VegarV Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Har et tragisk problem med min innkjøpte 728ia e 38. Bilen skal stoppes i park og nøkkel skal kunne taes ut. Men den går ikke ut! Hva er feilen?
SweetBMW Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 har du satt bilen i park og får ikke vridd nøkkelen det siste hakket?? mulig vaiern som trekker ut splinten i tenningslåsen er ryki eller hoppa av... må av med dekselet under rattstammen der ser du en vaier som går inn på tenningslåsen... hvis du setter en skrue inn der og dytter inn skal du få vridd ut nøkkelen. den siter bare skrudd kvart omdreining på så er det bare ta ut vaiern.
VegarV Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Ja satt den i park og får ikke vridd nøkkelen.. okei da ska jeg prøve å sjekke vaieren i mårra:) takker for svar!
VegarV Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Da tok jeg av vaieren og dytta inn en skrue, og vips nøkkelen gikk ut. Men til et nytt problem: Lyset som viser at den står park lyser uansett og det durer svakt derfra..mer problemer?
SweetBMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 BØY DERE FOR MINE KUNNSKAPER! Eller noe... Park lyser uansett?? Om du setter i drive og eller? Hvordan er kjøringa? Noe problemer?
VegarV Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Ja park lyser liksom uansett om bil er av og nøkkel ute:p får jo ikke satt den i annet enn park når den er av. Funker utmerket når jeg kjører:)
bjalle Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Lyser den fortsatt etter 16 minutter,bilen er programmert til å kutte strømmen da.
VegarV Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 Ja den lyser uansett, og svak during. Står til og med på over natta..
hillmar Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 er du sikker på dette? som bjalle sier så kutter strømmen etter ca 16 min. og når du låser opp eller tar i håndtaket skrus den på igjen... Jeg vet ikke om det er sånn på e38 (det er sannsynligvis likt, mye likt på disse), men på e39 så kommer duringa av en liten vifte som trekker luft over en tempføleren til kupelufta. Denne stopper også etter ca 15-16 min og skur seg på så fort du låser opp/tar i håndtaket. Neste gang du skal ut i bilen så kan du gå bort til den uten å låse opp, så kan du se om p lyser...
VegarV Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 Okei da skal jeg prøve på det:) takker for tips!
VegarV Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 Ja da var jeg ute for å titte på bilen. Og dere hadde rett! Ikke noe lys der nei:) da slipper jeg å bekymre meg over det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå