S.Hafsmo Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 har nesten aldri kasko på mine biler. heller ingen delkasko. er bilen verdt over 150.000 så vurderer jeg kasko.er alt for mange folk som har kasko og delkasko på billige biler... om du selv vet du er en dårlig sjåfør er det noe annet på 540'en er det 3k mellom kasko og delkasko, og jeg bor i et område med ganske drøy elgfare (så drøy at jeg kjørte på en for 2mnd siden). Om du er villig til å satse 100k på at ingen elg ser mon i å ta selvmord over ditt panser får være opp til deg. Hjelper heller ikke at jeg kjenner 3 stk som fortsatt betaler ned lån på kondemnerte biler pga div. ymse uhell.
sladjan Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Er ikke så gale per bil syns jeg. Men du må være klar over at forskikringene generelt er flinke til å gi en go pris for så å skru opp summen til neste år eller 2....kjenner flere som har opplevd slikt. Er bare å undersøke med andre, får du bedre pris hos de andre ringer du gjensidige og sier hva tilbud du har fått og da skrur de mest sansynlig enda lenger ned.
quatro84 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 har nesten aldri kasko på mine biler. heller ingen delkasko. er bilen verdt over 150.000 så vurderer jeg kasko.er alt for mange folk som har kasko og delkasko på billige biler... om du selv vet du er en dårlig sjåfør er det noe annet på 540'en er det 3k mellom kasko og delkasko, og jeg bor i et område med ganske drøy elgfare (så drøy at jeg kjørte på en for 2mnd siden). Om du er villig til å satse 100k på at ingen elg ser mon i å ta selvmord over ditt panser får være opp til deg. Hjelper heller ikke at jeg kjenner 3 stk som fortsatt betaler ned lån på kondemnerte biler pga div. ymse uhell. vel sier ikke at det her gjelder alle. men synes det er mange som betaler unødvendig mye for kasko på eldre biler. det her har også vert i media tidligere så det er ganske kjent regner jeg med... (går ei frontrute så handler jeg denne for 1000kr over grensa når jeg er der og hiver i selv) er dårlig med elg i lyskryssene i stavanger gitt så det er min minste bekymrelse;)
S.Hafsmo Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Det er jo selvfølgelig et regnestykke som hver enkelt må ta. f.eks med en forskjell på 3000,- mellom del- og fullkasko, vil det jo ta 34 år før man har betalt inn kjøpesummen på bilen i form av ekstra forsikring. På den gamle Granada'en derimot, måtte jeg ut med 12 000,- pr mnd for en bil som er verdt 15 000,- og det var bare delkasko (eller ansvar, husker ikke) mao 1.25 år før man har brukt hele bilens kjøpesum på forsikring.
SimonA Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Betaler 4300 med delkasko på en 96 320 cab hos gjenstridige. Eneste forsikringen jeg har i Gjensidige. Du burde prøve å presse de litt. Eller ringe Unison og melde deg inn i bmwccn
316 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Hovedproblemet ditt Clerion, det er vet at du ikke har all verden i bonus, og at du er et par tre år for ung...
Clerion Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Partre år? Blir 23 i april, da blir ungdomstilegget borte. Men på den stunden jeg har hatt forsikringer hos gjensidige (2 år) hadde jeg spart opp 1800 kr, så all verden kunne det ikke være. Til deg som lurte på alder, Toyota`n er 93, bimmer`n 85 og Mondeo`n 01.
Clerion Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 quatro84.. om du hr en dårlig bil eller ikke spiller vell ingen rolle? jeg betaler glatt en 1000 lapp ekstra i året for å få brann og tyveri, ruteforsikring og mere ... Og btw.... Det dobbelte av del-kasko tenker jeg vi sier. Var ihvertfall det Gjensidige skulle ha, over 12 000 kr bare for mondeo`n med Kasko.... Latterlig.
316 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Partre år? Blir 23 i april, da blir ungdomstilegget borte. Men på den stunden jeg har hatt forsikringer hos gjensidige (2 år) hadde jeg spart opp 1800 kr, så all verden kunne det ikke være.Til deg som lurte på alder, Toyota`n er 93, bimmer`n 85 og Mondeo`n 01. Jo eldre du er, jo bedre er det. Du regnes nok som "ungdom" i den bransjen i mange år til, selv om selve tillegget forsvinner. Men, det hjelper selvfølgelig. Og bonusen, den har mye å si vet du... Den er vel neppe helt på topp enda?
Clerion Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 30% så nei, men er alikevel drøyt å betale 6 000 jævla kroner for en gammal corolla som er verdt 10 000 Og nei, det er under og over 23, enten eller.
316 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 30% så nei, men er alikevel drøyt å betale 6 000 jævla kroner for en gammal corolla som er verdt 10 000Og nei, det er under og over 23, enten eller. Kanskje i Gjensidige, ja, men ikke nødvendigvis i andre forsikringsselskaper. Forsikringsselskapet mitt opererer ikke med et rent tillegg, det bare beregnes ut i fra alder. Det er også verdt å undersøke om du er medlem i en forening/forbund/klubb/lag som gir deg rabatt på forsikring. Mange skjulte tilbud.
Clerion Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Ah, nei her er det tilegg. Ja får se. Sjekke litt tilbud
316 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Klar over det, fattern jobber jo i Gjensidige. Sikkert en grunn til at han ikke prøver å prakke på meg alle mulige forsikringer. Tviler på at Gjensidige nødvendigvis er det beste.
Clerion Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Var det når jeg regga første bilen 10 000 under nr2 ca
316 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Ikke verst! Men slik kan forandre seg nesten fra måned til måned, så nå kan det være noe helt annet ! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå