Gå til innhold

Bytte av kanal - E39-

Wangsmo
 Share

Anbefalte innlegg

Er en smule usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, om det engang er nødvendig akkurat nå;

Jeg kjøpte da "nybilen" som er en E39 523ia -96 :mrgreen:

eineste problemet med bilen er at det er bulk på kanalen, altså en heftig bulk som ble laget av en fortauskant :(

SPM mitt er da om jeg burde bytte denne kanalen og om jeg kommer gjennom EU-kontroll med den, (selgeren sa han gikk gjennom EU-kontroll med den, men er litt skeptisk.. :| )

Pris på ny kanal og hva pris tar folk for å sveise dette? enkel jobb som jeg kan greie selv? (har litt erfaring med sveising men ikkje så veldigt mye #-o

Bilde av bulken;

1cegzvw01jaq7cgrrtp0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne jeg også. Kunne tenkt byttet mine også da de begynner bli middags mat for rust. Men at det kan begynne ruste fort tror jeg nok. Men at den går gjennom EU kontroll sånn det gjør den da. Skal ikke ha noe å si på sikkerheten slike "skjønnhets feil".. Mener nå jeg men har ikke så veldig peiling så følger med på denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se på bildet, men enkleste vil nok være å rette ut bulkene.

Har hatt to slike smell i kanalen selv.

Disse tok jeg med hjelp av en kamerat som er oppretter.

Vi brukte en slags punktsveiser med slugger på, som vi nappa ut alle bulkene litt etter litt. Tok rundt 2-3 timer inkludert sparkling, så er ganske for gjort men vanskelig uten riktig verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se på bildet, men enkleste vil nok være å rette ut bulkene.

Har hatt to slike smell i kanalen selv.

Disse tok jeg med hjelp av en kamerat som er oppretter.

Vi brukte en slags punktsveiser med slugger på, som vi nappa ut alle bulkene litt etter litt. Tok rundt 2-3 timer inkludert sparkling, så er ganske for gjort men vanskelig uten riktig verktøy.

Hva tror det hadde kostet hvis han ikkje var en kompis?

Takker for alle for svarene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge bilen ikke er skakk, ser jo ikke sånn ut på bildet. så hadde jeg bare satt på skjørter. behandle med no rustmiddel. vis lakk osv er flasset av såklart

Hmps, ser ikkje det ufint ut når det er bulk under?

Er for det meste skrapet opp i lakken der selve skaden er, var vist en real trøkk men gikk ikkje utover understellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...