hhuseboe Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Hei folkens jeg snur til dere på dette problemet. Jeg er i den uønskede situasjonen at batteriet mitt tømmer seg på ikke lang tid, 2 dag elns. Jeg har gått vg1 elektro og har rimelige gode kunnskaper på emnet men finner ikke problemet. Jeg har målt at det går 3.8 A uten at nøkkelen står i svitsen. Jeg har også mens jeg måler dratt ut en og en sikring uten at det viser noe utslag. Jeg finner ikke ut av problemet og håper at noen av dere kan. bilen er en 1991 318 m40 sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet November 17, 2010 Forfatter Share Skrevet November 17, 2010 Har i dag gjort litt mer feilsøking, tok ut en og en sikring og målt mellom "polene" eller hullene. var vell en 4 sikringer som gjorde utslag, 3,7/3.8 Ampere. prøvde også å måle "hoved" strømmen, gjennom hele kursen med sikringene ute og var ingen endringer. fortsatt 3.7/3.8A. er helt blank, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Sjekk om det er starter eller dynamo som kødder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet November 17, 2010 Forfatter Share Skrevet November 17, 2010 Er det enkleste da og bare koble de av, og måle? Bilen både starter og lader, men kan den allikevel tulle seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Går det strøm når delene er tilkoblet og går det ikkje strøm når delene ikkje er tilkoblet, er det ikkje akkurat vanskeligt å finna feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Ville tatt av +ledningen til dynamoen og latt den stå et par dager og sjekket da. Kan være diodebrua som trekker strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Ja, skal prøve i dag og koble fra starter og dynamo. Snakket litt med faderen i går og han mente at det muligens kan være dioder som er gåen!. Så skal forske litt videre på det. Han kom også med tips at svitsen kanskje kunne være gåen, at den ga signal til startene og dynamoen slik at de går hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Har nå holdt på litt i garasjen og tok av dynamoen og målte hvor stor strøm som gikk. 0,01 ampere. Så nå skal jeg levere inn dynamoen for å finne ut hva som er gale med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå