Gå til innhold

Kamaksling Noen som har noe greie på det?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

jeg lurer på om noen har veit hva som er forskjellen på originale og trim kamakslinger og om det er forskjell på kam til turbo og sugetrim? og eventuelt hva som er forskjellig på de 2? :)

Tusen takk for svar:)

Bjørnar

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams.

Skrevet
Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams.

mer agressive? hva mener du med det.. sånn i praksiss?

Skrevet

Åja:) takker for svar:)Vurderer litt trim kan du si og litt mere gøy når man veit hva de forskellige tingene gjør:) men skjønner fortsatt ikke de gradene som er oppgitt på spessifikasjonene til kamakslingen?

Skrevet
Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams.

Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas..

Forskjellen på kammer på turbo og ikke, er i stor grad overlappet. Dette er fordi at om du har mye overlap på en motor med turbo, vil trykket i innsuget sørge for at bensinblandingen blir blåst rett i eksosen uten å bli med på "runden". Har man To kammer kan man jo mikse og trikse med overlappet. Har man bare én, slik som på BMWs beste motor f.eks M10 ( :lol: ) må man slipe en ny kam.

Skrevet

Oi, jeg skrev litt fort og det skulle ikke stå N/A der, men original.

Vas? Innsugskam på turbomotor bør jo ha større durasjon enn standard for å så få mer luft inn i forbrenningskammeret?

Skrevet
Oi, jeg skrev litt fort og det skulle ikke stå N/A der, men original.

Vas? Innsugskam på turbomotor bør jo ha større durasjon enn standard for å så få mer luft inn i forbrenningskammeret?

Mer vas....original = N/A. Vet du hva N/A betyr?

Nei, en innsugskam på en turbomotor må nødvendigvis ikke har mer durasjon. Hvorfor?

Skrevet

Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel?

For å så gjøre det klarere:

Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas..
Skrevet
Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel?

For å så gjøre det klarere:

Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas..

Altså, du vet ikke hva N/A betyr?? N/A betyr ikke original, men de fleste originale BMW-motorer er N/A.

Skrevet

Ok, men da burde jeg ha skrevet "originale N/A kammer i det første innlegget mitt", så ville det ha vært riktig :)

Blir jo litt feil å kalle standardkammer og trimkammer for sugemotor for N/A kammer uten å skille mellom de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...