sonic Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Hei! Fikk høre på EU-kontrollen at hardykoblinga må byttes! Denne har jeg kjøpt inn. Så spørsmålet er om dette er en vanskelig jobb å bytte ? Noe jeg bør være obs på?? Noe verkstedtur blir det ikke Mvh Christian.
Kennethe34 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Husk å sett den rett vei! Står noen nr på ene siden av den, mener de skal vende innover (mot girkasse). Det er også piler atmed skruehullene som sier hvilke skruer som skal inn mot kassa, og hvilke som skal skrues i mellomaksling. Ellers fremgangsmåte er: Senke ned eksosanlegget litt Demontere varmedeksel for eksos Løsne mellomaksling fra hardykobling Løsne skruer på opphengslageret til mellomaksling Trekk mellomaksling ut fra hardykobling (pass på at ikke mellomakslingen deler seg i to om du lar den henge, på min bil var den ikke særlig fast i fisken.. Om den deler seg risikerer du ubalangse) Skru løs hardykobling Og monter sammen i motsatt rekkefølge Legger ved ett bilde av min gamle hardykobling, om din ser lik ut er det på tide å bytte
csa Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Hvordan merker man på bilen at hardyskiva må byttes? Har en automat E34 525 automat hvor det har begynt å komme rotasjon lyder fra kassa når jg slipper gassen over 60. Jo høyere farten desto høyere r lyden. Og den vibrerer ved nedgiring
csa Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Kan det være hardydkiva? Lydene går bort med en gang jg toucher gassen.
Kennethe34 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Det kan være hardykoblinga, men det kan også være girkassa eller diffen. Om du har tilgang på bukk, anbefaler jeg deg å få en kompis til å kjøre bilen i lufta mens du lytter etter lyder under bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå