baronbjelland Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Dusør utloves til den som kan fikse M3èn min, den får ikke gnist...... er en 1997 modell, 3,2 liter Bilen står i bergen, kan fraktes til deg på vestlandet. Se videre sak for mer info.
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Går bensinpumpa når du vrir o nøkkelen? Hvis den ikke går er det nok problemer med EWS. Gjerne legg ut litt mer om bilen
baronbjelland Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Hei! Ja bensinpumpen går,bilen stoppet for en tid tilbake, kjøpte ny ews, ecu og skiftet dette, bilen startet og jeg kjørte bilen 100 meter for og fylle kjøleveske, da jeg skulle kjøre en tur ville den ikke starte igjen. den får ikke gnist.
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 har du tatt diagnose av bilen din da? kan være en enkelt sensor som kødder mtp at det er EN ting som ikke funker.
baronbjelland Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Finner ingenting på diagnosen, sensorer er skiftet.
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Hmmm....Du har sjekket hver enkelt plugg for gnist? Må bare spørre om alle ting her. Veivaksel sensor, og cam sensor, og bankesensor.. alle skiftet med nye? Bare tenker over alt som er vikla inn i tenningssystemet her,.
baronbjelland Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 ja har sjekket alle pluggene, ingen gnist, skiftet den ene sensoren og målt ut de andre med osiloscoop.
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 og da fikk du et fint signal på skopet? har du sjekket at du har spenning inn på veivaksel sensoren? du skal ha spenning inn og jord. så er det signal ut. mål i kontakta til veivaksel og kam sensor. du skal ha spenning der.
baronbjelland Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 skal gjøre det, men det som er så rart er at bilen stoppet for en stund tilbake, vi har feilsøkt og jobbet mye med den, så fat vi ut att det kunne være ECUèn som var ødelagt. Bestilte ny fra tyskland og monterte denne, fikk start og kjørte bilen ca 100 meter, stoppet bilen og da jeg skulle starte igjen så var det ikke gnist lengre.
Tom K Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Har du gått over alle ledninger og koblinger ? høres ut som om du har dårlig kontakt et sted , sjekk alt av ledninger som er koblet til motor før du bytter mere deler
ealoken Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 om veivaksel føleren ikke virker så stopper bilen, rett og slett. bytt denne, evt få lånt deg en tester.
SweetBMW Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 spurte om detta og han har bytta denna erik, etter det jeg skjønte.. mne det ville være mit første gjett også.
baronbjelland Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Ja veivsensoren er byttet da ledningen var ganske dårlig på den gammle. Har nå fått en som skal se på bilen. Takker og bukker for all hjelp dere har kommet med, men kanskje dette er litt over mine evner så jeg krysser fingrene for at Terje finner ut av feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå