sondreland Skrevet November 14, 2010 Share Skrevet November 14, 2010 Heisann! For noen uker siden skjedde dette: Jeg skulle ut og kjøre, og startet opp bilen. Den startet raskt som alltid, men etter ca et halvt sekund døde den igjen. Det kom ingen ulyder, og det hadde heller ikke i forkant vært noen som helst indikasjoner på at det skulle være noe galt med motoren. Den startet alltid med en gang, og den gikk som en klokke. Det som skjer når jeg vrir rundt nøkkelen nå er at alt går rundt, men det kommer ikke den vanlige "chinne-lyden" fra motoren. Det høres egentlig ut som om det bare er startmotoren som snurrer, men jeg ser når jeg åpner panseret og vrir rundt nøkkelen at alt som skal rotere ser ut til å gjøre det (tror jeg hvertfall, reimer, vifter og svinghjul går rundt). Men selv om dette går rundt høres det ut som om den roterer med null motstand. Men den står nå i en rimelig bratt nedoverbakke, og står likevel stille når jeg bare setter den i gir og løsner håndbrekket, så det er med andre ord litt motstand der inne. Noen som har en ide om hva dette kan være? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 14, 2010 Share Skrevet November 14, 2010 Trigger føler eller dme relé/sikkring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 14, 2010 Share Skrevet November 14, 2010 Slik har min også oppført seg utallige ganger, men har ikke funnet ut av det, da jeg hopper bare over i neste bil og lar drittbilen stå. Den starter da alltid neste dag, og har også opplevd at den begynner og tenne sakte men sikkert på en og annen sylinder dersom jeg bare fortsetter og kine med bånn gass. (irritasjonen tok overhånd og ga glatt faen i om starteren skulle brenne opp). Mine tanker går også til kam/veiv føler, men gidder ikke og bytte noen av dem før den er totalt død. Ville nok prøvd en avlesing for sikkerhets skyld, men da det fort kan vise seg at slik avlesing ikke alltid stemmer med virkeligheten, så ville jeg kjøpt sensorene og byttet dem anyway dersom du er avhengig av en trofast bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Veivakselgiver, Bensinpumpe, bensinpumperele, sikringer osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Veivakselgiver, Bensinpumpe, bensinpumperele, sikringer osv.. +1 Sjekk bensintrykket, ta av den ene bensinslangen å få en til å kinne et halvt sekund for deg. Da skal det komme masse bensin, mistenker bilen din savner dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondreland Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Takker for mange gode svar! Disse sikringene det kan være, hvor sitter disse? Den "vanlige boksen" på venstresiden er vel stort sett forbeholdt sikringer til typisk radio, blinkere, setevarme osv? Jeg er som dere kanskje skjønner ganske grønn, så blir vel fort en tur ned på verkstedet... Takker igjen for svarene, ser litt lysere på tilværelsen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 DME relé sitter i DME boksen, det er den sorte boksen på høyre side rett over for sikkringsboksen. På det høyre av de tre bildene ser du bildet for M50: DME reléet er ikke sikkret med sikkring, men bensinpumpe reléet er det, sikkringen for dette sitter i hovedsikkringsboksen, bare se i lokket, der skal du ha kursfortegnelse. Se etter Fuel pump eller Kraftstoffpumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondreland Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Takker igjen for mange gode svar, når har verkstedet sagt sitt og det viste seg at det var toppdekselspakningen som hadde gått, og noe hadde derfor fylt seg med olje... Da er det ut og nyte glatta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå