TruboJonas Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 hei. jeg låner denne brukeren av en kompiss av meg. Var ute å kjørte og fikk en ukontrolert sladd. Traff en fortauskant med venstre bakdekk. dekket står nå innover nede hvis dere skjønner.. Det medførte at drivknuten på den siden knakk. Dette er en e36 318IS 93mod. coupe det er snakk om.. -Hva slags stag kan være bøyd? - Kan jeg bare sette på en ny drivaksel midlertidig før jeg retter hjulstillingen? ( evnt. fra hvilke modeller passer drivaksel til min?) Håper på raskt svar
Lars89 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Vil tro det er nedre bærearm (nr7) som er bøyd, men dette ser du nok raskt. Dårlig ide å sette på ny drivaksel før du har rettet problemet, men du kan bruke drivaksel fra alle 316i, 318i, 318is, 318tds og 320i
Sanux Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Når jeg smalt bak så knakk drivknuten, bøyde nedre bærearm og spindelen ble slått skjev. Så jeg ville sjekket nøye etter om spindelen er 100% rett Det verkstedet jeg hadde bilen min på fikk ikke sett om spindelen var blitt slått skjeiv før etter de hadde bytta drivknute og nedre bærearm.
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Det er bare å plukke alt sammen ut og se over det. Stort sett så ser du sprekker i møkk og div som har samlet seg på delene. Er det sprekker så er søpla neste stopp. Tror dette kan bli en dyr affære for en billig bil!! Bra gjort å "bøye" bakdekket forresten :) Du får sette hjulet, som det ofte kalles, i en balanseringsmaskin og se om det er rett..
Rogern Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Jeg solgte en komplett bakstilling fra en 93 320i coupe for 1000,- for noen år siden, så hvis du skrur selv blir det ikke særlig dyrt.
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Nei.. akkurat det. Men å sette den inn på verksted er nok ikke noe sjakktrekk. Har komplett bakstilling liggende tror jeg..
Sanux Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 som du ser så er det fullt mulig å "bøye" bakdekket
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Dekket sitter på felgen, felgen sitter i navet, navet sitter i diverse oppheng. Det er nok hverken DEKKET eller felgen som gjør at den ser slik ut. Selv om felgen fort kan ha blitt mindre rundt etter sammenstøtet og dekket kan ha blitt svekket om det var noe kanter der.. men bøyde dekk er det nok langt imellom..
Sanux Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Nå var det du som sa "bøye" bakdekket da... derfor jeg også skreiv det i gåseøyne. Er Fullt klar over at det er andre ting som blir bøyd for å si det sånn...
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 hehe.. ja.. synd jeg ikke siterte.. du er flink å redigere postene dine. Det er vanlig med feil her i verden og det er de vi lærer av. Trist noen ikke klarer å innrømme dem Da blir det egentlig bare latterlig. Lykke til videre :)
Sanux Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Og hvor har jeg redigert postene mine?.... Lær deg å inrømme feil selv så slipper du å gjøre folk forbanna ved å være så forbanna mye "bedre" enn de...
Bellen Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Og hvor har jeg redigert postene mine?....Lær deg å inrømme feil selv så slipper du å gjøre folk forbanna ved å være så forbanna mye "bedre" enn de... +1
Endre Hånde Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Men det står da vitterlig bøyde bakdekket i overskriften.. Det gjorde ihvertfall at jeg trykte meg inn, men alle skjønner jo hva han mener.
Sanux Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 joda. greit at det står det i overskriften, men jeg "siterte" han og ikke trådstarter... og det skjønte han også iom han sier det til meg og ikke trådstarter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå