Peak Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Hei! Noen som kunne laget en enkel "guide" om hvordan man går frem for bytte bremseklosser foran? på en 320i? Sikkert ikke så vanskelig, men blir min første gang og lyst til å lære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dape6 Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Skru av dekk, skru av calipter, bytt klosser, skru alt på igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Vil anbefale å skru av hjulet, mye lettere enn dekket. Det sitter 2stk bolter på caliper, klem tilbake stempel inne i caliper med skrujern, eller vannpumpetang. puss ned smuss og rust der klossene skal gli, og smør opp med kobberfett etc. Monter i motsatt rekkefølge. http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Vil anbefale å skru av hjulet, mye lettere enn dekket. Det sitter 2stk bolter på caliper, klem tilbake stempel inne i caliper med skrujern, eller vannpumpetang. puss ned smuss og rust der klossene skal gli, og smør opp med kobberfett etc. Monter i motsatt rekkefølge. http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem/ Hjertlig takk Foss, var noe sånn jeg tenkte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-mads Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 dumt og ta på kobberfett vis du har abs da ville jeg ikke brukt noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-mads Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 dumt og ta på kobberfett vis du har abs da ville jeg ikke brukt noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 dumt og ta på kobberfett vis du har abs da ville jeg ikke brukt noe aluminium pasta. men bare på baksiden av klossene og på gliderene til calippteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-mads Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 jepp jeg pleier ikke bruke noe.. sliter ikke med skriking fra bremser uten.. men det er jo litt til og fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Hvorfor i allverden skulle man ikke bruke kobberpasta når man har ABS ? Ser noen er så redd for at det skal komme kobberfett på abs sensoren. Men jaggu har man sølt å tøysa mye med kobberfettet om det skal komme dit gitt. Har selv alltid brukt kobberfett og syns det er ett fantastiskt stoff å bruke til alt mulig. Men aldri sett ett fnugg av det komme i nærheten av abs sensoren på noen BMW. Derimot er jeg delvis enig i at man ikke nødvendig vis trenger noe i det heletatt. Men samtidig ser jeg ingen grunn til ikke å smøre glidebanene. Bremsene kan hyle å skrike av helt andre grunner enn dårlig smurte glidebaner. Både tregt stempel, billige klosser/skiver osv kan gi like mye bremse hyl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-mads Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 sant nok.. jeg jobbet på mercedes hehe! merk dere! ikke stolt av det : D men der sa de att vi ikke skulle bruke kobberpasta.. men det det var de jeg bruker ikke noe uansett så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Ingen grunn til å "beklage", man må skille jobb og hobby Såklart er det en bitte liten sjanse for at man kan få kobberpasta på sensoren sånn at den forstyrres, men om man bruker fornuft ang mengde og hvor man påfører det er jeg ikke noe redd å annbefale kobberpasta til alle. Men den siste luringen er ikke født Ikke lenge siden jeg leste om en smarting på ett annet forum som plagdes med dårlig effekt av de nye bremsene han hadde satt på. Ikke rart med bremseskiva lakkert racing-rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-mads Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 hahahahahahahaha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 Thanks guys! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå