Gå til innhold

Magnus's E46 - Vårstemmnings tease

magnusr91
 Share

Anbefalte innlegg

Slo til en på en 1999 modell 320ia E46 forje uke! Vært litt fram og tilbake med forje eier om heving av kjøpet pga ulyd fra motor, men endelig fått det på stell, bare dynamolagrene som hyler :)

Litt om E46'en. Den er Sølvfarget som er en helt ok farge, men veldig praktisk :) Den har rullet 226 000, og viser ikke store preg på det når det gjelder karosseri eller motor, 6ern maler som en katt nå og ingen ulyder mer. Bilen ble om lakkert i april i år, pga bergens parkings, dvs: folk som viser null respekt for andre sine kjøretøy når de parkerer ved siden av og smeller døren inn i siden på bilen. Denne bilen har i motsetning til E39 mangfoldig med utstyr, den har elektriske sport delskinn seter med memory, cruisecontroll, ryggesensorer, osv!

Planer

- Prosjektor lykt med angel eyes fade effekt Montert

- Facelift baklykter montert

- ///M3 speil Montert men må lakkeres

- M-tech 2 kommer til våren

- Felger GS chromeline Bestilt

- Xenon 6000K Montert

- Varmereflekterende front rute. Fått en steinsprutt som plager meg. Må slutte å presse disse toskene som ligger 50 i 80 sonen.. #-o

Dette er hva jeg prioriterer først. Sugen på høydejusterbar senk, men her hvor jeg bor er burde vei avgiften vært kr 0, dvs ubrukelig vei.

Når/hvis jeg har penger så blir det litt ekstra kos som

- Senkesett justerbar høyde.

- Dobbel eksos! hvis noen har til salgs er det bare å kontakte meg helst etter april, når eg er ferdig med hoved prioritetene.

- Så! hvis pengene rekker blir det TUB28 :D Antar dette er motoren som er enklest å montere ettersom jeg har TUB20, er bare ute etter større motor på enklest muligmåte, helst en 2.8L. Så hvis noen har en DIY så bare send :D

Har ikke byttet motor på BMW før, bare V6 og rekke på opel. Så dette blir nytt for meg! :P

Lastet opp et bilde av bilen her! det vil komme mange flere bilder etter hvert :)

Før

rak2hfnvjh6leuq7i8fv.jpg

Nå for øyeblikket

uv0w7uaav6pcngxsbe5n.jpg

s6puyzled5h1evxdzedo.jpg

Nedsig fra siden -.- satser på at det endelig snart kan bli vår så jeg får på god skona!

ohbpkfvyielojwa7fit1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil da, og med planene dine må det bli en veldig pen bil.

hvilke felger har du kjøpt da?

eneste eg ville tilføye er et senkesett og noen "m" look speil 8) viss du skal gå for m3 looken,ja ja forresten uannsett for dem er penere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Speilene skal byttes uansett, litt knekt plastikk på hjørnene som driver å suser i 80 sonene. Skal ha hel lakkerte M3 speil :)

Ble slike felger, lager salg på gs http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5406.jpg

så kjøpte 2 stk 9.5 18" til bak dekken 8)

Så har jeg funne lik felg i mindre dim (8.5) på schmiedmann, men kr 2400kr stk når jeg betalte 990kr felgen på gs :P så vesentlig dyrere. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Liker fargen jeg, men mange som foretrekker svart Bmw, men det er som så!

Ser du holder på med relativt det samme som meg :) hvor kjøpte du led baklyktene dine? ;)

led lyktene kjøpte eg hos schmiedmann meiner eg, passformen er heilt greit. er kun mellom lykta og bagskjerommet det er litt for stor avstand. har ikkje hatt noen problemer med dei enda, lett og montere og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopet litt på Gs i dag og slo til på skinnpleie. Ble ikke så altfor fornøyd. Ble veldig bra der hvor skinnet var i top stand, men fikk ikke så altfor stor bedring på det slitte på venstre siden av førersetet :/ Får vel hive meg i sko pussen, hehe! Noen som vet om et godt produkt for slitt skinn? Ellers ble jeg veldig fornøyd med produktet, luktet friskt i bilen etterpå 8)

Slo til på en bilvask i dag på den trofaste esso stasjonen på frekhaug etter fulgt av polerings :)

Skinnpleie fra BMW, pappens god polerings middel til w211'en og enkle poleringsduker. Ikke store greiene, men det duger!

hbtrcvjerftjfcwttmvj.jpg

Liten forskjell ja!

01z9f6dvoc8fgr9vv7mm.jpg

Ble bedre med skinnpleien :) ganske fornøyd. Utrolig gjennomført bilde btw, viktig med fanta!

0afnuov0uh7mii0m1u1p.jpg

Etter polerings! :) Ble fint! :) Men de skiltene skal vekk!!

vw65vxarmsjhmgivbzit.jpg

Veldig fornøyd med lakken på bilen. Ikke store sakene som står under hjulbuen foreløpig, vanlige kjedelige 5 eikers 16"ere på pigg :/ men er vinter da.

t3e9a9erq2l6rpd3nns2.jpg

Kompis tipset meg om noen lykter på ebay i dag, 8000 kelvin, Iceblue. Ikke like godt lys som 6000 som planlagt. Men sikkert greit nok! Så har jeg sett litt rundt på nettet, så jeg syntes personlig at iceblue xenon kler tiag :) Gotta love ebay! 5000 totalt for å få dem på døra (inkludert frakt og moms) så håper dette er gode ting! Her er link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DEPO-99- ... 5078wt_939

r9lrwagcm6uo6fa6ifeq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte i natt :( fikk besøk av gul oljelampe i 10 sec etter at jeg hadde kjørt vel 30km, stoppet straks og sjekket olje nivået, det var nett fint, kjørte hjem og fylte på litt ekstra olje just inn case, når jeg skulle kjøre hjem så kom det på etter ca 10 sec og forsvant etter 10 sec. Etter jeg hadde fylt på litt mer olje kom den likevel tilbake. Men bilen har jo stått i 3 måneder så hørte at kan det legge seg belegg på sensoren, så den som er boss da? :idea:

Satser på at bilen sover det fra seg i natt [-o< hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...