Mjørgen Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Sikkert bare en fille ting! D er d alltid. er bare og smøre seg med enda mer tålmodighet;-) opp tidlig å se litt på den før jobb i morgen.. Godnatt folkens:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Du må nok feilsøke litt, før du legger skylda på div komponenter Har styresentral styrestrøm? Er det liv i dioderele eller pumperele? Kommer det strøm dit? Osv osv. Følg hvor langt det går strøm, sjekk på viktige komponenter om det står spenning på, og om det går strøm videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Du må nok feilsøke litt, før du legger skylda på div komponenter Har styresentral styrestrøm? Er det liv i dioderele eller pumperele? Kommer det strøm dit? Osv osv. Følg hvor langt det går strøm, sjekk på viktige komponenter om det står spenning på, og om det går strøm videre... Ja jeg driver på med det.. Men ikke så lett når jeg ikke har noe koblings skjema på bilen Mulig en kompis får skaffa det.. Men coilen for vertfall ikke de blink signalene den skal ha.. Er halgiver på denne i fordeleren.. har prøvd og skifte fordeler også med d funket ikke.. Er noe dritt med EL problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 får coilen + da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ja d har den. Har pluss når jeg slår på tenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Var mye plaget med min også.. til tider ville den ikke starte pga manglende gnist og/eller strøm til dysene. Det var veldig periodisk og hovedsaklig ved kaldstart at den køddet det til, det pleide å hjelpe å koble av og på batteriet noen minutter. Prøvde å bytte fordeler jeg også, samt sjekke endel ledninger og diverse komponenter, ble aldri klok på det el-nettet.. Mistenker korrosjon/kretsbrudd i en av styreenhetene eller lignende men det er jo ikke så lett å finne ut av problemer som bare er der når de selv vil, hehe.. Er mye greiere å feilsøke på moderne/ettermontert el-nett enn det originale, er ikke så fryktelig mange tegninger å finne av M102 ledningsnettet, siden det er enkelte ting som er litt forskjellig fra vanlig M30, M106 osv. Noe jeg ofte opplevde med min var at det periodisk kunne klikke veldig i releèr rundt omkring, særlig etter gjentatte startforsøk de gangene den slo seg vrang. Tomgangen var heller aldri helt stabil, men under kjøring kjentes den helt fin ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Noe jeg ofte opplevde med min var at det periodisk kunne klikke veldig i releèr rundt omkring. Høres ut som jordingsfeil det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ja, jeg kontrollerte/byttet ut endel jordinger rundt omkring, men desverre utgjorde det ingen forskjell. Det kan vel og merke ha vært en "innvendig" jordingsfeil i en eller flere av komponentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Off ja e ett styr med sa bilan;-) men er det noen av dere som vet hva den lille veivføleren i framkant av motor er til? Har den med gnist og gjøre? Eller har den bare med bensin insprøytning å gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Den er såvidt jeg har skjønt bare for diagnose. På min var den hvertfall ikke koblet til noe annet enn diagnosekontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Jeg har fint lite peiling på l-jet eller motorstyring generelt men er ikke den følern kun for å lese av turtall via diagnosekontakta? mener på jeg har hørt det... motorn skal gå uten den tror jeg... men jeg er laaangt fra sikker på dette her... edit: Marius kom meg visst i forkjøpet her Jeg gruer meg til å begynne med ledningsnettet på min egen 745 jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 den foran er kun til diagnosekontakta ja og har ingen betydning for ecu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Okey:-) greit å vite.. Men kan jeg ha gjort skade på noe i og med att ledningen til den ene tenningsmodulen også passer på lmm? Kontaktene er jo lik;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg hadde samme problem som deg på min m102. Viste seg å være tenningsboksen som var brent. Jeg brukte boksen fra en 528i, da 745-hjernen ikke styrer noe på tenningen. Hvordan jeg har gjort dette står i prosjekttråden min der vises jo ikke bilder nå... 745 tenningsanlegg 528i tenningsanlegg Motoren min gikk da jeg tok den ut av en 745i, men startet ikke da jeg hadde satt den inn i min e30, så jeg har nok greid å brent boksen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Tusen takk for tipset Dette skal jeg sjekke ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå