Gå til innhold

Bremser henger. Bmw 320D E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei

Når bilen stå med håndbrekken på og løser den, henger bremsen på venstre bakhjul. Det kommer liksom et lite smel når bilen begyner og kjøre fram.

Virker som om ikke håndbrekken slipper "bremseskiven"..

Kan det være noem med temepraturen ute nå om dagen? Er kaldt her i Bergen nå fortiden...

Noen ider på hvordan og fikse dette?

Skrevet

Det er ihvertfall ikke håndbrekket som slipper "bresmeskiven" Håndbrekket på denne bilen er bygget opp som en trommelbrems innenfor skiva(nærmere navet).

Mitt beste tips er å plukke av skiva og se hvordan bremsesko og bevegelige deler inne i trommelen ser ut. Smør opp bevegelige deler.

Samtidig som du har det fra hverandre kan du jo sjekke om kalipperene beveger seg som de skal. Sjekk også om klavene som klossene sitter i er veldige slitte - da vil det være groper i de som gjør at klossene ikke får beveget seg slik de skal.

Skrevet

Hvis mulig så ikke bruk håndbrekk på vinteren hvis bilen skal stå en stund.

Men det er vanlig at nr3 ruster fast og/eller at bremsebelegget på bremsebånda(nr2) løsner. Da vil det henge.

wqdb3urrxpym49pcvmfc.png

Skrevet

Ohh, ser her ja. Masse gode svar!

Jeg tenke meg noe slikt selv. Og skal se nærmere på det:)

Har aldrig skrudd på bremser og slikt før, er det noe viktig og tenke/huske på når man skrur på dette?

• 6 months later...
Skrevet

Bare får og ligge inn et svar på det jeg spurte om her..

Fikk en mekaniker til og se på det, viste seg at helle tingen lå løst inni hjulet og skranglet. Så alt var tydelig gåent inn der.

Men det sa jo seg selv, når ting lager lyder man ikke normalt hører. Da er det mest sansynlig at ting ikke er som det skal xD

• 2 years later...
Skrevet

Brekk og bremser er separat på disse bilene, dvs at Brekket går på trommelen bak skiva, og bremsene på skiva. Skoene inni trommelen er festet til bremseskjoldet.

Det som skjedde på min, var at låsehullet til bolten som festet skoene til skjoldet rustet, og dermed slapp hele skoa, å alt inni ble suppe.

Må vel til å skifte skjold (200kr elns på GSbildeler.no) og bremseskokit får du kjøpt billig på Biltema for rundt 375kr (inneholder fjører å hele pakka). Skjoldet er vel enklest å bare kappe i to før du monterer, å heller sveise det sammen igjen. Da sparer du deg for å ta av drivaksel osv..

Ta gjerne på et strøk med lakk oppå, så slipper du at det ruster igjen, pluss at det blir lite synlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...