Tuttifrutti Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Terra forsikring, ledet av sparebanken er det billigste alternative. 8000kr for e30 m3 med full kasko og tyveri/brann. E46 m3 7400 med full kasko og tyveri/brann. Dette er da på mudern, 70% bonus og 10% samlerrabatt. Terra har ikke egenandel ved ansvar forsikringer, de har heller ikke noe sånt som er brukeren over 24 år. Men de lar ikke deg forsikre div biler visst du er under 24år. Visst du har noen som du kan sette forsikringen på vil jeg anbefale terra, de har vert billigst på alle biler jeg har sjekket opp og hatt forsikret. Å det er mange. E30 325 rundt 1500kr i året med ansvar. Å som jeg ser noen har skrevet tidligere, bilen som kun har "lov" å ha fører over 23-25 år (variere fra forsikringselskap) har dobbel egenandel ved sammenstøtt eller uhell.
gkw89 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 du må be faren din ringe og si at det han som skal ha bilen osv, og ikke nevne deg i det hele tatt... og som flertallet skriver, skjer det no, blir det bare høyere egenandel, så da kan du jo evt sette av litt penger om vinter'n til å ha "dobbel" egenandel om sommer'n
SSM Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Nå gadd jeg ikke å lese gjennom alle sidene her da, men skal nå gi deg et svar. Jeg kjøpte min E30M3 når jeg var 20år og har aldrig hatt noe som helst forsikret på meg selv. Da skulle de ha 24.000,- i året hos Gjensidige med kasko. Slik som jeg har det så står pappa som eier på bilen og jeg som med eier, pappa ringer til Gjensidige og forsikrer bilen. Er ikke verre! Så må det jo være brukere under 23år selfølgelig. Når jeg kjøpte den i 2007 så var forsikringen rundt 14.000,- i året på pappa med full kasko. Når vi forsikra den i år så var den helt nede i rundt 8000,-. Og siden jeg bare har skilt på den halve året så er det ikke noe mye penger. Jeg leverer inn skilta og da kan man ta av forsikringen, men den står med brann og tyveri. Det koster 1500,- i året. Jeg snakka selv med Gjensidige i år om forsikring på den, da fikk jeg tilbud på 11.000,- med full kasko. Da med fører over 23år og rabatt gjennom fagforeningen Parat. Så det er ikke umulig som du sier. Det som er umulig/ikke lov er at bilen står registrert på kun deg og far din skal forsikre bilen. Men så lenge han står som hoved eier og du som med eier så går det. Da blir det også lettere om du skal bruke bilen på bane eller autoslalom, så slipper du å ha fullmakt fra far din hver gang. Lykke til OT: Hva E30M3 er det?
helgeb Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 jeg på 34 år betaler 5300kr i gjensidige på min e30m3, 5000km kjørelengde i året! dette med full kasko, står i låst garasje og adresse på landet he he
SSM Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 jeg på 34 år betaler 5300kr i gjensidige på min e30m3, 5000km kjørelengde i året!dette med full kasko, står i låst garasje og adresse på landet he he Får man 5000km da? Trodde ikke man fikk mindre enn 8000km.
Evenol Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Nå gadd jeg ikke å lese gjennom alle sidene her da, men skal nå gi deg et svar.Jeg kjøpte min E30M3 når jeg var 20år og har aldrig hatt noe som helst forsikret på meg selv. Da skulle de ha 24.000,- i året hos Gjensidige med kasko. Slik som jeg har det så står pappa som eier på bilen og jeg som med eier, pappa ringer til Gjensidige og forsikrer bilen. Er ikke verre! Så må det jo være brukere under 23år selfølgelig. Når jeg kjøpte den i 2007 så var forsikringen rundt 14.000,- i året på pappa med full kasko. Når vi forsikra den i år så var den helt nede i rundt 8000,-. Og siden jeg bare har skilt på den halve året så er det ikke noe mye penger. Jeg leverer inn skilta og da kan man ta av forsikringen, men den står med brann og tyveri. Det koster 1500,- i året. Jeg snakka selv med Gjensidige i år om forsikring på den, da fikk jeg tilbud på 11.000,- med full kasko. Da med fører over 23år og rabatt gjennom fagforeningen Parat. Så det er ikke umulig som du sier. Det som er umulig/ikke lov er at bilen står registrert på kun deg og far din skal forsikre bilen. Men så lenge han står som hoved eier og du som med eier så går det. Da blir det også lettere om du skal bruke bilen på bane eller autoslalom, så slipper du å ha fullmakt fra far din hver gang. Lykke til OT: Hva E30M3 er det? Hei. Takk for oppfyllende svar, samt takk til alle dere andre også. Ringte Gjensidige i dag før jeg hadde sett alt dette. Ringte selv og fikk forsikret den på fatter med meg som bruker, for 13000,- i året for 5000km. Full kasko. Syns det var en hyggelig pris! Dog. så var dette bare på 20% bonus, siden vi har alle de andre forsikringene hos IF. Så da kan det se ut som om det blir drømmebil på meg... Det er forresten en grå 88' mod. E30 M3, Larsen.
sladjan Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Det de vil si med den prisen der er at de ikke vil ha deg som kunde med den bilen der. JEg har min bil på faren min også faktisk, eneste han måtte si ifra om er at bilen vil bli brukt av personer under 25 eller 23 husker ikke helt. Det samme kan din far gjøre...
Evenol Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Det de vil si med den prisen der er at de ikke vil ha deg som kunde med den bilen der. JEg har min bil på faren min også faktisk, eneste han måtte si ifra om er at bilen vil bli brukt av personer under 25 eller 23 husker ikke helt. Det samme kan din far gjøre... Les innlegget mitt over.
j_b Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 lurer på en ting, du er ene eier på bilen, vil den skal forsikret på fattern, og du er selv bruker av bilen? var det det du ville?
Evenol Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 lurer på en ting, du er ene eier på bilen, vil den skal forsikret på fattern, og du er selv bruker av bilen?var det det du ville? Fatter skal stå som eier i vognkort og som forsikringstaker, jeg skal stå som bruker.
SSM Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Ligger bilen til salgs eller er det kjennskap det går på?
j_b Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 lurer på en ting, du er ene eier på bilen, vil den skal forsikret på fattern, og du er selv bruker av bilen?var det det du ville? Fatter skal stå som eier i vognkort og som forsikringstaker, jeg skal stå som bruker. hvorfor skal du det stå "du som bruker"? har ikke skjønt den "viljen" din enda må jeg si. ting ble jo så vanskeligere enn det jeg ville ha gjort. kjøpte en 3000gt vr4 da jeg var 20, fikk ikke enten forsikring eller så ble det dyrt. regga den på moren min, hun som forsikring taker, og alle skal få lov å kjøre den, og jeg var bruker av bilen. gikk fint og bra.
Evenol Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 regga den på moren min, hun som forsikring taker, og alle skal få lov å kjøre den, og jeg var bruker av bilen. gikk fint og bra. Er jo akkurat det samme som jeg har gjort?! Tok meg 2 minutter å ringe å fikse det sånn som jeg har sagt nå. Skjønner ikke hvor du vil hen. Fatter skal stå som eier i vognkort og som forsikringstaker, jeg skal stå som bruker/personen under 23 år. Hvis du ikke skjønner greia så står ikke navnet mitt som bruker, men det er kryssa av for brukere under 23 år. You get it?
j_b Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 nå skjønner jeg. nå gidder jeg ikke lese om igjen av de forrige innleggene, men mente du nevner "jeg står som bruker", så jeg trodde du vil det skal ha det ned på forsikring avtalen, noe som jeg ikke skjønte hvorfor. kanskje det var bare meg som misforstod hele saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå