Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg skifta jobb til prosjektleder i ISS skadeservice, og trenger derfor ikke privatbil OG arbeidsbil lenger. Skal kjøpe en varebil som jeg kan bruke både i jobb og til privat bruk.

Blir noe langkjøring privat, noe langkjøring i jobb. Men mest småkjøring/bykjøring i trondheim ut på berfaringer og oppfølging av jobber.

Krav:

- Grønne skilter

- Automat

- Pris 100-300 000,-

- God nok plass til å få med diverse utstyr (ikke store ting)

- Greit med utstyr

Alle forslag er gode forslag! ;)

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Touran med dsg kassa er en grei arbeidsbil. Du får faktisk 2010 modeller med grønneskilter og 2.0tdi 170hk bra utstyr(skinn, dsg, navi, stero etc) for under 300 000,- Helt greit arbeidsbil, så sant du kjører bmw privat ;)

Skrevet
Touran med dsg kassa er en grei arbeidsbil. Du får faktisk 2010 modeller med grønneskilter og 2.0tdi 170hk bra utstyr(skinn, dsg, navi, stero etc) for under 300 000,- Helt greit arbeidsbil, så sant du kjører bmw privat ;)

å kjøpe vag til arbeidsbil er i hvertfall galskap, søppel hva gjelder kvalitet. Gå for noe japansk trådstarter..

Skrevet

å kjøpe vag til arbeidsbil er i hvertfall galskap, søppel hva gjelder kvalitet. Gå for noe japansk trådstarter..

Kjøpe en slik bil du har linket til lenger opp her er i hvertfall bare tull som arbeidsbil. Alt for gammel. En arbeidsbil skal være nyest mulig, og gi minst mulig problemer. Jeg er enig at vag ikke har vært blant de beste når det gjelder driftstabiletet. Spesielt passat som har hatt mye problemer. Kjøper man en 2010 modell har man også nybilgaranti, da koster i hvertfall ikke problemene noe :wink:

Skrevet

å kjøpe vag til arbeidsbil er i hvertfall galskap, søppel hva gjelder kvalitet. Gå for noe japansk trådstarter..

Kjøpe en slik bil du har linket til lenger opp her er i hvertfall bare tull som arbeidsbil. Alt for gammel. En arbeidsbil skal være nyest mulig, og gi minst mulig problemer. Jeg er enig at vag ikke har vært blant de beste når det gjelder driftstabiletet. Spesielt passat som har hatt mye problemer. Kjøper man en 2010 modell har man også nybilgaranti, da koster i hvertfall ikke problemene noe :wink:

Du får jo ikke noe bedre bil uansett prisklasse enn den type patrol, så å begynne å anbefale noe triste vag er i hvertfall latterlig. Kan ikke sammenliknes... Kan dra henger med den, god fremkommelighet, fin i terrenget, ser helt rå ut og holdbar..

Jeg veit ikke åssen det er med deg, men jeg vil helst ha litt igjen for det jeg betaler for biler, det får du ikke med en touran, for makan til drittbil skal du leite lenge etter.

Men folk skal få velge akkurat det dem vil, for min del hadde det aldri vært tvil.

Skrevet

Begge suger like balle, men Patrol har en liten fordel med stiv aksel foran (steinalder teknologi, men det eneste som fungerer offroad).

Radiusarmer og stiv fjæring gjør at du har utrolig dårlig flex. OME fjærsett, samt andre foringer i radiusarmene og ARB sperrer foran og bak hjelper en god del, men koster utrolig mye.

Skulle jeg valgt en ny arbeidsbil hadde det uten tvil valgt en nyere Landcruiser med Arctic Truck pakke. Elsker utseendet på de, og er utrolig holdbare konstruksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...