Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett spørsmål igjen... Når jeg starter opp motoren på bilen, så går radiator vifta sjøl om det er -1 grader ute, og motoren tar en del tid før den blir varm. Er dette normalt? :shock:

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Litt usikker på om det er viskose-kobling eller elektrisk vifte på din bil? Veit E39 med M50 har elektrisk, men tror kanskje din har viskose-kobling? Altså, sitter vifta fast i motoren, eller står den for seg selv?

Om den er fast i motoren er det natulig at den roterer litt, men du skal klare å holde igjen viften med foreksempel en avis dersom motoren ikke er varm.

Står motoren bare på tomgang når du starter den? Kjølevannet bruker litt tid dersom motoren bare står å jobber for seg selv på å bli varmt. Dersom du kjører en tur skal det derimot gå temmelig kjapt.. Husk likevell at selvom kjølevannet har nådd driftstemperatur, er det ikke sikkert at oljen og motoren generelt har nådd driftstemperaturen :)

Slenger også med bilder av fronten som står på. Lakken er generelt dårlig på fangeren, var ikke plastgrunna før den ble lakkert.. På ene bildet ser du sprekken som er ved grøftelyse, på det andre ser du en sprekk som er helt nede på siden av fangeren, førersiden.. Skinnen du fører fangeren inni mangler også på førersiden, så denne må festes på en annen måte.. Jeg gjorde det enkelt med en skru opp i grill-rammen..

zfzh595399uonr5bfds0.jpga632byi2t7l1j1pv2500.jpg

Du kan jo slenge inn bud på både den nye og den gamle, så får vi se hva vi kan bli enige om :)

Skrevet
Litt usikker på om det er viskose-kobling eller elektrisk vifte på din bil? Veit E39 med M50 har elektrisk, men tror kanskje din har viskose-kobling? Altså, sitter vifta fast i motoren, eller står den for seg selv?

Om den er fast i motoren er det natulig at den roterer litt, men du skal klare å holde igjen viften med foreksempel en avis dersom motoren ikke er varm.

Står motoren bare på tomgang når du starter den? Kjølevannet bruker litt tid dersom motoren bare står å jobber for seg selv på å bli varmt. Dersom du kjører en tur skal det derimot gå temmelig kjapt.. Husk likevell at selvom kjølevannet har nådd driftstemperatur, er det ikke sikkert at oljen og motoren generelt har nådd driftstemperaturen :)

Slenger også med bilder av fronten som står på. Lakken er generelt dårlig på fangeren, var ikke plastgrunna før den ble lakkert.. På ene bildet ser du sprekken som er ved grøftelyse, på det andre ser du en sprekk som er helt nede på siden av fangeren, førersiden.. Skinnen du fører fangeren inni mangler også på førersiden, så denne må festes på en annen måte.. Jeg gjorde det enkelt med en skru opp i grill-rammen..

zfzh595399uonr5bfds0.jpga632byi2t7l1j1pv2500.jpg

Du kan jo slenge inn bud på både den nye og den gamle, så får vi se hva vi kan bli enige om :)

ok takk skal du ha:)

skal skjekke det med vifta når jeg kommer hjem:)

likte godt den nyeste fangerern, er det ekte M-tech fanger?:) å følger alt av festemekanisme?;) åsså san ca pris vil du ha?. ser dem har original til 2900 på koed. https://www.koed.no/2.2.asp?billede=272 ... 40166&nr=1

Skrevet
har kansje noe som kan hjelpe deg med eksos: )

simons effektannlegg

http://www.xtremecar.no/tuning/eksos-komplette-anlegg/bmw

se igjenom den sida der etter eksos : P

har tenkt å kjøpe eksos selv derifra, var ikke så utrolig høy pris heller

simons er jo kjent for å være kvalitet da så :)

takk for tipset, men d var ike helt det jeg mente da:P

keg snakkest til han som kaller seg eksos på forumet her :D

Skrevet
Den jeg har er ikke en orignal en nei, men er komplett med lister og gitter :) Tenkte meg 14-1500 for den :)

1500kr, for den ubrukte som er nesten ny?:P den passer til e36 96 modellen sant uten mye modifisering? samt alt følger med til plug and play?:) åsså ser an mye forskjell fra den og om jeg kjøper originalt bakfanger, samt sideskjørt?:)

Skrevet

Eneste forskjellen du ser er at den lippa nederst er støpt fast i fangeren, ellers er det heeelt likt en original M3 fanger :) Synes å huske det var ett lite problem med den, festene på list-settet var ikke helt gode, men ingen problem å få dem til å sitte ved hjelp av en limklatt her og der :) Sikkert en liten støpefeil som har oppstått eller noe slikt, ingen big deal..

Alt følger med ja, det eneste du må bruke oppigjen er klipsa som fester fangeren til støtfangerbjelken, men de går det fint å bruke oppigjen :)

GS selger denne fangeren : http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=583651&type=alt

Skrevet
Eneste forskjellen du ser er at den lippa nederst er støpt fast i fangeren, ellers er det heeelt likt en original M3 fanger :) Synes å huske det var ett lite problem med den, festene på list-settet var ikke helt gode, men ingen problem å få dem til å sitte ved hjelp av en limklatt her og der :) Sikkert en liten støpefeil som har oppstått eller noe slikt, ingen big deal..

Alt følger med ja, det eneste du må bruke oppigjen er klipsa som fester fangeren til støtfangerbjelken, men de går det fint å bruke oppigjen :)

GS selger denne fangeren : http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=583651&type=alt

ok takk skal du ha:))

e skal ta å kikke me litt om e, om e bare skal kjøpe et helt sett, eller ka e skal:)

har god tida e vetdu siden d e 7 måneder til lappen :cry:

Skrevet
Det du gjør da er å selge henger feste til meg å bare kjøpe en sånn ;) hehe

flott bil foresten, blir sikkert bra til slutt !

Tusen takk, får håpe det, om e får til xenon lysa å m-tech fangerane:)

Nei hengerfeste skal e nåkk ha sjøl:p kjekt å kunne ta med seg båten på henger:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...