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Skrevet Juni 11, 2013 Jada Kommer seg nå Endelig litt arbeidslyst venter fortsatt på deler som skal komme ifra sveising. Har begynt på det siste av rust idag var mye værre enn jeg hadde trodd. Men det skal ikke ødelegge Arbeidslyst Og Framgang Kommer Med update Å Bilder te Hælja
Joakim e30 Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Hei, jeg skal montere todelt powerflex foringer til bærearmene foran. hvilken vei skal disse stå? noen som har montert disse før?
Joakim e30 Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Skrevet Juni 16, 2013 Hei å hopp folkens Da var det på tide med en ny update etter hæljas arbeid. Hadde som plan om og få den verdig rustsveisa i helga, men det gikk vist ikke :-/ Dette på grunn av som alltid skjer når jeg skal pusse for rust så ender det med at det er 10ganger mer enn forventa. bytta ut helle det yterste delenen av innerskjermen. noe som tok JÆVLIG lang og få tilpassa osv. Også kommer det jo selvførgelig besøk på verksted og da ender det jo med at en blir litt prate sjuk Så ente med at jeg demonterte takluka og div mens jeg hadde tilskuere istede for og bråke med vinkelsliper og sveising Har fått kjøpt enda litt mer deler også. Fikk tak i en ubrukt radiator fra en kompis som er kjøpt fra Kimmit for noen årsiden. som han ikke fikk bruk for lenger. så denne fikk jeg for en billig penge. Også fått tak i 4 nye dekk til Brock felgene. 225/45-17 foran og 265/40-17 bak. Men bilder sier mer enn ord! Rusta i høyre innerskjerm kappa bort. Ferdig sveiset, bare fin pussen igjen Traversen bak ferdig sandblåst og lakkert og har presset i powerflex foringer Fikk også levert noen deler på verksted fra glassblåsing på fredag Her er bremsekraft forsterkeren ferdig glassblåst og grunnet. (glemte da selvførgelig og ta før bilde) Men den var ganske rusten og sliten i lakken. HPO Motorsport radiatoren Dekka jeg har fått tak i til brock hjula Fikk også god hjelp av dama på lørdag. Ho pella dørene i molykyler Bytta plugger her for noen uker siden på bruksbilen fordi den hadde begynt og fjuske unormalt mye God grunn til det kan man si :-/ Venter da på deler fra Koed som tydligvis blei pakket om fredag så dette kommer da til uka tenker jeg. Noe av det jeg har bestilt er: -Rådelager -Rammelager -Bærearmer foran -Hjullager bak m/montering kit -håndbrekks wiere -bremseskjold foran og bak -bremseband m/montering kit Og endel andre små ting Har også bestilt stabstag kit foran og bak å stålomspunede bremseslanger fra IE Motorsport. Men har ikke fått noe bekreftelse på at det er sendt. bare bedreftelse på at de har fått bestillinga. Noen som har erfaring herfra? Sånn det var det. Søndagen ble brukt på og opp pussing her hjemme. Noe som er dumt med flere baller i lufta på en gang desværre :-/ Men handler bare om prioriteringer Ha en trivlig uke Folkens også får vi se om det kanskje kjem en update med bilder til søndag igjen
powerfulglenn Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Det her blir grisebra! stå på! husk og gi meg et pip hvis du skulle ha de fjærbeina fra 325en a
Joakim e30 Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Hei folkens Har ikke skjedd så alt for mye med e30'n desværre :-/ Har holdt på endel her hjemme i huset og lakt gulv og jobbet endel. Men har kommet endel deler til meg nå Alle delene fra Koed har kommet, men tror jeg har fått feil bakhjulslager. er vist to typer. fant ut at bilen min var produser mnd 12 i 1985. og skillet på lagra på koed var mnd 8-9. Noen som veit noe om detta? For og si det sånn tror ikke jeg har noe bytte aksel på denne bilen, denne har nok stått på siden den trilla ut fra fabrikken Men fikk også deler i fra Iemotorsport.com Stab. stag kit og stålomspunede br. slanger Å jeg har fått tilbake framtraversen i fra sveising så mangler bare og få lakka denne så kan jeg starte og montere framakselen Gleder meg til og få bilen rullbar igjen. Har ikke rulla på egene hjul på tja, 2år :-/ Men må prioritere litt bedre framover, så da blir det to dager i uka + hælja jeg skal prioritere e30'n. resten må jeg bruke på og få ferdig stilt huset. Også ikke nok med det så harn fått kjøpt seg festival vogn åsså da så enn har noe og sove i på gatebil osv i sommer Og denna må det da selvførgelig gjøres litt med. Men heldigvis ikke store greiene, bare litt fuging og elektrisk
Joakim e30 Skrevet August 12, 2013 Forfatter Skrevet August 12, 2013 Ok folkens. Etter mye tenking, oppsetting av regnestykker og prating med div folk har jeg kommet fram til at denne tråden blir lakt ned og lager en ny enn grunnet mye fram og tilbake i denne her, hovedgrunnen er fordi planene har endret seg helt. Blitt dritt sugen på og starte og kjøre drifting, og derfor blir denne bilen bygd om til banebil istede, etter sånn som bilen har sett ut med tanke på rust og div gårlig arbeid fra tidligere eiere som bakskjermer som har vært bytta som bare er lakt på overlapp så dette syntes. Skal jeg ha en e30 på veien skal den være 110% strøken, og jeg ser nå at det blir alt for mye jobb og koster mer enn det smaker og få denne bilen til den standen jeg vill ha den i for veien. Så jeg har MASSE e30 deler til salgs om noen er int.. masse nye deler også, skal overhale m20 motoren jeg har stående også, om jeg setter den sammen som en turbo motor eller selger turbo delene løst for seg selv veit jeg ikke. Men link til ny tråd kommer når jeg har fått tid til og sette meg ned og lage en Ha en strålende uke folkens
powerfulglenn Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Det blir bra!! Men hvorfor m20 ? Hvorfor ikke M50b25 med turbo ? Koster jo endel Men fy faen og det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå