Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Du må nok feilsøke litt, før du legger skylda på div komponenter ;)

Har styresentral styrestrøm? Er det liv i dioderele eller pumperele? Kommer det strøm dit? Osv osv. Følg hvor langt det går strøm, sjekk på viktige komponenter om det står spenning på, og om det går strøm videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok feilsøke litt, før du legger skylda på div komponenter ;)

Har styresentral styrestrøm? Er det liv i dioderele eller pumperele? Kommer det strøm dit? Osv osv. Følg hvor langt det går strøm, sjekk på viktige komponenter om det står spenning på, og om det går strøm videre...

Ja jeg driver på med det.. Men ikke så lett når jeg ikke har noe koblings skjema på bilen :( Mulig en kompis får skaffa det.. Men coilen for vertfall ikke de blink signalene den skal ha.. Er halgiver på denne i fordeleren.. har prøvd og skifte fordeler også med d funket ikke..

Er noe dritt med EL problem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye plaget med min også.. til tider ville den ikke starte pga manglende gnist og/eller strøm til dysene.

Det var veldig periodisk og hovedsaklig ved kaldstart at den køddet det til, det pleide å hjelpe å koble av og på batteriet noen minutter. Prøvde å bytte fordeler jeg også, samt sjekke endel ledninger og diverse komponenter, ble aldri klok på det el-nettet.. Mistenker korrosjon/kretsbrudd i en av styreenhetene eller lignende men det er jo ikke så lett å finne ut av problemer som bare er der når de selv vil, hehe.. Er mye greiere å feilsøke på moderne/ettermontert el-nett enn det originale, er ikke så fryktelig mange tegninger å finne av M102 ledningsnettet, siden det er enkelte ting som er litt forskjellig fra vanlig M30, M106 osv.

Noe jeg ofte opplevde med min var at det periodisk kunne klikke veldig i releèr rundt omkring, særlig etter gjentatte startforsøk de gangene den slo seg vrang. Tomgangen var heller aldri helt stabil, men under kjøring kjentes den helt fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fint lite peiling på l-jet eller motorstyring generelt men er ikke den følern kun for å lese av turtall via diagnosekontakta? mener på jeg har hørt det... motorn skal gå uten den tror jeg... men jeg er laaangt fra sikker på dette her...

edit: Marius kom meg visst i forkjøpet her :P

Jeg gruer meg til å begynne med ledningsnettet på min egen 745 jeg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg på min m102. Viste seg å være tenningsboksen som var brent.

Jeg brukte boksen fra en 528i, da 745-hjernen ikke styrer noe på tenningen.

Hvordan jeg har gjort dette står i prosjekttråden min der vises jo ikke bilder nå...

745 tenningsanlegg

ba5cny9c15t9j60u051w-1.jpg

528i tenningsanlegg

2jffj26mu37e5onr1nz8-1.jpg

Motoren min gikk da jeg tok den ut av en 745i, men startet ikke da jeg hadde satt den inn i min e30, så jeg har nok greid å brent boksen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...