324D Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 heihei. Sliter litt her når det gjelder min BMW 324d e30 Kan kjøre en stund å helt uten grunn begynner den å blåse kaldt å koke. sånn har den gjort noen ganger nå men skjønner ikke hva som kan være feilen. har byttet termostat. Hadde satt pris på noen hurtig svar eller tips:D
e36touring Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Toppakning eller sprekk i topp muligens, er vel ikke helt ukjent det på de motorene der...
Forbiss Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Viss det er 324d og ikkje td så tviler eg på at toppen har sprekt. Er helst td'n som har det problemet. Men det høres veldig ut som toppakning. Men sjekk vannpumpe først. Den kan også være synderen.
324D Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 tviler litt på at det er toppen. for er ikke no feil når det gjelder draget i bilen osv. merker det godt når man gir på osv.å ikke no feil i eksos heller.å heller ik no olje lekasjer som jeg har funnet å heller ikke vann i olja. kan kjøre fint fra 2-15mil eks så brått slår den over så den begynner å koke. kan det være vannpumpa da? eller kan det være så enkelt at det bare ligger masse dritt som går rundt i systemet som da kan legge seg å sperre? Går forresten også helt vanlig på tomgang uten noe tull
Larsinnj Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Slik var min også, dog det var en 325i. Jeg hadde skeiv topp.
324D Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 hmm.skjønner.. skal det ikke egentlig litt til for å få skjev topp osv på vanlig diesel bil a? noen forslag på hvor jeg evt kunne fått tak i topp til den a siden d er diesel
Gjest Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 greit nok at dette ikke er td utgaven, men m21 er jo notorisk kjent for skeive/sprukne topper.
Forbiss Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Kjent syndrom dette ja. Og viss bilen har koka fleire ganger er toppen garantert skeiv. Men det kan være nok med planing og ny toppakning. Viss du har uflaks er den sprekt. Eg har ein 524 td motor stående i tilfelle. Litt usikker på tilstanden på toppen men det kan eg fort finne ut viss det er aktuelt. Er ikkje lenge siden den blei plana og montert med ny pakning men motoren har skjært seg på anten ein sylinder eller lager i bunndelen. Du får sende pm om det er av interresse.
324D Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 Kjent syndrom dette ja. Og viss bilen har koka fleire ganger er toppen garantert skeiv. Men det kan være nok med planing og ny toppakning. Viss du har uflaks er den sprekt. Eg har ein 524 td motor stående i tilfelle. Litt usikker på tilstanden på toppen men det kan eg fort finne ut viss det er aktuelt. Er ikkje lenge siden den blei plana og montert med ny pakning men motoren har skjært seg på anten ein sylinder eller lager i bunndelen. Du får sende pm om det er av interresse. Jeg har stoppet bilen med en gang jeg har sett den kommet mot kokepunktet. prøvd å være smart når det gjelder det i allefall.. Men har funnet ut at i allefall vannpumpa mi er mest sannsynlig gåen.har fulgt med en del på vannet osv så mister jo vann når bilen begynner å blåse kaldt. å så fort den har begynt å blåse kaldt har jeg stoppet på første mulige sted. sloppet ut luft osv å fyllt på mere vann.
Forbiss Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Litt usikker på denne motoren men viss vannpumpa er i orden så skal du kunne sjå ei lita vannstråle i ekspansjonstanken når bilen går på tomgang. Viss du ikkje har det er det ikkje sirkulasjon i kjølesystemet, dvs defekt vannpumpe.
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 synes det er ganske drøyt å si at sirkulasjonssvikt skyldes def vannpumpe. dersom du har varme i varmapparetet mens bilen står og går, så fungerer vannpumpa di, hverfall godt nok til dette. sirkulasjonssvikt kan skyldes ganske mye, bare å begynne å se etter lekkasjer ol.
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 selv om ja, det kan være vannpumpe, jeg er ikke uenig i det.
324D Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 akk der kan jeg si med en gang at den strålen er dårlig. pent sjelden jeg ser no stråle der ass.hehe.. så håper egentlig bare på at det er vannpumpa som er idioten i denne motoren her.. Me tusen takk for masse tips:D
Forbiss Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Hadde han hatt lekasje så hadde han vel mest sansynlig hatt grunnen til at bilen går varm? Nemlig at det er for lite vann på den. I dei fleste tilfella eg har vært borti er det vannpumpa som er synderen til sirkulasjonssvikt. Og bmw-vannpumper er ikkje kjent for å være knallbra akkurat;)
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 ja, men kjære deg. det er snakk om en hauggammel bil. at vannpumpene er dårlig, ja, men det kan være hva som helst. du kan ikke si at dersom du ikke har skikkelig sirk (noe sirk har han iom at han har varme i varm app) så er det vannpumpe. Påstanden din blir faktisk det samme som å si at dersom en person går i sjokk så har han et defekt hjerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå