orjan1 Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Hei! Har lyst på motorvarmer til bilen min, men defa selger kun de som ligger utenpå motoren og gir lite effekt. Ringte defa og spurte om det var mulig å bruke en sånn som varmer opp kjølevæsken på bilen, men ble ikke anbefalt å gjøre det pga at jeg har aluminiumsblokk. Er det noen som har noen formening om dette? Jeg syntes det er veldig rart at dette skal være et problem. Orginale motorvarmere fra bmw som går på bensin/disel varmer vel opp kjølevæsken på denne måten? Link til defa varmere : http://www.defa.com/doc/25608.967112894 ... heater.pdf
kevin1982 Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Hei!Har lyst på motorvarmer til bilen min, men defa selger kun de som ligger utenpå motoren og gir lite effekt. Ringte defa og spurte om det var mulig å bruke en sånn som varmer opp kjølevæsken på bilen, men ble ikke anbefalt å gjøre det pga at jeg har aluminiumsblokk. Er det noen som har noen formening om dette? Jeg syntes det er veldig rart at dette skal være et problem. Orginale motorvarmere fra bmw som går på bensin/disel varmer vel opp kjølevæsken på denne måten? Link til defa varmere : http://www.defa.com/doc/25608.967112894 ... heater.pdf nå er dette 2 forskjellige ting du snakker om. motorvarmer som går på bensin/deisel er webastor. en liten motor som sitter nedi motor romme ditt. men er fult mulig å ettermontere dette
Nytern Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Jeg bruker Defas blokkvarmer her på Tynset, den er veldig effektiv! Funker det i -43 her funker det nok i Bergen og
orjan1 Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Jeg bruker Defas blokkvarmer her på Tynset, den er veldig effektiv! Funker det i -43 her funker det nok i Bergen og Hei! Den blokkvarmeren du har, er den utenpåliggende eller satt inn i frostpluggen? Hvor høyt går motor temperaturen opp når den har stått på? og hvor lenge har du den på ? Defa selger i såfall kun de utenpåliggende som jeg har hørt av mange er lite effektiv! Tenkte at defa sine produkter var greiest siden de er billigere og enklere å montere enn webasto.?
Nytern Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Heihei! Denne er utenpåliggende.. Lar den stå i 3-4timer før jeg starter bilen, da pleier vanntemp å ligge rundt 20-25grader når jeg vrir om tenning. Det er igrunn helt passe, motoren murrer ihvertfall fint fra oppstart så den har nok en liten effekt på oljetemp og. Hørte det samme som deg før jeg fikk montert, har ihvertfall ikke angret Webasto blir jo en helt annen greie igjen. Defa skal ha strøm, Webasto vil ha drivstoff.. Håper du blir fornøyd uansett hvilken løsning du velger, ingenting er som å sette seg inn i god og varm bil! Har forresten 2100w defa vifte i tillegg, den gjør underverker på kalde dager!
orjan1 Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Heihei!Denne er utenpåliggende.. Lar den stå i 3-4timer før jeg starter bilen, da pleier vanntemp å ligge rundt 20-25grader når jeg vrir om tenning. Det er igrunn helt passe, motoren murrer ihvertfall fint fra oppstart så den har nok en liten effekt på oljetemp og. Hørte det samme som deg før jeg fikk montert, har ihvertfall ikke angret Webasto blir jo en helt annen greie igjen. Defa skal ha strøm, Webasto vil ha drivstoff.. Håper du blir fornøyd uansett hvilken løsning du velger, ingenting er som å sette seg inn i god og varm bil! Har forresten 2100w defa vifte i tillegg, den gjør underverker på kalde dager! Takker for svar Har akkurat kjøpt meg en defa termini 2100w som jeg skal motere nå i helhen! Tror jeg prøver meg på den utenpåliggende når neste lønning kommer
Nytern Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Da får vi eksakt samme setup! Tror du kommer til å bli veldig fornøyd! Bruker ikke trinn 2 på vifta før tempen synker under -20. I vinter hadde jeg sommertemp inni bilen på trinn 2 i -43. Det var kult
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå