mjo101 Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Hei. Er kommer til det punktet at bmwen rett og slett blir for dyr å bruke føler jeg.. Min situasjon er at jeg er student med deltidsjobb og nesten hele lønnen går med til forsikring og bensin. Det jeg lurer på er hva folk tror om å selge å bytte til en 10 år nyere bil, noe alla caddy,berlingo ? Vet det ikke kan måle seg, men er vel billigere å eie samtidig bruke? Kommer til detpunktet at jeg har kommer til et punktet jeg er lei av at alle penger går til bil. Skal sies at jeg kjører ca 30 000 om i året. Hva tror folk? Skikkelig i stuss her..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Problemet er vel heller at du får nesten ingenting for E39 om dagen, er du heldig kan du håpe på 70000 for en som har godt med utstyr og gått lite. Peugout Partner for eksempel er en veldig billig bil, men den er helt utrolig forferdelig å kjøre. Faren min har en slik som han småpendler med, med 2,0HDI motor. Bruker rundt 0,65 på blanda kjøring og 0,5 på langkjøring. Men de er litt dyre i innkjøp, hvis du skal ha en brukende modell med litt utstyr i, i forhold til hva du får for prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Hvis du lar bilen stå på foreldrene dine (jeg vet jo ikke hvor gammel du er), så er det jo mye å spare der hvis du har mye i forsikring. Men 30000 km i året blir jo dyrt uansett. Så det du sparer mest på er vel å kjøre mindre. Å kjøpe en peugot vil bare gjøre det deprimert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet November 19, 2010 Forfatter Share Skrevet November 19, 2010 Hei. Bilen står på min far, men likevell blir det dyrt. Har egentlig kommet til den avgjørelsen at den blir byttet ut med en ford coneect, volkswagen touran eller transporter. Planen er da å ha denne i vinter og vår, til jeg neste sommer er i full jobb som trainee og dermed kan ta et billån å handle nyere bmw... blir vemodig å kvitte seg med denne, men må nesten bare gjøre det =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav_64 Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Med 30k km i året sparer du kanskje 15k kr i året på drivstoff ved å bytte til Folkevogn TDI. Spises fort opp av verkstedregningene, for ikke å snakke om kostnaden ved å bytte bil. Og er du egentlig klar over hvor grusom en Caddy er å kjøre med den støtforsterkende bakakselen ? Peugeot Partner er helt nydelig i forhold. Og faktisk 87 Hiace også, vel å merke lang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 Blir nok å bytte til varebil da jeg får dette rimelig billig gjennom bekjente.. Har også fått tilbud om jobb i et lite transport selskap i helgene hvis jeg har varebil.. Tror det blir en transit coneect, får denne for 40 000 ink omreg og den er gått 60 000 km, 05 mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå