NBCustom Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 noen som har en tråd eller bilder av relativt lys soting, noe sånt som 30%? hvilken film anbefales? bil ha bra holdbarhet da det også skal brukes på rutene foran, litt kjipt hvis den løsner i kanter.. blir vel å bruke negllakk, men er vel noe som holder bedre enn andre? En film som er ok å legge og er bra mtp riper osv. Rop ut deres erfaringer
Jørgen Lie Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Henger meg faktisk på denne. Har kun prøvd "biltema/bilextra" film, men aldri fått noe strøkent resultat. Min oppfatning er at de billige filmene er "harde", så den er vanskeligere å jobbe med. MEN, det kan jo absolutt være min utførelse som ikke er noe å skrive hjem om da..!
NBCustom Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 prøvde med biltema film for noen år siden, det fikk jeg bra til på midten, men kantene blei ræva.. det er min erfaring Jørgen. Så IKKE bruk den driten.. hehe
Jørgen Lie Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 prøvde med biltema film for noen år siden, det fikk jeg bra til på midten, men kantene blei ræva.. det er min erfaring Jørgen. Så IKKE bruk den driten.. hehe Hehe, da deler jeg opplevelsen 100%.. Tok ut bakrutene, monterte biltema-filmen rutene inne på stuegulvet pga jeg villa ha "romtemperatur", fikk ut alle bobler osv, men de ble ALDRI skikkelig utpå kantene, så den løsna da jeg skulle montere pakningen og inn i bil igjen..
rolfi Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Brukerfeil? Biltemafilmen funker knall sålenge den blir kappet til skikkelig rundt kantene. Eneste problemet med den er at den blir lett ripete. Har brukt den på MANGE ruter selv og har aldri hatt noe problemer, annet enn småriper etter å ha skrapt ut vannet under montering. Det er snakk om riper som viser når sola kommer i en viss vinkel på ruta, og kun på innsiden.
Erik89 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Brukerfeil?Biltemafilmen funker knall sålenge den blir kappet til skikkelig rundt kantene. Eneste problemet med den er at den blir lett ripete. Har brukt den på MANGE ruter selv og har aldri hatt noe problemer, annet enn småriper etter å ha skrapt ut vannet under montering. Det er snakk om riper som viser når sola kommer i en viss vinkel på ruta, og kun på innsiden. +1 Brukte selv biltema soting på den forrige bilen, og var stor fornøyd med det Bare bruk god tid, eller noen som har gjort det før og er flink til det;p
Jørgen Lie Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Da konkluderer jeg med at min utføring absolutt ikke utføres fagmessig Prøvde å gjøre det så forsiktig som mulig, skjærte filmen slik at den kom litt innom kanten av ruta. Men til noe annet: Bruker du/dere mye vann? Såpevann? Hva stryker dere utover filmen med?
NBCustom Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 ja, jeg suger skikkelig til å legge film, det kan absolutt hende det er brukerfeil.. hehe det går som regel bra i starten, så kommer min ad/hd-tendensiøse tålmodighet etterhvert og så ender det med at filmen blir rullet i en ball og ender opp i søpla i stedet for på bilen.. men uansett, hvis den blir ripete så er man jo like langt.
Jørgen Lie Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 det går som regel bra i starten, så kommer mine ad/hd-tendensiøse tålmodighet etterhvert og så ender det med at filmen blir rullet i en ball og ender opp i søpla i stedet for på bilen.. :lol: Kjenner meg MAX igjen i den uttalelsen
Pelton Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 viewtopic.php?f=9&t=107511&hilit=soting+breitbau&start=45 Tips. Breitbau`s innlegg s. 4.
bmwkizn Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Jeg har vel helst villa anbefalt Sun-gard film eller en annen type proff-film.. Men uansett hvilken film man bruker så er forarbeidet VELDIG viktig..Rengjøring-rengjøring-rengjøring av ruta er stikkordet her
Jørgen Lie Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Hva med f.eks bakruta da, som gjerne er for bred til at ett lag med film holder? Er vel vanskelig å få skjøtet to deler film? Blir kanskje overlapp, eller glip mellom de to stykkene, som uansett kommet til og vises?? Bra den forklaringa til Breitbau der egentlig !
Sjøbuse Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 jeg brukte biltema film på min bil. vasket rutene godt med no jiff greier til vinduer. rullet ut en bit film som var større enn ruta og grov skjærte. la den på utsiden av vinduet og tapet den fast i bilen i overkant med kanten av filmen ca 1 cm lenger opp enn toppen av vinduet. og skjærte rundt vinduet så filmen stakk ca 1 cm utenfor rundt hele. brukte også tape rundt etter som jeg kappet slik at filmen skulle holde seg stille. etter det var kappet tok jeg film biten av bilen. åpnet døren og sprayet innsiden av ruta godt mad zalo vann. (litt zalo i vannet gjør at filmen er lettere og justere på ruta) så dro jeg av plast belegget på filmen mens jeg sprayet filmen godt med zalo vann. (om filmen bretter seg og limer seg fast i seg selv, og den ikke er sprayet er det bare å kaste den. er den sprayet så kan den reddes) så la jeg filmen på ruta og justerte den til så midt på som mulig. så sprayet jeg masse zalovann på filmens bakside (siden inn i bilen) og begynnte med plast skrapen fra midten og utover mot kantene. har du zalovann på baksiden også så sklir skrapen mye lettere. det er enklere og jobbe og man får 90% mindre riper i filmen. etter jeg var ferdig med skrapen og fikk ut all luft så skjærte jeg bort det som stakk på utsiden over ruta. det i underkatn gikk under listen og det på sidene gikk på innsiden av kantene der. (på E46 cupe måtte jeg skjære rundt på siden av vinduet også.) så lot jeg rutene være lukket i en uke ca før jeg begynnte å bruke de. jeg brukte biltema soting. filmen er ca 10-15% tok ikke av noen dørtrekk eller noe annet i bilen.
rolfi Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 men uansett, hvis den blir ripete så er man jo like langt. Stjel mora di sin nal, evt. kjøp en egen Er den jevn og fin, blir det ikke riper med den. Det som riper verst er den jævla hardplastskrapa som følger med filmen.
SofaKingFresh Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Var faktisk ute hos MAX Solfilm i Porsgrunn idag, og skal legge film på min E92 straks. Gikk for 40% film, da jeg ikke vil ha for mørk, men en som ikke er FOR lys heller. Betaler da 5000,- for alt. Trivelig kar som jobber der. : ) Å legge film på en nyere bil har jeg absolutt ikke lyst til, da jeg gjerne kunne tenke meg en mørk film, men så har den lett for å se "billig" ut. Og jo mørkere filmen er, jo vanskeligere er den å jobbe med, så jeg tror jeg ALDRI hadde hatt tolmodighet til å sitte ned og fikse rutene på min bil. Ikke på noen sin bil i det hele tatt. HATER sånne ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå