Gå til innhold

Gåen landa? e34

nOcK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en 520 e34

Tror jeg har et problem med landaen, når jeg starte bilen er den helt fin og virker problem fri, men så fort motoren begyner å få litt tampratur (caa 3-6min) så begyner den å fuske.

Akuratt som om den får for mye eller for lite bensin. Jeg ser også at så fort de begyner å fuske så ryker den mye mer enn normalt. (hvit røyk)

Den detter veldig på turtallet og til slutt dør ut, også blir den nesten umulig å få start på igjen før om en god stund.

Under høyt turtall klarer den å holde seg opp, men så fort turtallet detter stopper den til slutt..

Er i militære og har ikke så god tilgang til et rimelig verksted og dålig med penger:P

Snakket men min faste verksted sjef hjemme gav meg tips om å sjekke luftmålern i luftfilter og mulig koble fra? landaen evt gjør den rein for mulig sot og dritt?

Hvor finner jeg landaen? hvorden vil bilen oppføre seg om jeg kobler landaen fra?

Kan det være noe annet en det jeg har nevnt ovenfor?

Håper på bra svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette minner også en del om gåen toppakning

hvordan i all verden kan du si noe sånt? det har da ingen ting med toppakning om den fusker mer når den blir varm??

Sjekk luftmengdemålern din..

åssen motor har du forøvrig ? 12v eller 24v ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. da er det noe feil med noen følere (vanntemp, luftmengdemåler eller lambda) siden du ikke nevner att den bruker vann så er det utelukket..

jeg tipper en av di 3 jeg skreiv her begynnte å gi feil signaler når den får opp driftstemp.. lambdaen tror jeg ikke er i funksjon før motoren når en viss temperatur (?) men er usikker...

toppakning er det hvertfall ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har koblet fra luftmengde måleren, merket forskjell med engang.

Ho begynte å fuske nesten med engang, men på en litt annen måte.

da er jeg vel ganske trygg på å kjøpe ny lamda:)

da er nok den i orden.. Lambdaen blirå kun brukt når motor er varm, så det kan nok være syndern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...