Kobar Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Bilen det gjelder er en 2001 320DATmed 200.00km på telleren pr dags dato. Den ble kjøpt for 3 år siden og har vært et evig mareritt! Er det ikke det ene problemet så kan du være sikker på at det dukker opp noe nytt Jeg har laget masse tråder før om tidligere problemer, og har egentlig fått nokså god hjelp her inne, derfor prøver jeg igjen! Nå er golvet på passasjerside pissebløtt! Det er værst bak, men det er bløtt helt foran på golvet til passasjer foran, bak er hele golvet bløtt på høyre siden av bilen! I tilleg til dette har vi vært plaget med at bilen tappes for strøm, den må oftes startes med startkabler o.l! Har byttet batteri 2 ganger! Byttet til ett nytt idag som kommer fra en 520i e39 (det største jeg fikk plass til) Når bilen står på tomgang så kjiimer den, hørres nesten ut som ett reimhjul eller fler er 200år gammle! Kan det være lyder fra dynamo? Isåfall, kan den ha spillt meg ett puss i hele 3år? Bremselys virker heller ikke (det i toppen av bakluka) Ellers av problemer har det vært: (har fått fikset altså) -Varmeapparat, lite varme og funker bare på fullt -Bakluka har vært kranglete (skiftet microbryter) -Glass på baklys ramler av i hytt å gevær -Eksos har gått tett så bilen gikk som en fiesta 1.1 88mod! -Vinduheis bak har låst seg -Store problemer med originalt xenon lys! -Vannlekasjer i kjølesystemet -Airbag lampa kommer og går -Antispinn har levd sitt eget liv, men er iorden nå! -Ett helsikken med håndbremsen, store problemer med at stein kommer inn på skiva, spesielt vinterstid! Noen som kan hjelpe meg denne gang..?
mhane Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Hadde vann som beskrevet pga tett drenering nedre kant frontrute/under vindusviskerene, men det var annet bilmerke. Uansett verdt å sjekke. Vannet demmet seg opp og rant inn i kupe ved passasjer fotbrønn, rant videre bakover pga jeg stort sett parkerte med bilen hellende den veien. Vannet holdt seg på høyre side pga tunnelen for akselen.
2000Touring Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Lyden du får, ligner det på piping/skriking fra reima? Da kan det være reimhjulet/vibrasjonsdemperen som sitter på veiva. Den er bygget opp av aluminium med gummi i mellom(for å ta opp vibrasjon?) Jeg hadde en slik hyling på min, byttet denne og alt var i orden. Du kan se etter aluminiumsspon rundt reimhjulet... Jeg brukte lang tid, og byttet en del deler før jeg fant ut at det var dette.
journey Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Hadde det problemet før, måtte parkere inni hekken til naboen. Så hver høst måtte jeg renske drenering i nedre kant frontrute/under vindusviskerene. Visst bilen din spiser batteri, vill jeg skjekket regulator og diode bro.
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Hadde vann som beskrevet pga tett drenering nedre kant frontrute/under vindusviskerene, men det var annet bilmerke. Uansett verdt å sjekke. Vannet demmet seg opp og rant inn i kupe ved passasjer fotbrønn, rant videre bakover pga jeg stort sett parkerte med bilen hellende den veien. Vannet holdt seg på høyre side pga tunnelen for akselen. Mistenker faktisk akkurat det samme, da bilen ofte står parkert med helling ned og fram mot høyre! Fant også masse gamle blader og dritt i veien ned til dreneringshullet, dette er nå gjort rent, og bilen vil bli satt motsatt vei fremover får å se om det blir forandring!
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Lyden du får, ligner det på piping/skriking fra reima?Da kan det være reimhjulet/vibrasjonsdemperen som sitter på veiva. Den er bygget opp av aluminium med gummi i mellom(for å ta opp vibrasjon?) Jeg hadde en slik hyling på min, byttet denne og alt var i orden. Du kan se etter aluminiumsspon rundt reimhjulet... Jeg brukte lang tid, og byttet en del deler før jeg fant ut at det var dette. Når bilen står på tomgang, og jeg går ca 20 meter bort fra bilen, så hører jeg ikke dieselraklet i det hel tatt! Kun denne piping/skrikingen.. Jeg får ta en dag å plukke ut all plastikken så jeg får sett på reimas gange. Men kan en sliten dynamo lage slike lyder?
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Nå er golvet på passasjerside pissebløtt! Det er værst bak, men det er bløtt helt foran på golvet til passasjer foran, bak er hele golvet bløtt på høyre siden av bilen! Jeg oppdaget det samme på min 320d M-sport 99mod. På min kom vannet inn pga at den fuktsperra som ligger innenfor dørtrekket hadde løsnet i bunnen slik at vannet rant ned langs døra og over lista istedet for ned i bunnen av døra og ut. Jeg løsnet trekka på alle dørene vasket der fuktsperra hadde vært limt tidligere,så limte jeg den på nytt. Etter det har jeg vært kvitt problemet.
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Hadde det problemet før, måtte parkere inni hekken til naboen. Så hver høst måtte jeg renske drenering i nedre kant frontrute/under vindusviskerene. Visst bilen din spiser batteri, vill jeg skjekket regulator og diode bro. hvor er regulator og diode bro? hvordan sjekker jeg dette?
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Nå er golvet på passasjerside pissebløtt! Det er værst bak, men det er bløtt helt foran på golvet til passasjer foran, bak er hele golvet bløtt på høyre siden av bilen! Jeg oppdaget det samme på min 320d M-sport 99mod. På min kom vannet inn pga at den fuktsperra som ligger innenfor dørtrekket hadde løsnet i bunnen slik at vannet rant ned langs døra og over lista istedet for ned i bunnen av døra og ut. Jeg løsnet trekka på alle dørene vasket der fuktsperra hadde vært limt tidligere,så limte jeg den på nytt. Etter det har jeg vært kvitt problemet. Nå har aldri dørtrekk vært av på denne bilen, og ikke har jeg merket at dørtrekket er bløtt i underkant, så jeg velger å eliminere dette.. Det er heller ikke bløtt i kanten under døra, er bare midt på gulvet liksom
Halbakken Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Men kan en sliten dynamo lage slike lyder? En dynamo kan lage skrikelyder hvis lageret i den er gåent
Mikael-B Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Kan event. være servopumpe og. Men er verdt å sjekke den vibrasjonsdemperen som ble sagt oppi her. Om det er lyden i servo eller dynamo kan du sjekke med å ta en skrutrekker, og sette inntil. Da hører du lydene innvendig Akkurat som et stetoskop.
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Kan event. være servopumpe og. Men er verdt å sjekke den vibrasjonsdemperen som ble sagt oppi her.Om det er lyden i servo eller dynamo kan du sjekke med å ta en skrutrekker, og sette inntil. Da hører du lydene innvendig Akkurat som et stetoskop. hører lydene innvendig? hvor innvendig? som å legge øret inntil skrutrekkeren?og hvor eksakt ville du satt skrutrekkeren?
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 du velger å ignorere det som er feil i 99% av tilfellene? fordi det er fuktsperre det dreier seg om ("alltid"). Limet på denne slipper i nedkant. spyl bilen og følg med på om ikke det er her det kommer fra, men det er vanskelig å se.
Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 du velger å ignorere det som er feil i 99% av tilfellene?fordi det er fuktsperre det dreier seg om ("alltid"). Limet på denne slipper i nedkant. spyl bilen og følg med på om ikke det er her det kommer fra, men det er vanskelig å se. Skal sjekke dette for å være på den sikre siden selvsagt! Men synes det er skikkelig rart om det er det som skulle være feil da det er bløtt på golvet både bak og foran, men kun helt fremst under dashbordet foran
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 skjønte ikke den setningen... det er vått foran og bak? eller kun helt foran? uansett, hele gulvet kan bli/blir vått selv om det er bak/foran det kommer inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå