egern Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Noen som vet om e34 540 dyser passer m50 motoren?
LinkE34 Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 de er jo dyser fra v8'eren, så eg tviler de passer
egern Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 de er jo dyser fra v8'eren, så eg tviler de passer
TurboLag Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 de passer vel fysisk vil jeg tro, med mindre de ikke er topfeed.. så større spørsmål er vel størrelser og impendanse?
egern Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 de passer vel fysisk vil jeg tro, med mindre de ikke er topfeed.. så større spørsmål er vel størrelser og impendanse? Hehe sant. har ikke så god peiling på det der, men de passer nok ikke plugnplay med andre ord
Fekzen Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Vad ska du med 540 dyser till? En v8 har mindre dyser för att ta ut samma effekt eftersom det är fler cyl, så är du ute efter större dyser för tex turbobygge så räcker inte 540 dyser till. Kolla upp vad det är för bosch-nummer på dyserna så vet man mer, för dyserna passar rent fysiskt men så gäller det ju också att storleken är rätt för det endamål man ska ha dem till. Mvh// A.Fekzen
egern Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Vad ska du med 540 dyser till? En v8 har mindre dyser för att ta ut samma effekt eftersom det är fler cyl, så är du ute efter större dyser för tex turbobygge så räcker inte 540 dyser till.Kolla upp vad det är för bosch-nummer på dyserna så vet man mer, för dyserna passar rent fysiskt men så gäller det ju också att storleken är rätt för det endamål man ska ha dem till. Mvh// A.Fekzen bedre med 328 dyser da?
Fekzen Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Vad ska du med 540 dyser till? En v8 har mindre dyser för att ta ut samma effekt eftersom det är fler cyl, så är du ute efter större dyser för tex turbobygge så räcker inte 540 dyser till.Kolla upp vad det är för bosch-nummer på dyserna så vet man mer, för dyserna passar rent fysiskt men så gäller det ju också att storleken är rätt för det endamål man ska ha dem till. Mvh// A.Fekzen bedre med 328 dyser da? Vad ska du använda dem till? Om du ska trimma, hur mycket effekt siktar du på? Mvh// A.Fekzen
egern Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Vad ska du med 540 dyser till? En v8 har mindre dyser för att ta ut samma effekt eftersom det är fler cyl, så är du ute efter större dyser för tex turbobygge så räcker inte 540 dyser till.Kolla upp vad det är för bosch-nummer på dyserna så vet man mer, för dyserna passar rent fysiskt men så gäller det ju också att storleken är rätt för det endamål man ska ha dem till. Mvh// A.Fekzen bedre med 328 dyser da? Vad ska du använda dem till? Om du ska trimma, hur mycket effekt siktar du på? Mvh// A.Fekzen Eller holder 325 dysene til rundt 250hk?
TurboLag Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 eller noen helt andre høyohms dyser av ønsket størrelse med lik kontakt?
Fekzen Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Ska du bara ha 250 hk så är det rimligt att skaffa spridare på runt 220 cc - 300 cc , större blir bara problem att ställa in programmet för. Tex M3 spridare på 254 cc som azeton säger. En bra idé är dessutom att skaffa en ställbar bränsletryck regulator så att du själv kan finjustera blandningen en aning också. Om du ska turbokonvertera och är intresserad utav Turbochip så går det bra skicka mig PM. Jag driver med chiptrimning i Sverige och gör chip unikt anpassade efter den setup man bygger. Mvh// A.Fekzen
egern Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 ok. takk for svar. Bare å få tak i m3 dyser da:) ja har btr osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå