///FredriK.S Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Hei. Har lenge prøvd å finne et interiør i samme farge som min, etter som at skinnet er slitent. Har nå endelig finnet et i tyskland. Men det har seg slik at setene er elektriske, og med memory. Og jeg som har helt standard stoler med manuell justering, men med varme. Lurer da på om jeg må legge opp ledninger osv, eller holder det med å bruke den ledningen som ligger under stolene nå, som er koblet til varmen i setene? Er det mye jobb og hvordan legger jeg opp elektrisk anlegg til seter? Er det en DIY på dette fra før? Er altså snakk om en 1991 e34 - Fredrik
Hoem Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Du må også bytte ledningsnett opp til førerdør pluss i førerdør fra bil med memoryseter for å få førersetet til å fungere, passasjersetet er kun plugplay. Letteste er likevel bare å bygge om de elektriske til manuell..
Olelink Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Vet ikke om det ligger ferdig til memory men i min 520 var de hel-elektriske m5 stolene med varme plug´n play. Både sikringer og relé lå klart under baksete.
///FredriK.S Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Vet ikke om det ligger ferdig til memory men i min 520 var de hel-elektriskem5 stolene med varme plug´n play. Både sikringer og relé lå klart under baksete. Vi har jo nesten samme bil også, med tanke på motorstørrelse og modell... Må vel nesten ta opp baksetene og sjekke en dag. Koblet du strømmen bare med ledningene til varmen som var i orginalt, eller?
Olelink Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Er det mange ledninger i kontakten hos deg da ? Alltså kontakten under setet med tilførsel fra bilen. Min hadde faktisk ikke setevarme eller noe elektrisk orginalt, men det lå fortsatt ferdig opplagt kontakt med 5-6 ledninger gjemt under matta
///FredriK.S Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Er det mange ledninger i kontakten hos deg da ?Alltså kontakten under setet med tilførsel fra bilen. Min hadde faktisk ikke setevarme eller noe elektrisk orginalt, men det lå fortsatt ferdig opplagt kontakt med 5-6 ledninger gjemt under matta Har aldri sett nøye etter under setet, men ser jo at det er et par ledninger der. Men er det noen flere som har dette ferdig opplagt under setet? Kanskje alle e34er har dette?
Olelink Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Alle jeg har vært borti har hatt ledningsnettet ferdig opplagt Dog har vel alle jeg kan komme på vært med m50, m30, m60 eller s38.
///FredriK.S Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Alle jeg har vært borti har hatt ledningsnettet ferdig opplagt Dog har vel alle jeg kan komme på vært med m50, m30, m60 eller s38. Godt Takk for hjelpen
Hoem Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Memoryseter gjør alt litt anderledes. Vanlige hel-el uten memory går rett inni så lenge man har kontakten under teppet. De er enkelt styrt med pluss og minus. Memorysetene er anderledes pga minnefunksjonen skal også omhandle speilene slik at de justerer seg og på de forskjellige 1-2-3M
///FredriK.S Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Memoryseter gjør alt litt anderledes. Vanlige hel-el uten memory går rett inni så lenge man har kontakten under teppet. De er enkelt styrt med pluss og minus. Memorysetene er anderledes pga minnefunksjonen skal også omhandle speilene slik at de justerer seg og på de forskjellige 1-2-3M 0k, da vet jeg det. Da blir det ikke memory seter på meg i denne omgang ihvertfall Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå