Gå til innhold

E36 GTR Stroker Turbo

Nupen1
 Share

Anbefalte innlegg

Er hvor mye armene bygger ut, stock er original størrelse :)

feil! da det står stock, 10mm og 20mm på bærearmer er det rollcenterkorrigering.

da det står stock, 10mm og 20mm på endeledd er det bumpsteerkorrigering. disse to går sammen. og i dette, og de fleste andre eksempler korrigeres de likt. (så sant du ikke vil/trenger forrandre bumpsteer fra orginalt. eller har annet type forhjulsoppheng. eller har mcpheson med "unormal" innfestningsmåte som foreksempel volvo 240 )

rollcenter korrigering i dette tilfellet er hvor mye bærebruen bygger ned i ytterkant. bumpsteerkorrigering i dette tilfellet er hvor mye endeleddet bygger ned i ytterkant.

du trenger ikke superlav e36 før rollcenter havner under bakken og du burde ha 20mm korrigering. hvis du ikke vet hva rollcenter/bumpsteer finner du mye på google

fint bilde på hvordan bimmerworld sin rollcenter og bumpsteer korrigering på samme måte ser ut:

picture.php?albumid=305&pictureid=3655

EDIT:

gromt prosjekt! ser fram til neste oppdatering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooookei! ..ikke det at jeg selv også har handlet sånne :P å har hatt lange koselige samtaler med pee bee om hvor LAAANGT ut jeg skal ta armene forrhold til dem originale?

...Bære aremene er lengere ute for å gå mere sving, altså at hjulet ikke tar i på vangen i bakkant som er problemet med lengden på en original/stock bærearm.

Samme med Nupen1, nå som han har sikkert 30-40mm armer?! slipper han spacere til hjula forran for bærearmene bygger hjula lengere ut 8)

..Det du snakker om er beholde geometrisce hjul vinkler ved senking :wink: det har petter fikset også med nydelige spacere i alu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooookei! ..ikke det at jeg selv også har handlet sånne :P å har hatt lange koselige samtaler med pee bee om hvor LAAANGT ut jeg skal ta armene forrhold til dem originale?

...Bære aremene er lengere ute for å gå mere sving, altså at hjulet ikke tar i på vangen i bakkant som er problemet med lengden på en original/stock bærearm.

Samme med Nupen1, nå som han har sikkert 30-40mm armer?! slipper han spacere til hjula forran for bærearmene bygger hjula lengere ut 8)

..Det du snakker om er beholde geometrisce hjul vinkler ved senking :wink: det har petter fikset også med nydelige spacere i alu.

rollcenter og trackwidth er ikke det samme. nå er det mulig realiteten er en annen, men det står under i teksten: Stocked arms have BMW geometry. Any trackwidth, caster/wheelbase, rollcenter etc can be made to meet customers requirements. Allow 2-3 weeks for fabrication. Contact us for further information.

rollcenter korrigers på "vanelig" måte med å forrandre avstanden mellom spindel og ytre shepical bearing. derfor tror jeg at alle bærearmer ved standard bestilling like. og det er kun rollcenter spacerne som varier ved en standard bestilling (stock, 10, 20). hvis trackwidth eller caster skal være custom, må det lages en modifisert arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her ser at diskusjonene har fløte fritt!! :) Det er bra :)

Ang. mine armer så er dei ein del lengre som Mr x seier, 35mm. Har senka roll center som samatron nevner og viser til på dei ''org. modda'' armene på bilde. Bump steer kit,

styre staga er tilpassa lengde på dei nye bære armene, bump korrigeres med shims, ''alu ringer''.

Det som er så bra her er at om dette ikkje skulle kunne korrigere nok, var det bare å få byttet disse inn i nye hos PeeBee!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...