Hagestande Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Jaokei, leste litt på nettet nå. Du har nok rett ja.. Bra noen kan det (Y) hehe
RenZor Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Sjekket alle sikringer? Og fungerer alt annet på bilen? Sentrallås, belysning, elektriske ruter etc?
mY6 Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Sjekket alle sikringer? Og fungerer alt annet på bilen? Sentrallås, belysning, elektriske ruter etc? Jeg har sjekket alle sikringene jeg finner i hanskerommet og i bagasjerommet. Alt av sentrallås, radio, lys, etc. fungerer som normalt. -- Jeg har vært ute og målt litt med multimeteret mitt. Men må helt ærlig si at nå forstår jeg enda mindre. Jeg målte nærmere 15v på startmotoren uten at nøkkelen engang var i. Når jeg vred om tenningen, falt spenningen til rundt 1v, helt til jeg slapp opp igjen. Nå har jeg egentlig ikke så mye peiling, men det virker for meg ganske ulogisk. Burde det ikke være omvendt? Spenning når nøkkelen vris rundt? Ettersom jeg kunne se, var det kun en pluss(+) pol, men flere minus(-). Så jeg tror ikke jeg har målt feil. Jeg vet det er mange kloke hoder her ute, så jeg setter stor pris på all hjelp!
C.Ellingsen Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Sjekk styrestrømmen på starteren. Den ledningen kan ha dårlig kontakt.
mY6 Skrevet November 24, 2010 Forfatter Skrevet November 24, 2010 Fikk start på dritten nå. Måtte bare kakke litt på startmotoren med en hammer ...
mY6 Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 Hmm, virker som om problemet kommer og går litt her. Bilen kan gå fint når jeg parkerer den om kvelden, men starter ikke om morgenen. Venter jeg ett par timer, så starter den plutselig igjen. Uten at jeg har flyttet bilen eller at temp/vær har forandret seg. Når bilen er i drift og varm, så starter den alltid fint. Eller, jeg har aldri opplevd at den ikke vil tenne når den er varm iallefall ... Kan virke som om det ikke alltid hjelper å dunke på startmotoren. Hva tror dere problemet kan være? Jeg har tatt diagnose, og resultatet av den var helt fint. Kan det være starteren som er helt gåen? Eller er det startsperra?
FJELLREVEN Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Hmm, virker som om problemet kommer og går litt her.Bilen kan gå fint når jeg parkerer den om kvelden, men starter ikke om morgenen. Venter jeg ett par timer, så starter den plutselig igjen. Uten at jeg har flyttet bilen eller at temp/vær har forandret seg. Når bilen er i drift og varm, så starter den alltid fint. Eller, jeg har aldri opplevd at den ikke vil tenne når den er varm iallefall ... Kan virke som om det ikke alltid hjelper å dunke på startmotoren. Hva tror dere problemet kan være? Jeg har tatt diagnose, og resultatet av den var helt fint. Kan det være starteren som er helt gåen? Eller er det startsperra? bytt starter ... startsperra kutter vel bare bensin/ tenning mener jeg å huske uten å være påståelig
mY6 Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Bilen har stått stille uten mulighet for start i omkring 3 uker. Bestemte meg for å skru av polskoene på starteren, pusse den med en stålkost, samt spraye på noe elektrorens. Etter dette startet bilen på første forsøk! MEN! Kjørte en liten tur, før jeg parkerte for trening. Da jeg kom ut, var det slettes ikke mulig å få start igjen. Etter litt banking på starteren, litt av- og på-kobling av batteriet startet den igjen ... Så, hva i alle dager er galt? Er det ikke en kontakt i tenningslåsen? Kan det være denne som er dårlig? Hva med selve starteren? Kan det være innslaget på selve starteren som er dårlig? Hvordan sjekker jeg eventuelt dette? Når starteren først snurrer, så snurrer den som bare det. Jeg blir gal ...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå