Baklie_E30 Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Hei! Har planer om og hente en e21 veteran. Snakket med en kar om motorbytte i veteran bil. Han sa at så lenge det er veteran er det ingen hk avgifter ved bytte av motor. Er vel slik at nyere biler som er importert må ha vært i Norge i 10 år føre "trimming" er lov. Er det et unntak siden bilen er veteran? På forhånd takk MVh Baklie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Du må huske å skille mellom HK avgifter som Tollvesenet holder styr på, og godkjenning av ombygging(større motor) som Statens vegvesen styrer med. I tillegg må må du ha tunga rett i munnen i forhold til hvilken måte veteranbilen er importert. Står det i vognkortet at den er bevaringsverdi er den ikke lov å bygge om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baklie_E30 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 tenkte på og bygge om etter den er skiltet. altså en ombygning, som må vises på BT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Hva slags modell hadde du tenkt å ta inn, og fra hvor? Hva har du tenkt til å gjøre med motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baklie_E30 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 er ikke noe annet enn om jeg henter en 318 fra tyskland, og setter inn en 323 eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Hadde det ikke vært myyyye enklere å bare kjøpt en 323? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baklie_E30 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 joa, men få fine e21er som er 323. Og prisen blir omtrent dobblet når det er 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 ok. Da tipper jeg det er om å gjøre å få tak i en 320 med 6sylindret motor, for å unngå vektproblematikken - i forhold til godkjenning. I forhold til ombygging er det andre her som kan mere om enn meg - du får se på det som et innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå