Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Sitter å ser litt på ETK`n, å på innsuget ser jeg det skal være en temperatur føler(nr.16, denne mangler på min motor, er det mulig å kjøre uten denne? Eller vil motoren gå i nødmodus uten? Og på "nippel" nr.2 hva skal kobles her, å til hvor ? Ikke elektrisk jeg mener Bruker dere å kjøre med lambdaer, eller uten? er i siste innspurt her nå så må mase litt
winchester Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Etter et jeg fant ut er nummer 16 - IATS - Intake Air Temperature Sensor. Den gir vel informasjon om blandingsforholdene. Om du kan starte uten den, skal jeg ikke uttale meg om. Nummer du kan ligne på en vakumkobling?
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Skjønte ganske fort i fra tegningen å bedømme at føleren var tempføler til inntaksluften, spesielt med tanke på plasseringen. Den føler nr.2 blir jeg ikke klok på..
winchester Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det er et koblingsstykke, ikke en føler.
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Nr.16 er en føler... som du selv skrev lengre opp
winchester Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Ja, men nummer 2 er et koblingsstykke, ikke en føler som du skrev? Nummer 16 er en føler, det var jo det jeg sa, hehe.
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Endret teksten min. Den nippelen jeg lurer på
winchester Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det skal gå en vakumslange fra bremsekraftforsterker til innsuget i nærheten av spjeldhuset, en fra bensintrykksregulatoren til innsuget (usikker på inngangspunkt på denne) og en fra tomgangsregulator til ventildekselet. Er vel også en til som går fra innsuget til dekselet foran veiven fremme på motoren.
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Det skal gå en vakumslange fra bremsekraftforsterker til innsuget i nærheten av spjeldhuset, en fra bensintrykksregulatoren til innsuget (usikker på inngangspunkt på denne) og en fra tomgangsregulator til ventildekselet. Er vel også en til som går fra innsuget til dekselet foran veiven fremme på motoren. Da tror jeg at det er klart hva den siste er.. Muligens at den er til bremsekraft forsterkeren, pga det går to slanger fra den.. men på min bkf så har jeg bare ett hull.. da blir det plugging av ett av hullene
-Erik- Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Fra Nr 2 går det noe olje ånding ned til bunnpanna på min
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Fra den pluggen som er avbildet her det da ? den nr.2 står helt innmed traktene i laveste punktet på innsuget ?!
winchester Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Erik, den tenkte jeg ikke på du, trodde det var nummer 4 jeg. Hvor går nummer 4?
-Erik- Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Ja, det kan stemme Kjøpte dette nytt hos bmw, men de fant det ikke. Måtte over på s50b32 for å finne det. ' Her ser du slangen (nr12) som går fra bunn panna, til y-ledd, hvor den ene går til innsuget og til nr 1
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Er vell den ene av disse som går på nr.4 også er det en 90` plugg som ikke er avbildet som går til samme sak.
-Erik- Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det bildet der mente de hos bmw at jeg skulle ha (nr12) men jeg hadde jo både plugg i innsuget OG Oljeutskiller (nr1) så da måtte de gå på 3.2 som hadde y-ledd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå