Olan Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Jeg har en delebil (525iA) som jeg skal bruke motor ifra og jeg lurer på om jeg kan bruke dette motorelnettet i den bilen jeg skal ha den i (525i manuell)
pedro Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 E34 M20B20 til M20B25 konvertering dette? Isåfall er det bare eksosen som er litt forskjellig. Gjort det samme selv og de går greit, men 520 eksosen vil bremse litt på motoren.. Alt her er plugg and play, men jeg ville tatt med eksosen også. Det jeg lurer litt på er om hjernen er forskjellig satt opp på Aut og manuell. Vil uansett starte å gå helt greit. Mange år siden jeg gjorde dette nå og har sikkert kastet hjenene mine, men mener den ene hjernens nr. sluttet på 172 den andre på 173. Mest plunder er det med pedalsettet, clutchpumpe og mellomaksel. Mener å huske de hadde forskjellige lengder. Lykke til Ikke mye pes dette. Driver selv å bygger om en til justerbart ratt og manuell nå. Sjekk delefilm/ print ut og merk deg forskjellene så går dette fint P
Olan Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Bilen jeg skal ha motoren i er manuell orginalt så er ikke noe jeg skal bygge om der, er bare motor og motornett fra bil med automat jeg skal bruke:)
pedro Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Da trenger du clutch + utløserlageret, riktig svinghhjul og du må montere (pingong, vetta f hvordan det staves igjen) lager. Mulig hjerne fra manuellbil. Løkke til P
Olan Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Har alt av deler. Skrev feil i første post da den bilen jeg skal ha dette i er allerede ombygd til 525. Er det det lageret som sitter innenfor svinghjulet du mener ? i enden av veiva ? Og ang ledningsnett så tror jeg automaten har en egen styring da det var en annen hjerne i tillegg til motronic hjernen i delebilen Hvis dette ikke stemmer, si ifra !
pedro Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Jepp. Alt dette er korrekt. Det av ledningsnettet som går til automaten med den andre hjernen trenger du ikke bry deg om. Det styrer vel kun automatkassen og vil ikke ha noe å si på motor. Viktig at du monterer det lille lagret til 2/300 kroner slik at ikke lagrene i kassen ryker. Da pakker du om i bakkkant av motoren samtidig og bytter ut clutch(hvis ikke den er RIMELIG ny). Tett og fin motor og god clutch skulle være en god garanti mot å måtte ta opp igjen dette i bilens levealder. P
Olan Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Noen som kan fortelle meg om det er mye plunder med å demontere fronten på bilen (e34) når motorene skal byttes ? Eller er det like greit å gjøre dette med fronten på ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå