Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Hjulopphenget foran på e23 er nok ikke likt med e34, eller noen annen bmw for den slags skyld... bak (på facelift) derimot er mer likt som "alle" de andre - samme bærearmer osv som på e28 og e24. Bærearmer fra e34 vil nok også passe på e23-traversen bak (er vel en ekstra forsterkning på e34 bærearmene)

Coilovers som passer rett på e23 med Tüv-papirer har jeg aldri kommet over, men det går jo an å lage coilovers selv, så det er jo en mulighet.

http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... ut274.html

Dette settet er det "robkill" som har på bilen sin nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulopphenget foran på e23 er nok ikke likt med e34, eller noen annen bmw for den slags skyld... bak (på facelift) derimot er mer likt som "alle" de andre - samme bærearmer osv som på e28 og e24. Bærearmer fra e34 vil nok også passe på e23-traversen bak (er vel en ekstra forsterkning på e34 bærearmene)

Coilovers som passer rett på e23 med Tüv-papirer har jeg aldri kommet over, men det går jo an å lage coilovers selv, så det er jo en mulighet.

http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... ut274.html

Dette settet er det "robkill" som har på bilen sin nå :P

Okey da veit i det :) Tror uansett det blir og kjøpe tuv godkjent senkesett først og få stemplet det i vognkortet så får vi se senere ka som sjer :) Men den må vel ned mer i fronten etter hvert :D

I dag fikk jeg montert eksosmanifoilen, og i morgen blir d en skikkelig økt etter jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen timer på motoren i dag også.. Fikk sammen en god del :) Men måtte av med manifoilen igjen for og sveise en liten sprekk jeg selfølgelig ikke la merke til i går!

Så i dag fikk jeg montert ledningsnett,Turbo, starter, toppdeksel, fordeler, dynamo, alle hjul til reimdrift og div. Så begyner og ligne på en motor igjen :D Litt små ting gjenstår men motor før den blir satt inn.. Kommer motorfestet fra gs før helga skal d ikke være umulig og fyre opp på lørdag eller søndag :D

Ett lite bilde.

rd4fr4w51ktu82cgvnx8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort en del i dag også. fikk bilen på bukken og fikk en del overaskelser! viste d var litt rust på ene jekkfestet og litt i bakhjulbue. men var litt mere enn jeg trodde. Men for all del d er en 30 år gammel bil så det er slett ikke ille. Er ikke så mye rust utvendig i hjulbuen men på venstresiden er d en gammel reperasjon som ikke er fikset på rett måte for og si d sånn.. og ett lite hull på hjørnet foran på passasjer siden der hjulspruten går. Men det blir og få inn motor i første omgang så får rustarbeidet vente på 7arn. Skal bli Far om en måned så blir vel lite som sjer i sommer:) Men på høsten blir d full fart igjen men da blir d nåkk E12en som blir prioritert først!

Går og venter på en flens til turboen, motorfeste og div slanger før jeg har inn motoren. snakket med GS i dag og tar ca en uke :( Gleda me til første prøvetur nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...