Nupen1 Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Utrolig imponerende Digger GTR kittet Når skal bilen være ferdig ? Hva gjør du angående bremser ? Skal bilen ha skilt og godkjennes med turbo ?? Dette er ingenting mot det sinnsjuke prosjektet du held på med Men takker Ja trur da kan bli bra da der!! Planen var å ha alt ferdig til mai-juni.. Men pga trøbbel med motor så kan breddekitet henge i ein tynn tråd i år Nekter å stå over ein sesong bare for å få det på!! Ang. bremser kjører eg med M3 3,2 framme å bak, funket kanon i sommer. Bremser så fan,, så kjører det ein sesong til så får vi sjå korleis det funker no med litt meir pøk Om det blir problem så kjøper eg nok XYZ bremser av Pit'n.. (Husnes Pit Stop Service) samme plassen eg kjøpte coilover's.. Blir nok lite godkjening blir for mykje stress, + dyrt å reise til Tyskland for så å få vite av Biltilsynet at det ikkje er godt nok Og etter at breddekitet er montert så har ein jo enda eit problem.. De selger GTR kitt hos http://www.schmiedmann.no/ Stemmer, har sett det. Men er ikkje likt å koster skjorta der då Fann mitt på Ebay, men må jo sei da har vore ein del fram å tilbake ang. betaling og forsendelse.
Nupen1 Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Ja eg tok ikke helt den, men det er er ikke noe å si på å være på den sikre sida.Du kjører E85? hva effektmål har du? å ta å legg ut grafen fra mappinga, har lurt meg i hel på om det er "hverdt" å legge ut 20000,- på stroking Nei kjører -98, ang effekt så vil eg ikkje meir enn 500, men vanskelig å sei for er nok momente som kjem til å gå i taket.. Du treng ikkje være redd for da, den kjem ut 20000,- er jo relativt, det er jo tross alt bare veiven som kjem i tilegg. Å den fekk eg ein kanonpris på hjå Koed!! Men hadde ikkje kjøpt samme stempel igjenn, å råder ville gått rett på lavkomp stempel å H profil:) men lærer jo ein del mens ein held på. Var ikkje planen å bygge turbo motor av den så fort. Er første motor'n min dette, å sta som eg er blir da ein del ''learning by doing''
spruddel Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Her må det følges med. Kjipt at det er motorproblemer da.
sector59 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Ja eg tok ikke helt den, men det er er ikke noe å si på å være på den sikre sida.Du kjører E85? hva effektmål har du? å ta å legg ut grafen fra mappinga, har lurt meg i hel på om det er "hverdt" å legge ut 20000,- på stroking Nei kjører -98, ang effekt så vil eg ikkje meir enn 500, men vanskelig å sei for er nok momente som kjem til å gå i taket.. Du treng ikkje være redd for da, den kjem ut 20000,- er jo relativt, det er jo tross alt bare veiven som kjem i tilegg. Å den fekk eg ein kanonpris på hjå Koed!! Men hadde ikkje kjøpt samme stempel igjenn, å råder ville gått rett på lavkomp stempel å H profil:) men lærer jo ein del mens ein held på. Var ikkje planen å bygge turbo motor av den så fort. Er første motor'n min dette, å sta som eg er blir da ein del ''learning by doing'' Ja, men jeg har allerede kjøpt stempler og råder, så da må jeg ny veiv=8000 + stemplet 8000 å evt billige råder for 4500. Koster jaggu å vær kar men kan jeg spør om hvorfor du gikk for så store dyser og turbo? når du sier 500 maks så vil du vel ha en kjørbar motor med mye i bunn eller vil du hente ut mer på sikt kanskje?
Nupen1 Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Ja eg tok ikke helt den, men det er er ikke noe å si på å være på den sikre sida.Du kjører E85? hva effektmål har du? å ta å legg ut grafen fra mappinga, har lurt meg i hel på om det er "hverdt" å legge ut 20000,- på stroking Nei kjører -98, ang effekt så vil eg ikkje meir enn 500, men vanskelig å sei for er nok momente som kjem til å gå i taket.. Du treng ikkje være redd for da, den kjem ut 20000,- er jo relativt, det er jo tross alt bare veiven som kjem i tilegg. Å den fekk eg ein kanonpris på hjå Koed!! Men hadde ikkje kjøpt samme stempel igjenn, å råder ville gått rett på lavkomp stempel å H profil:) men lærer jo ein del mens ein held på. Var ikkje planen å bygge turbo motor av den så fort. Er første motor'n min dette, å sta som eg er blir da ein del ''learning by doing'' Ja, men jeg har allerede kjøpt stempler og råder, så da må jeg ny veiv=8000 + stemplet 8000 å evt billige råder for 4500. Koster jaggu å vær kar men kan jeg spør om hvorfor du gikk for så store dyser og turbo? når du sier 500 maks så vil du vel ha en kjørbar motor med mye i bunn eller vil du hente ut mer på sikt kanskje? Ka slag har du på råder?? Du kan jo bruke stempler å råder på stroker veiv Om dette oppsette blir bra kjem eg til å vurdere samme veiv men med mindre boring på event. neste bygg. Hehe, tanken var å gå over på E85 å hente litt til. Men har jo fått vite at dei RC dysene ikkje er så glad i E85 så der rauk den planen med dei dysene Tanken var heller ikkje å skifte råder i denne så no kan nok kurvene komme til å sjå anerledes ut
sector59 Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Rådene er for 75mm slag å er dermed 140mm, så vis jeg bruker disse på 89.6mm slag blir det vanskelig å tørne motoren, hehe.
Nupen1 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 Rådene er for 75mm slag å er dermed 140mm, så vis jeg bruker disse på 89.6mm slag blir det vanskelig å tørne motoren, hehe. Ja e nok i lengste laget dine då Er 135mm her..
Nupen1 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 Har fått unna litt i dag, fått gått over blokka med pad så den er klar til ny toppakning Å montert råder/stempler samt kontrollert klaringer på råder.
Nupen1 Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Blei gjort litt i dag og. Fått byttet bolter på veiv lager å sjekket klaringer Dårlig med bilder men er ikkje nett så mykje å legge ut heller Håper pakningen kjem i måro så er da ikkje mykje som mangler på at eg kan få samla motor'n.
hanskr Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Bra effektiv du gjer noko nesten kvar dag ikkje mange som gjer de her inne på prosjekt trådane sine !!
Are. Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Rått prosjekt Er de orginale boltene til veivlageroverfallene strekkbolter`? Eller byttet du de bare for å være sikker ?
Nupen1 Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Bra effektiv du gjer noko nesten kvar dag ikkje mange som gjer de her inne på prosjekt trådane sine !! Takker:) Prøver å få gjort litt kvar dag, men blir jo ikkje gjort så masse som ein hadde håpt på
Nupen1 Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Rått prosjekt Er de orginale boltene til veivlageroverfallene strekkbolter`? Eller byttet du de bare for å være sikker ? Takker Har byttet bolter til ARP, stod på org. strekk bolter fra før..
Nupen1 Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Då har eg fått samlet bunndelen. Fekk jo og ein etterlengta pakke frå Statene Så viss alt går etter planen skal eg ha fått sammen motoren i måro!!
Rayman Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Kass AN koblng bruker du i bunnpanna? (innvendig diameter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå