nOcK Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Hei har en 520 e34 Tror jeg har et problem med landaen, når jeg starte bilen er den helt fin og virker problem fri, men så fort motoren begyner å få litt tampratur (caa 3-6min) så begyner den å fuske. Akuratt som om den får for mye eller for lite bensin. Jeg ser også at så fort de begyner å fuske så ryker den mye mer enn normalt. (hvit røyk) Den detter veldig på turtallet og til slutt dør ut, også blir den nesten umulig å få start på igjen før om en god stund. Under høyt turtall klarer den å holde seg opp, men så fort turtallet detter stopper den til slutt.. Er i militære og har ikke så god tilgang til et rimelig verksted og dålig med penger:P Snakket men min faste verksted sjef hjemme gav meg tips om å sjekke luftmålern i luftfilter og mulig koble fra? landaen evt gjør den rein for mulig sot og dritt? Hvor finner jeg landaen? hvorden vil bilen oppføre seg om jeg kobler landaen fra? Kan det være noe annet en det jeg har nevnt ovenfor? Håper på bra svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 dette minner også en del om gåen toppakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nOcK Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 ja, er redd for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 dette minner også en del om gåen toppakning hvordan i all verden kan du si noe sånt? det har da ingen ting med toppakning om den fusker mer når den blir varm?? Sjekk luftmengdemålern din.. åssen motor har du forøvrig ? 12v eller 24v ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nOcK Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Fusker når den begyner å få litt tempratur. det er en 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 ja. da er det noe feil med noen følere (vanntemp, luftmengdemåler eller lambda) siden du ikke nevner att den bruker vann så er det utelukket.. jeg tipper en av di 3 jeg skreiv her begynnte å gi feil signaler når den får opp driftstemp.. lambdaen tror jeg ikke er i funksjon før motoren når en viss temperatur (?) men er usikker... toppakning er det hvertfall ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nOcK Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 tusen takk:) skal sjekke dette ut, men om jeg kobler av luftmengdemåleren vil det bli en forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 ååh, beklager. mente bare det ga litt samme bivirkninger det der, men hvis den ikke bruker vann er jo så klart dette utelukket ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 tusen takk:) skal sjekke dette ut, men om jeg kobler av luftmengdemåleren vil det bli en forskjell? det skal bli en forskjell da. er det ingen forskjell så prøv å bytt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benhop Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 hadde akkurat samme problem på min, jikk fint når den va kald. så fort den blir varm så jager den no voldsomt,men stoppa aldri, dette var lamdaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nOcK Skrevet November 23, 2010 Forfatter Share Skrevet November 23, 2010 har koblet fra luftmengde måleren, merket forskjell med engang. Ho begynte å fuske nesten med engang, men på en litt annen måte. da er jeg vel ganske trygg på å kjøpe ny lamda:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 har koblet fra luftmengde måleren, merket forskjell med engang.Ho begynte å fuske nesten med engang, men på en litt annen måte. da er jeg vel ganske trygg på å kjøpe ny lamda:) da er nok den i orden.. Lambdaen blirå kun brukt når motor er varm, så det kan nok være syndern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nOcK Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 ok takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå