oveerlend Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 stemmer som bonden sier. jeg har tro på at det er indre lekk i dyser, men synes du hadde et litt merkelig problem til å konstantere det. Angående testen så ikke fokuser så mye på total mengde, og 1 minutt er mer enn nok. Du ser med engang om noen er defekte. jaggu godt at det er så mangen innpå her (som deg og bonden med flere) som har så god greie på diselmotorer. hadde aldri tippa meg til noe sånt selv. har holdt mye på med bensinmotorer, men lite med disel. hadde ikke en gang hørt om indre lekkasje før jg leste tråden din. skal teste det ikveld, men må man av med hele insuget for og skifte dyser?
Gjest Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 innsuget må av for å skifte dyser ja... men er ikke så mye arbeid.. ellers så er det bare bra at folk leser tråden min håper den kommer til nytte..
oveerlend Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 innsuget må av for å skifte dyser ja... men er ikke så mye arbeid..ellers så er det bare bra at folk leser tråden min håper den kommer til nytte.. den har allerede kommet mye til nytte for meg. lært mye bare ved og lese den syns jg. meget bra. om man tar av insuget må man vel skifte pakninger også?
Gjest Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 så bra du må ikke skifte pakninger, men bør. hvertfall hvis det er lenge "siden sist", hvilket jeg antar det er. Iflg bmw SKAL man sifte pakninger.
kviholen Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Hei. Har selv enn 2001 525dat som eg har samme problem med, skjer enn sjelden gang hos meg, men sliter da fælt med å få start på den igjenn. Er akkurat som den starter men så stopper den igjenn like raskt. Skriv gjerne hva som var problemet viss du finner utav det. det skal eg gjøre. skal sjekke det med indre lekasje i morgon, er det noen dyser som utmerker seg, skal jg bytte den og se. akkurat samme som med min da. er det helst når den er halv varm eller varmere hos deg også? når det er kaldt starter min alltid. ja har ikke merket noe til det da den er kald.
oveerlend Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 så bra du må ikke skifte pakninger, men bør. hvertfall hvis det er lenge "siden sist", hvilket jeg antar det er. Iflg bmw SKAL man sifte pakninger. hei, har nå sjekka indre lekasje på den måten bonden skrev. bilen sto og gikk i ca 3 min på tomgang. da kom det: syl 1: 2,8 cm i flaska. syl2: 2,5cm syl3: 3,3cm syl4: 2,7cm syl5: 3,0cm syl6: 2,7cm er dette for mye variasjon? fikk også et tips fra en audi ekspert om og rense tråden i lmm, iogmed at hvis denne var veldi dritten (fettete) kunne bilen få beskjed om at den får mindere luft enn den får, og således gi for liten mengde disel. men under kaldstart ville den uansett gi nok disel. noen formeninger om dette? har rensa lmm men ikke fått testa bilen nokk enda til og se om det virker, iogmed at det bare er avogtil den ikke starter.
Gjest Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 det første jeg vil si, som kanskje er litt for seint, er å være forsiktig med å rense lmm. bruk kun spray som er beregnet for dette, hvis ikke har du mest sannsynlig ødelagt den. målene du fikk er i utganspunktet helt fine. hvis en er defekt nok til at trykket senkes så mye at det blir et problem, så snakker vi at ei dyse fort gir 4 ganger så mye som de andre i retur.
Ivan T Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Jeg er enig med Ice, kompisen hadde ganske likt problem, da måtte han bytte kamakselsensor, kostet han rund 5000 kroner på BMW verksted. Folk sier at de sensorene er noe dritt som blir ofte ødelagt på e39.
oveerlend Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 det første jeg vil si, som kanskje er litt for seint, er å være forsiktig med å rense lmm. bruk kun spray som er beregnet for dette, hvis ikke har du mest sannsynlig ødelagt den. målene du fikk er i utganspunktet helt fine. hvis en er defekt nok til at trykket senkes så mye at det blir et problem, så snakker vi at ei dyse fort gir 4 ganger så mye som de andre i retur. brukte en sånn elektrorens spray. såg ut som det gikk greit. men virker faen meg som jg har problemet enda. flere tips til hva som kan sjekkes? begynner å bli rimeli lei hele bilen nå. er jo ingen her i mils omkrets som har diagnoseverktøy for bmw heller...
bbqlk30 Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Det er 2 pumper som pumper diesel frem til filteret. En i tanken, og en under fører sete. Neste gang bilen ikke vil starte kan du dunke i gulvet rett foran sete. Evt kan du legge deg på bakken og gi ett dunk på pumpa, du vil høre om den begynner å snurre. Smal sak å bytte pumpen selv. Dette er ein feil verksted som regel ikke finner, da det hender avogtil.
Fisher Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 ja. fordi da går den i et erstatningsmap, som sier glød uansett, og start som om det var kaldstart.jeg kan kaste ut masse ideer, men sannheten er at dette er en ENKELT sak for rett mann med rett diagnose apparat. har hatt noen oppe hos meg etterhvert hvor "verkstedet ikke fant noe", så tar det meg knappe 10minutter å finne feilen. Da kan du vell finne ut hvorfor min bil ikke går fremover og da? Bmw 320i coupe viewtopic.php?f=1&t=172649
MariusG Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Etter det du skriver så ville eg prøvd å bytte motortemperatur føler. Når motoren er kald så fungerer den helt fint ,men når den blir litt varmere så detter føleren ut. Det er verdt å prøve iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå