Evenol Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Hei. Er på nippet til å handle E30 M3, men når spørsmålet om forsikring begynner å nærme seg så er jo det et helvete, for å si det mildt. Bilen skal bare brukes om sommeren (apr-nov) og derfor satt jeg årlig kjørelengde på 8000km. Jeg har fått lov å bruke forsikringa til fattern, men med meg som bruker (straks 20år). Forsikringa jeg kunne bruke hos IF har 75% bonus á 6 år. Han kontaktpersonen til fatter som jeg prata med måtte sende spørsmålet videre, også skulle jeg få et svar senere i dag. Ble oppringt nå og da ble jeg fortalt at; "Dette er ikke mulig." Hvorfor? Jeg fikk pris hos Gjensidige på meg selv for 40.000,- kroner i året, syns dette blir litt dyrt siden det bare er sommerbil. Hvorfor får jeg forsikret den på meg selv hos Gjensidige for 40 lakser, men jeg får ikke forsikret den hos IF på fatter med meg som bruker? Er noe som ikke rimer... Dere som har E30 M3, hvor forsikrer dere bilene deres? Mvh Even
Kai-P. Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg har ikke E30 M3, men har så langt ikke kommet over noe forsikringsselskap som kan matche prisene til Unison Forsikring. Du får også tilleggsrabatt dersom du er BMW CCN-medlem, og forsikringen gjelder også ved banekjøring.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Ringte de nå. Han sier at alderen har alt å si. Fikk pris på 45 lakser... Selvom fattern oppretta en avtale der med meg som bruker så ville det bli samme pris ca.
j_b Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 hvorfor skal du ha "deg som bruker"?? er det ikke bare å sette det på faren din, og ikke noe "alle fører over 23 eller noe".
R Andersen Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg har min E30 M3 hos Gjensidige, og betaler ca. 2000,- i året. Det er da ikke kasko, kun ansvar, tyveri og brann.
oddis Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Dette er noe merkelig... fattern har vært totaltkunde i mange forsikringsselskap i mange år, og har hatt "førere under 25 år" på alle bilene hans. Og det har typ kosta en 500 lapp ekstra i året. Det er garantert en feil her et sted. Men totalkunde hjelper på en del (hus, bil, brann etc / livsforsikring). Som saksbehandler sa det ordrett til meg "som totaltkunde kan du få forsikret et jagerfly for fornuftige penger".
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 hvorfor skal du ha "deg som bruker"??er det ikke bare å sette det på faren din, og ikke noe "alle fører over 23 eller noe". Hvis jeg kræsjer da, så får jeg ikke igjen en dritt hvis det ikke er tillatt for brukere under 23 å kjøre den.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Jeg har min E30 M3 hos Gjensidige, og betaler ca. 2000,- i året. Det er da ikke kasko, kun ansvar, tyveri og brann. Ok. Føler nesten at jeg må ha full kasko på en slik bil... kjedelig hvis noen kjører på meg o.l. Dette er noe merkelig... fattern har vært totaltkunde i mange forsikringsselskap i mange år, og har hatt "førere under 25 år" på alle bilene hans. Og det har typ kosta en 500 lapp ekstra i året.Det er garantert en feil her et sted. Men totalkunde hjelper på en del (hus, bil, brann etc / livsforsikring). Som saksbehandler sa det ordrett til meg "som totaltkunde kan du få forsikret et jagerfly for fornuftige penger". Jeg aner ikke. "Søknaden" som han så fint kalte det, ble sendt videre - men fikk alikevel blankt nei. Fatter er forresten totalkunde.
