Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg pleier som oftest å la være å sitere bilder, men denne her kan vel ikke vises for lite! Lakker du ikke bilen din i den fargen, Mjørgen, så gjør jeg det! Selv om jeg egentlig var fast bestemt på en annen farge :P Feite helvete den var rå! Hadde faktisk valgt den over den gule anyday! (Nå vil jeg helst ikke endre fargeplanene på min, så du bør faktisk lakke bilen din i taigagrønn ;) )

Dette kan se ut som samme fargen:

Den ser bra ut på preface også! (skru av lyden, den bilen der høres ut som en klokkebutikk når den går :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heilt sjukt fin farge!! i e litt skeptisk på grønn men når i ser på den der hadde i garantert ikje angra ett sekund vis i lakka den i na farga! problemet e at d e alt for masse farge å velge i her i verden!:) Har tengt litt på koksgrå metallic æu :) fe håpe d bli nåkkå exstra att på skatten i år så d bli lakk t våren;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vises ikje så mye på bilder men har gjort div i helga også:) sveiset nesten ferdig siste sida no. ikje masse igjen.. skal lakeres i bagasje rom bakplate kanaler inni dørkarmer og front i starten på april.. tviler på d blir hel lakering i år.. vi får se om d kommer skatte penger eller om d går t helvette;) mulig jeg går for ny motor før lakk.. Vurderer sterkt s38b36 :D og e28 bakstilling med sperre diff og e34 m5 bremser.. har alt uten om motor nå.. har ikke sett noen e12 med S motor før :D

Når d gjelder lakk tror jeg d blir samme farge.. muligens mekke litt på den med litt mere metallic i :) tror d bli meget tøft!

Slik ser bilen ut nå:

xyddp95u6sjaranenzu6.jpg

v07u6y7v7t7nokb5bvxh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått inn glass luka u e28n :D Endelig! men den må ut igjen for jeg må bytte pakning på den.. skal bestilles i morgen:) Glemte og ta med camera så d blir bilder en annen dag :)

Hei Mjørgen.

Hadde selv takluka ute for ca. 2 år siden, vedr. bytte av vaiere. Men når jeg monterte den inn igjen, slet jeg med at når man kjører luka opp i bakkant stopper ikke motoren av seg selv, så jeg må slippe opp fingeren når luka er helt oppe. Prøvde flere måter å montere vaieren inn på rørene til motoren. Men enten ville den ikke stoppe i forkant eller bak/opp. Så om du kan ta bilde på hvordan hjulet på motoren skal stå i forhold til hvor luka er plasseret i skyvesystemet, når du monterer luka inn igjen. Takk.

Har selv luka ute da jeg skal bytte pakning og taktrekk.

Ellers må jeg si du har en meget pen e28. :) Og lykke til med e12 prosjektet. :)

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Takk for d Bent :) Hmm d høres ut som en justerings sak. jeg har ikke vert ute med hele mekanismen.. heller ikke wirene på e28 før men kan høres ut som motoren er festet inn på wirene på feil plass.. jeg løsnet bare litt på visene for og skifte moen skinner og div som ikke var likt. var ikke glass luke fra før i min serru.. Men kan prøve og se om jeg ser noe der kossen den ska stå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått inn glass luka u e28n :D Endelig! men den må ut igjen for jeg må bytte pakning på den.. skal bestilles i morgen:) Glemte og ta med camera så d blir bilder en annen dag :)

Hei Mjørgen.

Hadde selv takluka ute for ca. 2 år siden, vedr. bytte av vaiere. Men når jeg monterte den inn igjen, slet jeg med at når man kjører luka opp i bakkant stopper ikke motoren av seg selv, så jeg må slippe opp fingeren når luka er helt oppe. Prøvde flere måter å montere vaieren inn på rørene til motoren. Men enten ville den ikke stoppe i forkant eller bak/opp. Så om du kan ta bilde på hvordan hjulet på motoren skal stå i forhold til hvor luka er plasseret i skyvesystemet, når du monterer luka inn igjen. Takk.

Ellers må jeg si du har en meget pen e28. :) Og lykke til med e12 prosjektet. :)

Mvh

Bent

Hei, du må sette luka i lukket posisjon, ta løs motoren, og kjøre den til den stopper. Det gjør den når plasthjulet går i inngrep og aktiviserer den blå mikrobryteren på bildet....

5hs2wjxuv9aopjiwgawu.jpg

Det er med andre ord ikke wirene som styrer dette.

Mvh JGJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Takk for d Bent :) Hmm d høres ut som en justerings sak. jeg har ikke vert ute med hele mekanismen.. heller ikke wirene på e28 før men kan høres ut som motoren er festet inn på wirene på feil plass.. jeg løsnet bare litt på visene for og skifte moen skinner og div som ikke var likt. var ikke glass luke fra før i min serru.. Men kan prøve og se om jeg ser noe der kossen den ska stå:)

Takk Mjørgen. :)

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mjørgen.

Mvh

Bent

Hei, du må sette luka i lukket posisjon, ta løs motoren, og kjøre den til den stopper. Det gjør den når plasthjulet går i inngrep og aktiviserer den blå mikrobryteren på bildet....

5hs2wjxuv9aopjiwgawu.jpg

Det er med andre ord ikke wirene som styrer dette.

Mvh JGJ

Takk for tekst mellingen din johnja. :) Serru der har vi vel løsningen på problemet. Prøvde selv med og ha luka i forskjellige possisjoner, og kjørte motoren i uante plasseringer før jeg monterte opp motoren og prøvde, gjentatte ganger. Men det ble feil hver gang. Skal gjøre som du forklarer, så håper jeg at det fungerer som det skal.

Takk skal du ha. :D

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargen drømte jeg også om i et par år. Men etter og ha prøve lakket den på min e12, den ser ut som fargen på et ørken kjøretøy"sandbeige".

Fargen heter "gammel vag farg MANGO GREEN solid code L346 ppg code 42582"

Alle bildene er samme farge. Første ligner mest, men blir mye lysere.

Hadde den bare blit lik som på E12 bildene 8)8)

ktuuqu58blt5httevklu.jpg

tyua65llen6epovnmhga.jpg

g73t0nfurvkh9hcui5z4.jpg

bnm1uvsxtsrdbxpbfi3v.jpg

3681x29ufukt0o978euh.jpg

hez7k5znpszz7md0ujqm.jpg

d11tdsn9a5dwc1ofsjk8.jpg

li2q8utmpq1wfbvi89he.jpg

mzb3xuh4ctnrdzxiapro.jpg

hjaaa81qv8ekur6gvx2l.jpg

ovg5ys8wlae01zuexkxt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...