2000Touring Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Alltid artig med denne diskusjonen Jeg for min del syntes det er greit med dieselbil(har veteran med bensinmotor, det er også gøy). Med momentet jeg har i min 320d syntes jeg det går ganske så greit. Det er klart, sekserlyden er fin men ikke avgjørende for meg. Leste uansett på dagbladet en test av 5-serie BMW, regner da med at det er 2010/2011 modeller det er snakk om. Det jeg syntes er litt morsomt i den sammenheng er at man er nødt til å ha en 3liters 6sylindret bensinmotor for å klare å matche en 2liters 4sylindret dieselmotor i ytelser. og det er ikke alltid bensinmotoren er raskest engang. Se under:
todleif Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Hugs at dieselen har turbo. Hadde sjølsagt blitt annleis med turbo på ein bensinmotor. (f.eks. 2 liter med ca 220hk) Som sikkert dei fleste har fått med seg no, so har diesel færre hester enn bensin, men har meir i dreiemoment
Endre Hånde Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 og en utrolig kjedelig motorkarakteristikk, lyd og turtallsområde. Bensin er overlegent diesel i mine øyne.
DanielMK Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Lyd og turtallsområde, kjedelig? Da har du ikkje prøvd BMW med turbo-diesel med meir enn 2.5 i volum Sett deg inn i ein chippet (eller original for den saks skyld) 530d e60, eller 535d. Rekke6 og gromlyd Men....det er fin lyd i bensin, også. Finere dei fleste ganger. Men ikkje finere enn gromme turbodiesel motorer, syns eg.
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Hugs at dieselen har turbo.Hadde sjølsagt blitt annleis med turbo på ein bensinmotor. (f.eks. 2 liter med ca 220hk) Som sikkert dei fleste har fått med seg no, so har diesel færre hester enn bensin, men har meir i dreiemoment Enig med deg der, men om man skal sammenligne BMW 5-serie så kan man ikke velge en 2liters bensinfirer med turbo. Skal du ha en bensinbil som matcher 520d må du opp på en 3liters motor.
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 og en utrolig kjedelig motorkarakteristikk, lyd og turtallsområde. Bensin er overlegent diesel i mine øyne. Som før sagt, ikke uenig om at en 6-lyd høres mye kulere/råere ut enn en 4sylindret diesel. Men skjønner ikke hva du mener med turtallsområde og at bensin er overlegent diesel - når testen viser at du er nødt til å ha en 3 liters bensinmotor for å kjøre jevnt med en 2liters diesel. Det er klart om man ikke tenker økonomi og bare kan velg blandt hvilken som helst bensinmotor og hvilken som helst dieslmotor - da hadde jeg også valgt bensin(M5)
Endre Hånde Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Jeg har kjørt 530d ja, og ble ikke imponert.. For all del, de er kraftige og går bra! Men de gir ikke meg "godfølelsen".. Da vil jeg nesten foretrekke en hissig bensinfirer fremfor en oljefyr.
Endre Hånde Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Forøvrig har jeg ved en del anledninger kjørt bilene til to bekjente av meg. (brødre faktisk) Ene har en 745I, mens den andre har en chippet 745D.. (ellers er bilene ganske like) Kan jo gjette hvilken av de jeg foretrekker? Mangler jo selvfølgelig manuellgir, men det får man jo ikke på disse tjukkasene dessverre.
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Forøvrig har jeg ved en del anledninger kjørt bilene til to bekjente av meg. (brødre faktisk)Ene har en 745I, mens den andre har en chippet 745D.. (ellers er bilene ganske like) Kan jo gjette hvilken av de jeg foretrekker? Mangler jo selvfølgelig manuellgir, men det får man jo ikke på disse tjukkasene dessverre. Regner med at du foretrekker en chippa 745d
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Feil svar. Regna i grunn med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå