Gå til innhold

Spørsmål ang kobling aktiv sub e92

Share

Anbefalte innlegg

Har koblet til en aktiv sub(kasse med integrert forstererker) der jeg hentet høynivå signaler fra venstre og høyre bakre høytalere og inn på forsterkeren i subben.

Men fikk ikke noe futt i bassen, hentet signalene rett etter hovedenheten før org forsterkeren. Kan dette være feil, kommer det ikke høynivå ut av hoveduniten. Burde jeg ta signalene etter org forsterkeren. Og spørsmålet da er om jeg skal ta signal fra org bassene som sitter under setene eller fra bakhøytalerne.

Er det noen som vet noe om dette? Er HiFi pakken (ikke Logic 7)

PS! Denne fungerte perfekt i min forrige e46, men der var ingen org forsterker så jeg tok bare signalene fra rett før bakhøytalerne. Så den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Når du har Hifi pakke (676) så går det eit lavnivå flatt signal bak til forsterkaren. Her bli signala delt. Signala til subbane under seta går opp til ca 150hz og mellomtone/diskant går fra 120-150 hz og opp. Det er grunnen til att det ikkje blei noko futt når du kobla til bak høytalerane. Det enkalste er nokk å koble seg til subbane under sette. Du kan også kobla deg til inn signala på forsterkane bak, men dette er litt meir omfattande. Da må splitte dette signale og forsterkanren må da støtte Differential Balanced signal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...