Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle bytte ytre styreledd på bilen ettersom det var litt mer en passelig med slakk i det, men no står jeg fast :?

får ikke ut selve leddet, mutteren sklei rett av, men der stoppet det og har banket som en gal men rikker seg ikke.. har til og med prøvd og "låse" demperen med en fastnøkkel som sperre og jekke ut leddet, men det bare resulterte i at hele bilen ble jekket lenger opp..

er det noen som har noen løsninger tips hjelpemidler og komme med så hadde det vært fint :D

Skrevet

eg pleier å få løs mine på e30 med varme vold og makt, men det finnes et enkelt spesial verktøy til dette. er nok billig på biltema osv

Skrevet

Hvis du banker litt rundt der konen sitter i spindelen så pleier dette å løsne greit. Kan med fordel spenne opp et brekkjern (ell lignende) slik at du bryter det litt ut samtidig som du slår.

Når du skal bytte det uansett kan du fint bruke gaffel :) Om man derimot bare skal demontere for å senere montere igjen anbefaler ikke jeg den ettersom det ofte blir hull i belgen!

Varmen burde du være forsiktig med.. hvis man ikke er kjent med dette så er det fort gjort å svekke delene! Ikke bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...