Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

visuelt er det vel ingen forskjell? står vel noen nummer på enten blokka eller toppen som avslører om det er en b25, eller en b20 regner jeg med:)

Skrevet

Regner med du setter over alt som har forskjellig utveksling og da? Hvis ikke blir de jo litt spesielle å kjøre :)

Skrevet

ja det er det eneste. Men umulig å se for det blotte øyet med mindre du som sagt ser på blokka. Ingenting på diagnose eller noe nei.

Kjør på!

Skrevet

Jeg var nettopp på biltilsynet med en e36 320 som har 325 motor. Jeg var der i forbindelse med godkjenning av senkesett.

De hadde jo selvfølgelig ikke anelse når det gjaldt motoren. Veldig vanskelig å se med mindre du kjenner til bilene godt.

Skrevet

Det kan ikke se det med mindre de tester bilen . noe de ikke gjør? :P

Hva er diamenter på LMM på 320 kontra 325? er ikke de like? Hvordan skal de da se forskjell?

Skrevet

Innvendig diameter på B25 LMM er vel 66-67mm mener jeg på, og den er noe mindre på B20. Er også mindre diameter på spjeldhus. Men står det ikke 2.5 på toppen, på innsugssiden på disse motorene?

Skrevet
Det kan ikke se det med mindre de tester bilen . noe de ikke gjør? :P

Hva er diamenter på LMM på 320 kontra 325? er ikke de like? Hvordan skal de da se forskjell?

Joda. De testa den også :P De skulle teste selvoppretting osv.

Men hvem på et biltilsyn kan si at motoren ikke hører hjemme i den ved hjelp av en prøvetur. Såå bra går ikke en 325.

Jeg pleier å se forskjellen på innsugsbelgen. 2.0 er spinklere.

Skrevet

Altså, for det første er det ikke noe forskjellige deksel mellom en b20 og en b25 sålenge

begge er m50 og endten med eller uten vanos.

Jo ! Det er markant større lmm og innsugsbelg på b25 kontra b20. MEN sålenge det ikke er

en BMW kjent kar eller at man har en b20 å sammenligne med er det ingen som ser forskjell

på dimensjonen på dette.

Det står 2.0 eller 2.5 på toppen, men dette ser du ikke uten å lete noe de ikke har grunn til

uten misstanke. De færreste vet at det engang står.

Hvorfor i allverden skulle en b25 med b20 drivverk bli noe annerledes enn b20 med b20

drivverk ?

Ingenting på diagnose nei, etter m50 fikk vanos har faktisk både b20, b25 og b30 (USA M3)

samme motorhjerne f.eks.

Skrevet

Jeg vil da tro et b20 drivverk er laget for å virke optimalt med en b20.. mens et b25 drivverk er laget til en kraftigere motor.

Den sammenligningen du bruker er ikke det jeg siktet til. Men om du sammenligner en b25 med riktig drivverk så burde det utgjøre noe.

Har ihvertfall kjørt en som var "ombygget" (dvs kun byttet motor) og følte gira var altfor korte og følelsen av hele bilen ble bare dårlig og halvveis.

Skrevet

320 har 3,45 diff mens 325 har 3,15. Vil jo da få kortere gir og lavere toppfart.

Holder vel ikke spesielt lenge med 320 diff heller ved litt "aktiv" bruk :wink:

Skrevet

Takk for det.. derfor jeg synes det er dumt mange bygger om på den lette måten med kun motorbytte :)

Skrevet

Selv om diffen har annen utveksling så er det snakk om knappe 14km/t høyere toppfart.

Dermed er det jaggu ikke mye lengre gir du får med den diffen. Girkassene er brukt om

hverandre. Hva holdbarhet anngår så er da begge diffene like godt dimensjonert, de har

bare forskjellig utveksling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...