T. Tharaldsen Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 tenkte jeg skulle bytte ytre styreledd på bilen ettersom det var litt mer en passelig med slakk i det, men no står jeg fast får ikke ut selve leddet, mutteren sklei rett av, men der stoppet det og har banket som en gal men rikker seg ikke.. har til og med prøvd og "låse" demperen med en fastnøkkel som sperre og jekke ut leddet, men det bare resulterte i at hele bilen ble jekket lenger opp.. er det noen som har noen løsninger tips hjelpemidler og komme med så hadde det vært fint
e30 tic Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 eg pleier å få løs mine på e30 med varme vold og makt, men det finnes et enkelt spesial verktøy til dette. er nok billig på biltema osv
T. Tharaldsen Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 har du en link til det verktøyet? vold og makt har funket dårlig sålangt og har ikke mer og varme med en en lighter
T. Tharaldsen Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 fant det så får se ka jeg får til
T. Tharaldsen Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... avtrekker/
Kai-P. Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Se der, ja! Kan nok spare seg for mye banning med det verktøyet.
T. Tharaldsen Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 nei det kan du nok ikke.. faenskapet knakk i to.. biltemaverktøyet så no må jeg bort og klage og se om de har noe som faktisk tåler en trøk
Wolfeh Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 De har en slags "stemmegaffel" som ser 10 ganger større ut som du banker i mellom leddet og festet. De har det på biltema til 200 kr elns.
TurboLag Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 jupp, bruker en sånn gaffel til å løsne indre kula når jeg skal ha av bærearmen på e30'n.. den, og en 1.5kg hammer, så løsner dem på 2 slag
Lars89 Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Denne, sant? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... ytegaffel/ Evt dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... t-5-deler/ Har ikke prøvd Biltema sitt, men metoden pleier å fungere bra. Jeg håper du slår på godset (spindelen)og ikke rett på gjengene?
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Hvis du banker litt rundt der konen sitter i spindelen så pleier dette å løsne greit. Kan med fordel spenne opp et brekkjern (ell lignende) slik at du bryter det litt ut samtidig som du slår. Når du skal bytte det uansett kan du fint bruke gaffel Om man derimot bare skal demontere for å senere montere igjen anbefaler ikke jeg den ettersom det ofte blir hull i belgen! Varmen burde du være forsiktig med.. hvis man ikke er kjent med dette så er det fort gjort å svekke delene! Ikke bra..
T. Tharaldsen Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 takk for tipsene då går jeg ut igjen og no skal an av på en eller annen måte så får vi se kordan det går..
Laksen Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 ta av bærearmen å sett den i en hydraulikk presse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå