///MoePower Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Jeg mener de får signal fra fordeleren, der også tenningen får signalet sitt fra. Noe å være obs på er at M102 har lavohm dyser og M30 høyohm, hvis jeg husker rett. Så bruker du M30 dyser sammen med M102 motorstyring eller vice versa vil det nok kødde litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Dysene skal vel ha konstant +, men styreenheten skal legge til gods når den får signal om det.. men så spørs det kor den skal få det signalet fra da siden det ikkje er veivsensor på denne.. Fordeleren? Er konstant pluss ja.. men skal d være konstant pluss på begge ledningene i hver dysekontakt da? hmm.. Ja hjernen må jo vite når den skal åpne.. får lese mere koblingsjema.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 kanskje dumt spørsmål, men har den jording på railen? Jeg hadde lignende problem og da var ikke jordingen til dysene på... Har koblet på alt så rart d også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Jeg mener de får signal fra fordeleren, der også tenningen får signalet sitt fra.Noe å være obs på er at M102 har lavohm dyser og M30 høyohm, hvis jeg husker rett. Så bruker du M30 dyser sammen med M102 motorstyring eller vice versa vil det nok kødde litt.. Men kår jo bare en kontakt til halgiveren på fordeleren og den er til tenninga.. synes d er rart om den styrer dyseåpningene.. hmm.. Jeg bruker originale dyser så d skal være i orden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet November 7, 2011 Share Skrevet November 7, 2011 Dysene skal vel ha konstant +, men styreenheten skal legge til gods når den får signal om det.. men så spørs det kor den skal få det signalet fra da siden det ikkje er veivsensor på denne.. Fordeleren? Er konstant pluss ja.. men skal d være konstant pluss på begge ledningene i hver dysekontakt da? hmm.. Ja hjernen må jo vite når den skal åpne.. får lese mere koblingsjema.. Det vil vel stå pluss på den andre au, helt til styreenheten legg til gods.. Viss du legg "minus"ledn på dysa rett til gods vil dysa stå åpen heile tia:) see? Kan det ikkje vare att motorstyreenheten skal få et slags signal fra denna tenningsboksen da? He feilsøkt minimalt på sånn før, så det e mest gjetting her:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Dysene skal vel ha konstant +, men styreenheten skal legge til gods når den får signal om det.. men så spørs det kor den skal få det signalet fra da siden det ikkje er veivsensor på denne.. Fordeleren? Er konstant pluss ja.. men skal d være konstant pluss på begge ledningene i hver dysekontakt da? hmm.. Ja hjernen må jo vite når den skal åpne.. får lese mere koblingsjema.. Det vil vel stå pluss på den andre au, helt til styreenheten legg til gods.. Viss du legg "minus"ledn på dysa rett til gods vil dysa stå åpen heile tia:) see? Kan det ikkje vare att motorstyreenheten skal få et slags signal fra denna tenningsboksen da? He feilsøkt minimalt på sånn før, så det e mest gjetting her:D Sjønna:) Ja nesten som i begyne og lure på d serru. før det er en ledning som i ikje har koblet endå.. men ikje fønne ut kor den ska hen.. har boksan fra 528 no å dei e ikje heilt lik serru.. men ha ikje hatt tia å sett meir på d enda.. fe sjå om i kjøm me litt tidligare opp i mårrå tidlig så i fe sett meir på d.. tar så jævlig med tid på feilsøking, så blin så jævlig lei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Kom meg opp tidlig i dag å fikk sett mere på 745en.. Og fant ut att det var en ledning jeg ikke har koblet som skulle på den ene tenningsboksen. så nå startet den og får bensin Endelig! Så blir og komme seg opp i skikkelig tid i morgen også og få skrudd den sammen. Gjenstår og fylle servo olje og gir olje. feste div turboslanger og vakum slanger. få justert tenning osv.. ser den lekker litt olje også men får vente til den har fått gått litt for og se hvor det kommer ifra.. Så nå nermer det seg prøvetur håper jeg BBS felgene er også ferdige er bare og ha på de dekk Bilder kommer når jeg får testa den og bbs felgene er på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Gratulerer! Legg gjerne ved en liten filmsnutt også, savner å kjøre 745 jeg nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Gratulerer! Legg gjerne ved en liten filmsnutt også, savner å kjøre 745 jeg nå.. Takk for d:) Ja kan prøve då d:) Skal bli artig og teste den! Har aldri kjørt denne før.. Kjøpte bilen uten motor og var så heldig og få kjøpe tilbake den originale motoren til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Kom meg opp tidlig i dag å fikk sett mere på 745en.. Og fant ut att det var en ledning jeg ikke har koblet som skulle på den ene tenningsboksen. så nå startet den og får bensin Endelig!Så blir og komme seg opp i skikkelig tid i morgen også og få skrudd den sammen. Gjenstår og fylle servo olje og gir olje. feste div turboslanger og vakum slanger. få justert tenning osv.. ser den lekker litt olje også men får vente til den har fått gått litt for og se hvor det kommer ifra.. Så nå nermer det seg prøvetur håper jeg BBS felgene er også ferdige er bare og ha på de dekk Bilder kommer når jeg får testa den og bbs felgene er på Trivsel:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 God stemning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Herlig start på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Nice nice! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 Ja hælig at det i d hele tatt sjer noe med bilen Men ikke bare velstand enda.. Den starter og går kjempe fint nå. må bare sveise ferdig eksosen og montere den før jeg stiller tenninga.. Så ekkelt og stå med hodet i motor rommet når eksosen blåser deg i tryne;) men den lekker vann fra vannpumpa og lekker olje fra fremre register deksel. så når jeg kjørte den på bukken sprakk ene slangen til oljekjøleren men men er jo bare småting igjen egentlig. Får se i morgentidlig om jeg får litt tid.. skal prøve og huske camera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 10, 2011 Forfatter Share Skrevet November 10, 2011 I dag fikk jeg sveist ferdig eksosen og montert den:-) så i morgen blir d og demontere øvre registerdeksel og vann pumpe.. Vannpumpe har jeg bestilt i dag så den kommer ikke før mandag. Så blir ikke kjøring i helga desverre:-( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå