Gå til innhold

Hvor bør regionalt motorsportanlegg ligge?

Andreas123
 Share

Anbefalte innlegg

Kvifor krangle om plassering, istaden for å glede oss over at me får eit tilbud som ikkje ligger på austlandet.

Og ein anna ting, viss dette hadde blitt på Karmøy, så hadde det allereie belasta ferjesambanda kollapsa om sommaren. Den einaste måten å komme seg dit på er jo vha ferjer. Og det har dårleg nok kapasitet som det er. Men staten hadde nok fått inn masse pengar frå ferjer, kontrollar og ATK.

Alle som har senka biler hadde slitt med å komme på ferja, og dei kunne ikkje ha stått under dekk, så det hadde gått utover alle.

Og for folk som bur lengre nord enn Bergen, så er det både raskare og billigare å køyre til austlandet.

Er ikkje lenge sidan det stod i avisa om tungtransport som køyrte via Oslo istaden for å køyre kysten nedover fordi dei sparte enormt med penger på det.

Til slutt så vil eg sei at det er synd at det ikkje har blitt laga fleire baner tidlegare, for behovet er der.

Kom gjerne med tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og ein anna ting, viss dette hadde blitt på Karmøy, så hadde det allereie belasta ferjesambanda kollapsa om sommaren. Den einaste måten å komme seg dit på er jo vha ferjer. Og det har dårleg nok kapasitet som det er. Men staten hadde nok fått inn masse pengar frå ferjer, kontrollar og ATK.

Alle som har senka biler hadde slitt med å komme på ferja, og dei kunne ikkje ha stått under dekk, så det hadde gått utover alle.

Dette gjelder jo begge veier da :roll: for oss nordfra som må sør :) menmen.. blir nok bedre når Rog-fast står klart (selv om det er noen år til da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Sokndal med bane.

Men, jeg er helt 100% sikker på at Karmøy hadde vært et bedre valg. Ikke på grunn av hvordan banen blir, men på grunn av drift.

Det er mye større befolkningstetthet rundt Karmøy enn hva det er i Sokndal, noe som betyr mer rekruttering til Karmøy og mer penger til Fjord Motorpark, noe som resulterer i et mye bedre anlegg med MYE bedre driftsresultater enn hva Sokndal noen gang kommer til å få til.

Men for all del, lykke til Sokndal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Sokndal med bane.

Men, jeg er helt 100% sikker på at Karmøy hadde vært et bedre valg. Ikke på grunn av hvordan banen blir, men på grunn av drift.

Det er mye større befolkningstetthet rundt Karmøy enn hva det er i Sokndal, noe som betyr mer rekruttering til Karmøy og mer penger til Fjord Motorpark, noe som resulterer i et mye bedre anlegg med MYE bedre driftsresultater enn hva Sokndal noen gang kommer til å få til.

Men for all del, lykke til Sokndal.

ACR, Våler og Rudskogen ligger jo så utrolig sentralt. Fra oslo er det 100mil til ACR, 2-2.5t til Våler og 1,5T til Rudskogen. Dere er noen sytekopper, vær glad for at det endelig blir en bane som er nærmere. Pga av geografien på vestlandet vil det alltid være store deler som får lang vei til nærmeste bane, uansett hvor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med at vi på Karmøy vil ha banen som nærmeste nabo fordi vi ikke gidder å kjøre noen plass.

Men som forklart i mitt forrige innlegg så er det bedre å ha en bane som ligger sentralt, enn en bane som ligger langt ute i huta heiti.

ACR er en bane som ingen bruker fordi den ligger alt for lang ifra alt som heter sivilasjon, det er jo kun noen småtreff der av og til. Og det drar ikke inn nok penger til at den banen kan leve i 50 år til.

Det viser seg jo at Sokndal ikke har alt på plass av godkjenninger, det eneste de har er en plass å bygge. De har ikke engang godkjenninger fra Motorsport forbundene.

Karmøy hadde absolutt ALT på stell! Det var bare å få grunneierene med 100%. De er med 99%

Det var det eneste som gjorde at Karmøy ikke fikk banen.

Men det viser hvor rævkjørt og korrupt politikken egentlig er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med at vi på Karmøy vil ha banen som nærmeste nabo fordi vi ikke gidder å kjøre noen plass.

Men som forklart i mitt forrige innlegg så er det bedre å ha en bane som ligger sentralt, enn en bane som ligger langt ute i huta heiti.

ACR er en bane som ingen bruker fordi den ligger alt for lang ifra alt som heter sivilasjon, det er jo kun noen småtreff der av og til. Og det drar ikke inn nok penger til at den banen kan leve i 50 år til.

Det viser seg jo at Sokndal ikke har alt på plass av godkjenninger, det eneste de har er en plass å bygge. De har ikke engang godkjenninger fra Motorsport forbundene.

Karmøy hadde absolutt ALT på stell! Det var bare å få grunneierene med 100%. De er med 99%

HERLIG! slipper den ferja deres :lol: koster jo 650 kr en vei! hadde det ikke vært for den kunne banen ligget i karmøy for min del! dyreste ferja i norge tar jo 15 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIG! slipper den ferja deres :lol: koster jo 650 kr en vei! hadde det ikke vært for den kunne banen ligget i karmøy for min del! dyreste ferja i norge tar jo 15 min

Ja vist du kjører lastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 166kr for bil med fører, 36kr for ekstra passasjerer.

Bil med henger f.eks inntil 10meter 571kr, inntil 12meter 655kr

Vi som bor rundt her har ferjekort og får da 50% så det blir ikke så ille da, men er enig i at den ferja er F**edyr.

Jeg, kjører en kort Pajero og en rimelig kort henger og er 9.5meter lang, men tipper de aller fleste bilene med henger går over 10meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...