BRIO Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Fikk ett tips om at det var lurt å understellsbehandle min nyinnkjøpte importbil siden biler solgt i Tyskland ikke er så godt rustbeskyttet som bilene solgt her hjemme. Dette pga mindre salting på veiene. Er det hold i dette, eller kaster jeg bort pengene på å tectylere en 4 år gammel bil?
nimitz Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Det vil i alle tilfeller aldri være bortkastete penger på å tectyl behandle en 4 år gammel bil. Men når det er sagt, så har jeg mine tvil om at biler som går opp til lille norge blir bedre tectylbehandlet enn biler som går på kontinentet.
Olelink Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har bare dårlig erfaring med tectyl, alt for mange av de som holder på med tectylering slurver for mye, og det du ender med er at karosseriet ruster under tectylen. Selv skyr jeg tectylerte biler.
Aquarius Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har også litt delt erfaring med Tectyl på eldre biler. Har selv fått anbefalt ren oljebehandling som etterbehandling. Olje trenger inn i både rust og skitt og skal begrense både ny og gammel rustutvikling. Billigere er det også .
BRIO Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Jaja! Taker for innspill. Ble anbefalt en kar her i Bergen som skulle være ganske så grundig. Typisk nok stod det en stor artikkel i BT i dag om veisalting og nødvendigheten av rustbeskyttelse, hvor han jeg ble anbefalt også var intervjuet. Nå blir det vel 5 mnd ventelister hos han pga denne saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå