hao Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Holder på og sette inn en M50B25 der orginalt er M50B20 Vil dette kunne vises på diagonose eller på annen måte ved kontroll
Melkvik Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 visuelt er det vel ingen forskjell? står vel noen nummer på enten blokka eller toppen som avslører om det er en b25, eller en b20 regner jeg med:)
HMW Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Regner med du setter over alt som har forskjellig utveksling og da? Hvis ikke blir de jo litt spesielle å kjøre
winchester Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Dekselet på motoren er vel litt forskjellig, samt at inngående slange på LMM fra innsuget har vel noe grovere diameter.
Jimxd Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 ja det er det eneste. Men umulig å se for det blotte øyet med mindre du som sagt ser på blokka. Ingenting på diagnose eller noe nei. Kjør på!
OLEZZ Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg var nettopp på biltilsynet med en e36 320 som har 325 motor. Jeg var der i forbindelse med godkjenning av senkesett. De hadde jo selvfølgelig ikke anelse når det gjaldt motoren. Veldig vanskelig å se med mindre du kjenner til bilene godt.
Jimxd Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Det kan ikke se det med mindre de tester bilen . noe de ikke gjør? Hva er diamenter på LMM på 320 kontra 325? er ikke de like? Hvordan skal de da se forskjell?
winchester Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Innvendig diameter på B25 LMM er vel 66-67mm mener jeg på, og den er noe mindre på B20. Er også mindre diameter på spjeldhus. Men står det ikke 2.5 på toppen, på innsugssiden på disse motorene?
OLEZZ Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Det kan ikke se det med mindre de tester bilen . noe de ikke gjør? Hva er diamenter på LMM på 320 kontra 325? er ikke de like? Hvordan skal de da se forskjell? Joda. De testa den også De skulle teste selvoppretting osv. Men hvem på et biltilsyn kan si at motoren ikke hører hjemme i den ved hjelp av en prøvetur. Såå bra går ikke en 325. Jeg pleier å se forskjellen på innsugsbelgen. 2.0 er spinklere.
Olelink Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Altså, for det første er det ikke noe forskjellige deksel mellom en b20 og en b25 sålenge begge er m50 og endten med eller uten vanos. Jo ! Det er markant større lmm og innsugsbelg på b25 kontra b20. MEN sålenge det ikke er en BMW kjent kar eller at man har en b20 å sammenligne med er det ingen som ser forskjell på dimensjonen på dette. Det står 2.0 eller 2.5 på toppen, men dette ser du ikke uten å lete noe de ikke har grunn til uten misstanke. De færreste vet at det engang står. Hvorfor i allverden skulle en b25 med b20 drivverk bli noe annerledes enn b20 med b20 drivverk ? Ingenting på diagnose nei, etter m50 fikk vanos har faktisk både b20, b25 og b30 (USA M3) samme motorhjerne f.eks.
HMW Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg vil da tro et b20 drivverk er laget for å virke optimalt med en b20.. mens et b25 drivverk er laget til en kraftigere motor. Den sammenligningen du bruker er ikke det jeg siktet til. Men om du sammenligner en b25 med riktig drivverk så burde det utgjøre noe. Har ihvertfall kjørt en som var "ombygget" (dvs kun byttet motor) og følte gira var altfor korte og følelsen av hele bilen ble bare dårlig og halvveis.
Lars89 Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 320 har 3,45 diff mens 325 har 3,15. Vil jo da få kortere gir og lavere toppfart. Holder vel ikke spesielt lenge med 320 diff heller ved litt "aktiv" bruk
HMW Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Takk for det.. derfor jeg synes det er dumt mange bygger om på den lette måten med kun motorbytte
Olelink Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Selv om diffen har annen utveksling så er det snakk om knappe 14km/t høyere toppfart. Dermed er det jaggu ikke mye lengre gir du får med den diffen. Girkassene er brukt om hverandre. Hva holdbarhet anngår så er da begge diffene like godt dimensjonert, de har bare forskjellig utveksling.
HMW Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Det er altså en like kraftig diff i en 320 som i en 325?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå