Leo Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Hei Liker og gjøre ting selv, derfor tenkte jeg og montere Webasto på min 525dat 2005 mod. Er det noen som har noen tips? Helt generelt før jeg kjøper og står der. Noen som har montert det selv? Det jeg vet er: Kan kjøpe helt nytt med alt av koblinger på Ebay.de til 1.075 Euro. Kjøp og montering her i Norge passerer jeg 20.000,- ufattelig dyrt Så hvor vanskelig kan det være -erfaring mottas med takk! Tusen takk på forhånd
HMW Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Slenger meg gjerne på her for å se utviklingen. Er jo snodig om det ikke finnes en på forumet her som har jobbet/jobber med dette. Du skriver "motorvarmer", men jeg regner med du ønsker denne skal varme hele bilen? Ser for meg at det kan være litt jobb med oppkobling mot vifte samt omprogrammering av iDrive slik at denne kommer opp der? Har du satt deg inn i dette?
Leo Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 Nei Jeg jobber med det. Har fått en tilbakemelding og skulle få pdf fil. Men poster nyheter når det dukker opp!
HMW Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Den er fin. Da venter ihvertfall jeg i spenning...
Leo Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Fant en link på nettet med installasjon og brukerveiledning for Webasto. Ikke så avansert den tekninske biten, men program har jeg ikke funnet enda (i-drive) http://www.pdfgeni.org/fd/webasto-einba ... c-pdf.html Her ligger det for mange biler foruten BMW Der fant jeg også hvordan en skulle logge seg på hos Webasto: http://www.webasto.de Kundenr. 10471 Passord: Webasto Det finnes en generell installasjonguid der som gikk på engelsk og svensk (tysk) Wasserheizgeräte Water Heater Verwarmingsapparaat Chauffages à Den tar for seg det meste.
Kjetil A Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Hvor kan du skrive inn kundenr og passord? finner et sted inne på webasto siden men kommer inn
Leo Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Sorry dårlig kvalitetsikkring av info jeg fant på ene brukermanualen for bmw. Skal se hva jeg kan gjøre med det i morgen formiddag.....sorry
Kennethe34 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Hei, dette er ett reint helvette og tar sånn ca to dager om montør har gjort dette før og legger det opp pent Bilen må i tillegg programeres.
HMW Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Ja. .. var noe sånt jeg kunne se for meg. Er jo en grunn til at det koster en del
Leo Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Hei Gutter:) Takk for innspill. Jeg fant manualen for montere selve webastoen, men det å koble det til bilens styringsenhet finnes det ikke. Men har funnet en del annet teknisk info. F.eks hvordan og gå inn i skjulte menyer i e6* og andre nevenyttige ting. Må kvalitetsikre litt info først og deretter prøve og finne en måte å publisere det på i forumet. PS det har blitt mange hundre linker og dertil sider får å prøve å finne en manual for kobling av webasto til bmw selv. Har en del nyttige ting for den som har det installert. Går på engelsk og tysk i hovedsak og noe på svensk.
mheramb Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 ser tråden har ligget død en stund, men hvordan gikk det til slutt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå