Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om det er noe problemer med å sette på spacere bak på en 2002 e39 m5

Tenkte litt på om det kunne bli for mye kraft og at spacerne m/mer blir revet i stykker.

Holder vel med 10mm om jeg skal ha på 30-32 inpress.

Jeg tenker i disse baner på dim på felgene;

Bak: 20x10.5 5/120 ET 30

Foran: 20x8.5 5/120 ET 32

Tror noen det byr på problemer?

Eller om noen andre spacere vil passe bedre?

Skrevet

Kjøp skrudde spacere av god kvalitet.. ingen problem! Har brukt dette på mange biler med mye nm :)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg ville satt på minimum 15mm foran, helst 20mm. 8,5" kommer utrolig langt inni hjulbuen foran, selv når innpresset er ET15.

Bak høres 10mm ut til å være passende, når felgen er såpass som 10,5".

Skrevet

Dette regner du enkelt ut. Så sjekker du felgene du har på nå, deretter måler du ut til hjulbuen i forhold til det du har regnet ut.

• 2 weeks later...
Skrevet
For disse felgene.

http://www.nlmotoring.com/XXR-521-Wheel ... 108142.htm

http://www.nlmotoring.com/XXR-521-Wheel ... 100142.htm

Hva blir riktige spacere her får å få de på en E39 2002 M5?

Sitter og skal bestille disse nå. men så ser jeg i bestillingsforløpet at det ikke står noe sted at man spesifiserer at man vil ha 5-/120.

Hvordan vet de hvilken av felgene en skal ha da? første gang jeg bestiller felg fra statene.. noen med erfaring?

Skrevet
De kommer med to boltsirkeler på felgen. 5x114,3 og 5x120. Dvs. at du ikke trenger å velge.

såvidt jeg ser så er det ikke senterdeksel på de felgene (dvs dekker til bolthullene),

og det styggeste jeg vet er når man ser ørten hull på felgen som ikke er i bruk, blir så "billig" løsning, dog greit om man har et deksel utapå.

Skrevet

var ikke enkelt og finne akkurat disse felgene. så den kamelen måtte jeg bare svelge. ellers er de tilnærmet akkurat det jeg var ute etter. skal lakkere på hvit kant ytterst og sette de på hvit bil.

finnes ikke noe annet man kan kjøpe for å tette de ekstra hulla med?

• 1 month later...
Skrevet

Et triks jeg leste her på forumet for å sjekke hvor mye man kan space ut, er å kjøre bilen opp på en trekloss eller liknende - på et hjul på hver aksel, diagonalt. (typ høyre foran og venstre bak). Så er det bare å måle :)

Skrevet

adda:

Har du en tråd på bilen din?

Det er alt for lite E39 M5'er her på forumet. ;)

vedr. spacere så vil jo lavere innpress gi større belastning på oppheng og lager, men om du bare spacer for å oppnå originalt ET er det jo ikke noe problem.

Forøvrig skal jeg ikke si i hvilken grad denne større belastningen har så mye å si, jeg har fortsatt tilgode å høre om noen som har merket noe til økt slittasje ved bruk av spacer.

Skrevet

Nei har ikke tråd på den ennå, tenkte jeg skulle gjøre det når bilen var helt klar. Skal få på nye M5 merket bak. Her er det tatt bildet på kjøkkenbordet.

60903955.png

Har planer om å lakkere en hvit kant på felgene også.

Samt få på noen dekk med passende strekk. Noen som har erfaring med disse felgdimensjonene og har noen tips?

Når felgene m/dekk var på bilen da så tenkte jeg ta noen bilder:)

Bilen er forøvrig hellakkert alpinahvit, lister inkluidert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...