j_b Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 hvorfor skal du ha "deg som bruker"??er det ikke bare å sette det på faren din, og ikke noe "alle fører over 23 eller noe". Hvis jeg kræsjer da, så får jeg ikke igjen en dritt hvis det ikke er tillatt for brukere under 23 å kjøre den. det jeg mener er den 23 år greie er for å forsikring billigere, om faren din ikke har den, kan du kjøre og kræsje om du vil og få dekket av forsikring. eller er det forsikringen som vil at faren din skal ha det? vet at if liker å ha sånt på spesielle biler, har opplevd det. men gjensidige er mer greiere når det gjelder sånt. kanskje det var kompisen min som ikke krevde det fra meg da.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 hvorfor skal du ha "deg som bruker"??er det ikke bare å sette det på faren din, og ikke noe "alle fører over 23 eller noe". Hvis jeg kræsjer da, så får jeg ikke igjen en dritt hvis det ikke er tillatt for brukere under 23 å kjøre den. det jeg mener er den 23 år greie er for å forsikring billigere, om faren din ikke har den, kan du kjøre og kræsje om du vil og få dekket av forsikring. eller er det forsikringen som vil at faren din skal ha det? vet at if liker å ha sånt på spesielle biler, har opplevd det. men gjensidige er mer greiere når det gjelder sånt. kanskje det var kompisen min som ikke krevde det fra meg da. Hva er det du mener? Forstår ikke helt hva du skriver. Siden det er min bil det er snakk om, så må jeg stå som "bruker av bilen" hos forsikringsselskapet, på fatter sin avtale. Altså, fatter står som hovedansvarlig for både bil og forsikring, men jeg står som bruker. Hvis jeg ikke står som bruker av bilen og kjører den, samtidig som jeg da evt. kjører ut/blir kjørt på så vil ikke jeg få tilbake noenting på forsikringen siden det var jeg som kjørte bilen. Ergo, jeg må stå som bruker av bilen. Siden jeg er under 23 år så ser det ut som om dette blir vanskelig, men skjønner fortsatt ikke hvordan de kan nekte oss.
Tom K Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Hva med å bare registrere den i navnet til faren din ? da står han som eier og forsikringstaker og du kan fint kjøre bilen så mye du vil
R Andersen Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg har min E30 M3 hos Gjensidige, og betaler ca. 2000,- i året. Det er da ikke kasko, kun ansvar, tyveri og brann. Ok. Føler nesten at jeg må ha full kasko på en slik bil... kjedelig hvis noen kjører på meg o.l. Hvis noen kjører på deg, så er det forsikringen til den som kjører på deg som skal dekke skaden, og da spiller det ikke noen rolle hvilken forsikring du har, bare du har forsikret bilen.. Kasko er bra å ha hvis du har tenkt til å vrake bilen selv. Selvsagt en risiko å ta, men jeg kjører så lite i året (nå er det jo ingenting...) at jeg tar sjansen på del-kasko som jeg har nå.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Hva med å bare registrere den i navnet til faren din ? da står han som eier og forsikringstaker og du kan fint kjøre bilen så mye du vil Det er det som er planen. Men jeg må vel likevel stå som bruker av bilen/under 23 år? Tenker på hvis jeg evt. kræsjer og bilen står på han, mens det var jeg som kjørte bilen. Hva skjer da? Får vel ikke igjen noe?
ehrnst Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 din far registrerer bilen og forsikrer den med brukere under 23 år. ditt navn trengs ikke en gang å nevnes
Mr.Silver Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Det du sier om at du ikke får igjen en dritt på forsikringen om du kjører bilen å far din står som eier/bruker er TULL. Det som skjer er at du i værste tilfelle får dobbel egenandel. Dette vet jeg fordi jeg har prøvd det, forsikringen var ikke for folk under 23 år men jeg kræsjet. Ble ingen problemer av det, kun dobbel egenandel som sagt. Som flere nevner her over så kan jo far din forsikre bilen, sette seg selv som hovedbruker men at alle brukerne ikke er over 23/25 år. Jeg husker ikke hva jeg betalte i forsikring på M3n min, men tror det var 14000 i året, trikset er å bli totalkunde. Tegn reiseforsikring osv for å få billigere avtale. Så lenge du har tre stk forsikringer så er du totalkunde. Iallefall hos Gjensidige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå