j-bravo Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Jeg vil med denne tråden komme med en anbefaling til de av dere som vurderer lakkering, sandblåsing og det meste av alt mulig annet arbeid på bilene deres. TZR lakk og verksted ligger ved Harasjøen like sør for Hamar (rett utenfor Gata på Vallset i Hedmark fylke). Det tar ca 10 min fra E6 ved Stange ut til Harasjøen mekaniske der verkstedet ligger. Det drives av en hyggelig og munter kar fra Polen; Tomas eller Tomek på polsk Hellakkering eller del-lakkering, rustsveising (bytte kanaler, gulv, skjermkanter osv), sandblåsing, det meste av mekanisk arbeid (bytte motor-gir osv) fikser disse gutta til MEGET gode priser. De har organisasjonsnummer og det er arbeid med kvittering for den som ønsker dêt. De bruker kun kvalitetsprodukter på lakk, grunning osv. Forbered engelsken, ta en telefon til Tomek og hils fra Jon (med Jettan) på: 966 50 939 og hør hva han kan hjelpe deg og bil-prosjektet ditt med.. Disse gutta er flinke..!! De har gjort to jobber på mine biler så langt; På Bmw`n (metallic) pusset de ned og lakkerte; koffertlokk, dører under lista samt på innsiden av døra, bakskjermer opp til taket, speilkapper og støtfanger bak samt plastsveising og puss av hull i bakfangeren. Under støtfangeren fant de et rusthull ved venstre bakhjul så der kappet de ut og sveiset inn ny plate. Sandblåsing av kanaler med ny tectyl under, bodyshüts på siden og lakkering av kanalenes fremside. Jeg er veldig fornøyd med jobben til en super pris på 8 lapper. Lakken er strøken og det er ingen ujevnheter å se..heller ingen skjøter. Jeg lar bildene (noen litt uklare..) tale for seg Jettan (også metallic LP7V) gjorde de mye med; leverte bare bilen og de demonterte alt av lister, ruter, lykter, fangere osv. Så byttet de dørene på førersiden pga rust, deretter kappet de vekk bakre skjermkanter pga rust og lagde/sveiset inn nye uten kant på innsiden. Kanaler og understell ble sandblåst og tectylert inn- og utvendig. Deretter full pussing, sliping og retting av hele bilen. Framskjermer demontert og lakkert for seg. Byttet frontplate. Hellakkering av bilen samt innvendig i døråpningene. 5 lag klarlakk. Montering av nytt understell samt montering av hele bilen igjen. (Tror jeg fikk med alt nå..: klø . Er også her meeget fornøyd med jobben til en bra pris. Lakken skinner og den er veldig blank og dyp. Flere har sett på bilen og bemerket at det ikke er spor å se av uregelmessigheter i lakken. Min pris: 23 lapper. Noen bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 Litt fler bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Høres bra ut! En deilig Jetta du har forresten, spar på den!! Helle den enn E34 om jeg kunne valgt... Er en Jetta fan. Min drøm var en 2-dørs Jetta med takluke og Skinn fra USA. Eneste jeg ville gjort med den var emblemfri grill og lista over lyktene. Da er den perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet November 13, 2010 Forfatter Share Skrevet November 13, 2010 Høres bra ut!En deilig Jetta du har forresten, spar på den!! Helle den enn E34 om jeg kunne valgt... Er en Jetta fan. Min drøm var en 2-dørs Jetta med takluke og Skinn fra USA. Eneste jeg ville gjort med den var emblemfri grill og lista over lyktene. Da er den perfekt! Takk for dêt Drømme-Jettan din hørtes fin ut den ja..hadde kanskje sett sånn ut..: Ja, den skal beholdes. Har vært i familien i lang tid nå. Har begynt på motor-prosjekt til den nå (16vt). Hadde en Jetta Syncro GT også men det var for mye rust for meg. Den pusses opp av en bekjent i disse dager. Har hatt emblemfri grill og list på den før. På bildet er den nyeste investeringen; westmoreland-front eller usa-front som det kalles med de firkantede lyktene. Det er visstnok den eneste Jettan i Norge med denne fronten nå ifølge han som skaffet meg den fra statene (en 2-3 golfer har slik front, men jeg syns ikke de passer så bra på dem). Synes det er passe sært og spesielt med denne fronten så bytter ikke ut den nå.. Vil ha usa-frontfanger som ikke har skiltutsparingen. Da havner skiltet litt ned og under fangeren..da er fronten etter mitt syn perfekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 hvor lang tid brukte de på jettaen? dette hørtes til å være billig og bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 hvor lang tid brukte de på jettaen? dette hørtes til å være billig og bra Ja, de er flinke. De tok den litt innimellom noen andre jobber over ca 2 måneder (februar-mars). Ettersom bilen ikke skulle kjøres på vinteren likevel var det helt ok for meg. Men de er raskere enn det hvis du ber dem om det. Nå skal de pusse ned, lakke og bredde skjermer på en -86 audi 80 quattro for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Sweet! har en E30 som trenger rustsveising sandblåsing, nye skjermer og lakkering til slutt, kan tenke meg at jeg leverer inn min til høsten og de kan ha den stående der over god tid, kjenner du dem godt? jeg er meget interessert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Skulle ha sandblåst travers, bærebruer og noen fjørbein til e30'n, sitter du på noen priser eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2011 Sweet! har en E30 som trenger rustsveising sandblåsing, nye skjermer og lakkering til slutt, kan tenke meg at jeg leverer inn min til høsten og de kan ha den stående der over god tid, kjenner du dem godt? jeg er meget interessert! Det fikser de vettu. Kjenner han ganske godt nå ja. Han har hjulpet meg med mye de siste 4 årene. Ring og avtal med han. Han vil gjerne se noen bilder av bilen og der det er mest jobb/rust osv. Vet de har fått endel mer å gjøre nå etter jeg lagde denne tråden (og har den samme på vw-audi forumet) så du må bare høre med han. Han skal fikse litt på en E32 jeg har også i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2011 Skulle ha sandblåst travers, bærebruer og noen fjørbein til e30'n, sitter du på noen priser eller? Skal du bare ha sandblåst det..ikke noe lakking? Hvor holder du til? Har ingen priser her jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Sweet! har en E30 som trenger rustsveising sandblåsing, nye skjermer og lakkering til slutt, kan tenke meg at jeg leverer inn min til høsten og de kan ha den stående der over god tid, kjenner du dem godt? jeg er meget interessert! Det fikser de vettu. Kjenner han ganske godt nå ja. Han har hjulpet meg med mye de siste 4 årene. Ring og avtal med han. Han vil gjerne se noen bilder av bilen og der det er mest jobb/rust osv. Vet de har fått endel mer å gjøre nå etter jeg lagde denne tråden (og har den samme på vw-audi forumet) så du må bare høre med han. Han skal fikse litt på en E32 jeg har også i sommer. Tenkte å få dette fikset nærmere til høsten (september) kan vell vente med å ringe, eller bør jeg allerede nå gjøre avtale med han og reservere plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Skulle ha sandblåst travers, bærebruer og noen fjørbein til e30'n, sitter du på noen priser eller? Skal du bare ha sandblåst det..ikke noe lakking? Hvor holder du til? Har ingen priser her jeg. Bare sandblåsing, holder til i Elverum, Hedmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2011 Skulle ha sandblåst travers, bærebruer og noen fjørbein til e30'n, sitter du på noen priser eller? Skal du bare ha sandblåst det..ikke noe lakking? Hvor holder du til? Har ingen priser her jeg. Bare sandblåsing, holder til i Elverum, Hedmark Ok, de gjør det sikkert for deg til en fin pris. Du må bare ringe og høre med han. Men er ikke noen som blåser i Elverum også da...så slipper du dra så langt (er ikke såå langt da men.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Dit skal min e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Dit skal min e39 Deer bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå