Gå til innhold

Kamaksling Noen som har noe greie på det?

bjornar-a
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turbo cams har en del lengre durasjon på innsug enn eksos slik at turboen har lengre tid for å så tvangsføde luft inn. Sugetrim cams er bare mer aggresive enn N/A cams.

Sugetrim=N/A, så denne påstanden her er jo bare vas..

Forskjellen på kammer på turbo og ikke, er i stor grad overlappet. Dette er fordi at om du har mye overlap på en motor med turbo, vil trykket i innsuget sørge for at bensinblandingen blir blåst rett i eksosen uten å bli med på "runden". Har man To kammer kan man jo mikse og trikse med overlappet. Har man bare én, slik som på BMWs beste motor f.eks M10 ( :lol: ) må man slipe en ny kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg skrev litt fort og det skulle ikke stå N/A der, men original.

Vas? Innsugskam på turbomotor bør jo ha større durasjon enn standard for å så få mer luft inn i forbrenningskammeret?

Mer vas....original = N/A. Vet du hva N/A betyr?

Nei, en innsugskam på en turbomotor må nødvendigvis ikke har mer durasjon. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel?

For å så gjøre det klarere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommenterte du det i første innlegget mitt da? Hvis du skal trimme en sugemotor med mer aggresive kammer (dvs. sugetrim), så er de vel ikke originale eller (N/A) kammer da vel?

For å så gjøre det klarere:

Altså, du vet ikke hva N/A betyr?? N/A betyr ikke original, men de fleste originale BMW-motorer er N/A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...