vannmann Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Kjøpte en E 61 i sommer,2006 mod,fikk etterhvert feilmelding på " Level Control system failure" Har hatt bilen på merkeverksted,de sier de ikke finner noen feilmelding. Slangen som vanligvis sprekker er hel,det sjekket også verkstedet. Nå som snøen og kulda har kommet får jeg feilmelding hele tiden! Kompressoren jobber og jobber helt til alarmen dukker opp.Bilen henger ikke med rumpa! Burde vel få fikset dette på reklamasjon eller ? Bilen har gått ca 60000 km. Noen som har erfaring rundt dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Ville ikke brukt den for mye hvis kompressoren går hele tiden... den koster kroner Få den på et annet verksted. Kjøpte du av forhandler så er det bare å gå på dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vannmann Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 Kjøpte bilen privat,uansett bør vel dette dekkes av forhandler,svake greier synes jeg,trodde jeg kjøpte premium bil! Har forresten klaget på lakkslipp på speilfester,rust på bakluka og rustboble på taket ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Hvis du allerede er i gang med å klage er det jo bare å fortsette. Da får du svar om det blir dekket eller ikke. Jeg kan ikke reglene for de forskjellige tingene godt nok, men det skader aldri å prøve!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BD Racing Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Er det import bil eller ny i Norge ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Regner med det er en bil som er solgt ny i Norge ettersom du har fått lov til å klage på en 2006 modell.. om ikke så skal det noe til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BD Racing Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Da har du 5 års garanti Dra på et BMW verksted og be de stille en diagnose, personlig så ville jeg valgt å ta en kort test på testeren, og deretter lest av feil og sjekket nivå reguleringen, altså gummi belgene under og at du har riktig meg gass og oksygen i nivåregulerings systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vannmann Skrevet November 11, 2010 Forfatter Share Skrevet November 11, 2010 Bilen er ikke import,får nok bare mase på Bmw verksted,er jo igang med rust/lakkslipp problemer. Der har de tatt bilder,får se hva de dekker tilslutt! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Er det fem års garanti? Sikker på at du ikke blander med reklamasjonsrett etter norsk lov? Mulig BMW kjører noe spesielt, men de fleste merker har to eller tre års garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vannmann Skrevet November 11, 2010 Forfatter Share Skrevet November 11, 2010 Det går på reklamasjon,bilen skal på merkeverksted om noen dager,håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet November 13, 2010 Share Skrevet November 13, 2010 Jeg fikk min på reklamasjon - har 2005 mod. Der var det feil på en slange - da hadde pumpa til 10.000 pluss mva. hadde godt pga den dårlige slangen. Den fant de ikke før de plukket ned....Det var bare et lite hull..det var nok. Husk det er veldig høyt trykk i systemet. BMW norge dekket halve pga det var import. Den skal vare vesentlig lengre. Derfor 5 år, men denne delen bør vare lengre. Stå på...forbrukerrådet hadde dette som sak hos meg, fordi 5 år hadde godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 13, 2010 Share Skrevet November 13, 2010 Mener du at pumpa di hadde gått?? Veldig vanlig med feil på slange og er man litt oppegående så høres pumpa... den skal jo ikke gå så veldig mye til vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Jeg fikk min på reklamasjon - har 2005 mod. Der var det feil på en slange - da hadde pumpa til 10.000 pluss mva. hadde godt pga den dårlige slangen. Den fant de ikke før de plukket ned....Det var bare et lite hull..det var nok. Husk det er veldig høyt trykk i systemet. BMW norge dekket halve pga det var import. Den skal vare vesentlig lengre. Derfor 5 år, men denne delen bør vare lengre. Stå på...forbrukerrådet hadde dette som sak hos meg, fordi 5 år hadde godt ut. Hei. Var din bil over 5 år og importbil, og likevel fikk du dekt det halve av BMW Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Hvor finner jeg den slangen? Er det mye styr å bytte den sjøl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Hvor finner jeg den slangen? Er det mye styr å bytte den sjøl? Hei. Jeg tror det er slange angitt som nr. 10 her: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/09/87/29 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå