Anders_w Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hei. Er det noen som har en eksakt oppskrift på minst mulig bremsekraftforsterker til e30? Hvilken bil kan man bruke bkf fra? og hvilke modifiseringer må gjøres? Hvordan er pedalboks og kjøre med ? hvorfor trenger man ikke BKF da? hvordan blir pedalen ? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Jeg hadde en pedalbox fra Sellholms i min vingebil Cosworth. Er en vanesak å kjøre med, men i starten var det veldig ubehagelig. Tenk deg at du pumper bremsepedalen uten motoren igang, da blir den veldig hard til slutt. Sånn er det å kjøre med pedalbox Men som sagt en vanesak. Kjørte på bane med boxen også, ingen problem å få god bremse-effekt med den, men man må ta i en god del extra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 okei, Takk FTE:) men hva er egentlig da hensikten med en pedalboks da ? dem fleste velger vel dette pga plassmangel til BKF tallerkenen. (mitt tilfelle hvertfall) Da kan jeg jo like gjerne fjerne hele driten da å kjøre kun med sylinderen siden det blir som en bil uten motoren igang.. hehe tror ikke jeg har noe valg så blir nok til at jeg prøver en pedalboks Hvordan blir clutchpedalen? har den egen pumpe på pedalsettet? så man kan røske vekk den orginale pumpen inne i bilen? noen som vet ? Kom gjerne med erfaringer dere som har Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hensikten for min del var å få bedre plass. Jeg satte i en RS500 motor, og den har en ekstra dyse-rad på plenumet som tok borti BKF. Vet ikke helt åssen clutchpedalen er linket til BKF på BMW, men på Cosworth fjernet jeg alt og koblet et stag på clutchpedalen som igjen presset på sylinderen i pedalboxen. Slik så det ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 mulig jeg ikke er helt med, men når man har en komplett pedalboks med pumper osv på, trenger man da å ha noe som helst av pumper ut i motorrom? Så for meg at jeg bare kan fjerne alt jeg å sette en plate over hullet i torpedo der bkf har stått. å at bremserør må inn i bilen og innom pumpen på boksen og samme med clutchpedalen.. thats it eller er jeg på tur ? jeg vil ikke ha noe som helst ut av hullet der bkf har stått hehe Ser slik ut den som er til e30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Ok, skjønner Ser litt annerledes ut den du hadde bilde av ja. Ser jo ut som alt er flyttet inn i bilen med det settet du viser der ja, så da skulle man kun måtte kjøre inn bremseslangene og koble de inni bilen. Ser ut som væskebeholderne kan sitte inni bilen også, så da skal du slippe å ha noe som helst ut i motorrommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå