bjornar-a Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hei:) jeg lurer på om noen har veit hva som er forskjellen på originale og trim kamakslinger og om det er forskjell på kam til turbo og sugetrim? og eventuelt hva som er forskjellig på de 2? Tusen takk for svar:) Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams. mer agressive? hva mener du med det.. sånn i praksiss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 de er mer avrunda for å få "lengre ventil-tider". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Åja:) takker for svar:)Vurderer litt trim kan du si og litt mere gøy når man veit hva de forskellige tingene gjør:) men skjønner fortsatt ikke de gradene som er oppgitt på spessifikasjonene til kamakslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hvor stor effektgevinst er det å hente med turbokammer på en turbokonvertert sugemotor for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams. Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas.. Forskjellen på kammer på turbo og ikke, er i stor grad overlappet. Dette er fordi at om du har mye overlap på en motor med turbo, vil trykket i innsuget sørge for at bensinblandingen blir blåst rett i eksosen uten å bli med på "runden". Har man To kammer kan man jo mikse og trikse med overlappet. Har man bare én, slik som på BMWs beste motor f.eks M10 ( ) må man slipe en ny kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Oi, jeg skrev litt fort og det skulle ikke stå N/A der, men original. Vas? Innsugskam på turbomotor bør jo ha større durasjon enn standard for å så få mer luft inn i forbrenningskammeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Oi, jeg skrev litt fort og det skulle ikke stå N/A der, men original.Vas? Innsugskam på turbomotor bør jo ha større durasjon enn standard for å så få mer luft inn i forbrenningskammeret? Mer vas....original = N/A. Vet du hva N/A betyr? Nei, en innsugskam på en turbomotor må nødvendigvis ikke har mer durasjon. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel? For å så gjøre det klarere: Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel?For å så gjøre det klarere: Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas.. Altså, du vet ikke hva N/A betyr?? N/A betyr ikke original, men de fleste originale BMW-motorer er N/A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Naturally aspirated - Ikke overladet : N/A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Ok, men da burde jeg ha skrevet "originale N/A kammer i det første innlegget mitt", så ville det ha vært riktig Blir jo litt feil å kalle standardkammer og trimkammer for sugemotor for N/A kammer uten å skille mellom de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Du bruker begrepene ganske feil.. Nye kammer hjelper som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Så hvis jeg ikke har helt 100 % bestemt meg for om det blir suge tim eller turbo, så kan jeg ikke kjøpe en trimkam som passer til begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå